کد خبر: ۱۱۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
استاندار فارس در مراسم افتتاح فاز دوم خط یک مترو شیراز:

سهم 50 درصدي دولت در مترو شيراز پرداخت شده/771 میلیون دلار فاینانس برای خط دوم مصوب شد/تشکر افشانی از پاک فطرت، حاجی زمانی و شورای چهارم

استاندار فارس گفت: ‌بیش از یک هزار پروژه با اعتباري بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در هفته دولت در استان به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش شیرازه، استاندار فارس در آیین بهره برداری از فازدوم خط یک مترو شیراز اعلام کرد که مترو با توجه به ظرفیت گردشگری این کلانشهر به توسعه اقتصادی و پایدار آن کمک می کند.

سید محمدعلی افشانی در این آیین كه با حضور وزیر کشور برگزار شد، افزود:‌ ‌موضوع زیست شهری با بحث توسعه پایدار مبتنی بر حمل و نقل مختلط ریل پایه که هم قابل استفاده برای همه اقشار باشد، زمان سفر را کاهش دهد و آلودگی ایجاد نکند، مطرح است و این باعث می شود که شهر زیست پذیر شود.

وی ادامه داد: حاشیه نشینی، مهاجرت، آلودگی هوا و توسعه بی رویه شهر از چالش های اصلی شهر هستند که با این چالش ها آینده زندگی در شهرها در خطر است و به همین دلیل زیست شهری مطرح شده که مهمترین شاخص بهبود کیفیت زندگی است.

استاندار فارس با تاكيد بر اين كه سهم 50 درصدي دولت در مترو شيراز پرداخت شده است، اظهارداشت: با حمایتی که وزیر کشور از پروژه مترو شيراز انجام داد در اواخر سال گذشته، 771 میلیون دلار فاینانس برای خط دوم مترو شيراز مصوب شد و اكنون در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایه گذار است که با این اعتبار خط دو مترو شيراز هم کامل می شود.

افشانی با بيان اين كه خط يك مترو شيراز مهم ترين خط مترو شهري است زيرا فرودگاه را به مراكز درماني، تجاري و گردشگري شيراز متصل مي كند، افزود: ‌شیراز با توجه به شيب ملايمي كه در جهت هاي شرقي-غربي و همچنين شمالي-جنوبي دارد مناسب ترین کلانشهر کشور برای استفاده از خطوط ریلی و حمل و نقل مختلط ریل پایه است.

استاندار فارس گفت: ‌بیش از یک هزار پروژه با اعتباري بالغ بر سه هزار میلیارد تومان در هفته دولت در استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین اظهارداشت:‌ در موضوع قطار شهری بیش از همه از پاک فطرت شهردار شیراز، حقدل رئیس شورای چهارم، حاجي زماني مديرعامل مترو شيراز و سایر اعضای شورای شهر شیراز که امروز ماموریت آنها به پایان رسید تشکر می کنم.

استاندار فارس تصريح كرد: شهردار و شوراي شهر شيراز کارنامه قابل قبولی به جای گذاشتند و امیدواریم شورا و شهردار جديد اين شهر کار را ادامه دهند و بهتر از گذشته کار کنند.

نظرات بینندگان