کد خبر: ۱۱۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
حجت الاسلام رضوی اردکانی:

امروز مسلمانان باید ائمه خود را ولو به وجه اجمال بشناسند/ امام جواد (ع) مولودی با برکت است

حجت الاسلام رضوی اردکانی گفت: این بچه مولودی است که هیچ مولودی در عظمت به او نمیرسد و برکات او به شیعه میرسد.

به گزارش  شیرازه،  حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در گفتگو با خبرنگار ما به شخصیت والای امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: در منابع معتبر تاریخی امام جواد(ع) به عنوان جوانترین امامی است که به امامت رسیده است.

امام جمعه موقت شیراز افزود: جوانتربن امام پیامی دارد که دشمنان تحمل وجود ائمه معصومین را نداشته اند و تلاش می کردند نور این امامان را خاموش کنند، گرچه امام جواد(ع) دارای معارفی است که به ما رسیده بسیار گسترده و ارزشمند است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی نام مقدس امام را محمد کنیه ابوجعفر و لقب مشهور جواد و تقی است عنوان کرد که شخصیتی دارد حتی دشمنان هم به فضائل او معترف بودند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه امام کودک بود مورد عنایت خلیفه عباسی قرار گرفت و در مجلسی که علمای مخالف و قاضی‌های زمان بودند شخصی به نام یحیی ابن مطعم مسائلی از فقه را مطرح کردند و با توجه به اینکه سن حضرت حدود ۱۲ سال بود به همه مسائل فقهی پاسخ دادند.

رضوی اردکانی به ولادت و شهادت امام جواد(ع) به نقل از شیخ مفید اشاره کرد و گفت: حضرت امام جواد(ع) در سنه ۱۹۵ متولد شدند و در سنه ۲۲۰ در زمان معتصم عباسی به وسیله سم به شهادت رسیدند و قبر مطهرشان در قبرستان قریش کنار قبر پدربزرگ در کاظمین مدفون شدند.

وی ادامه داد: یکی از اصحاب امام هشتم به نام ابویحیای صنعانی از شیعیان یمن می گوید: روزی در محضر امام رضا علیه السلام بودم، فرزندش ابوجعفر را که خردسال بود آوردند و امام هشتم فرمود: هذَا الْمَوْلُودُ الَّذی لَمْ یُولَدْ مُوْلُودٌ اَعْظَمُ بَرَکَةً عَلی شیعَتِنا مِنْهُ این بچه مولودی است که هیچ مولودی در عظمت به او نمیرسد و برکات او به شیعه میرسد.

امام جمعه موقت شیراز اظهارداشت: معجزات و کراماتی از این امام نقل شده در کتاب ارشد مفید، بهارالنوار و... آمده است.

وی گفت: امام فرزندانی داشتند که یکی از آنان موسی موقر که قبرشان در خیابان آذر شهر قم حرم بزرگی دارد و تمام اولاد سادات رضوی، تقوی و برقه ای عمدتا از نسل موسی موقر هستند که پسر امام جواد است.

امام جمعه موقت شیراز به فضاسازی جامعه امروز به ولادت و شهادت های ائمه اشاره کرد و گفت: متاسفانه ذهن سطحی گرای خیلیا با اشغال به فضاهای مسموم مجازی فرصتی برای مسائل فرهنگی و معنوی نیست گرچه عده ای خاص و یا مراکز و نهادهای خاص کارهایی انجام می دهند اما کافی نیست و باید فراگیر تر شود.

رضوی اردکانی ابراز داشت: امروز مسلمانان باید ائمه خود را ولو به وجه اجمال بشناسند و جایگاه و تاثیرگذاری آنها را بدانند و بدانند اگر امروز عزتی شیعه دارد به برکت آن ائمه های معصومین است و ان شاء الله بتوانیم قدردان این فرهنگ غنی اهل بیت(ع) باشیم.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری موج ما

برچسب ها: امام جمعه ، اردکانی ، قم
نظرات بینندگان