کد خبر: ۱۱۳۴۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
ورزشگاه دِکوری؛

شهروندان شیرازی؛ افتتاح ورزشگاه میانرود انتخاباتی بود!

افتتاح ورزشگاه پارس می توانست رونق دو باره ای به فوتبال فارس بدهد اما علی رغم گذشت نزدیک به شش ماه از افتتاح آن هنوز برای تیم های بزرگ استان قابل استفاده نیست.
شهروندان شیرازی؛ افتتاح ورزشگاه میانرود انتخاباتی بود
به گزارش شیرازه، با وجود افتتاح رسمی ورزشگاه پارس شیراز هنوز از برگزاری مسابقات در این استادیوم خبری نیست.

«ورزشگاهی زیبا و البته مدرن»، این عنوانی است که مسئولان استان و البته کشور بارها به ورزرشگاه میانرود شیراز نسبت داده اند. در حالی پس از ۲۲ سال کش و قوس و انتظار، ورزشگاه پارس شیراز (میانرود) پنجشنبه ۳۱ فروردین ۹۶ در سفر رئیس جمهوری توسط مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد که علی رغم گذشت پنج ماه پس از افتتاح قبل از انتخاباتی ان، این ورزشگاه هنوز قابل استفاده نیست!

ورزشگاهی که از سال ۱۳۷۴ که فوتبال فارس حال و روز خوبی داشت،جرقه نیاز و ساخت آن زده شد.
ورزشگاه جدید شیراز در ابتدا قرار بود در شهرک صدرا یا شهرک گلستان در شمال غرب شیراز ساخته شود اما در نهایت این امر میسر نشد و کلنگ آن در جنوب شیراز به زمین زده شد.

سال ۱۳۷۶ و در زمان استانداری غلامرضا صحرائیان، احداث ورزشگاه پارس جدی شد و کلنگ ساخت آن در جنوب شهر شیراز و در منطقه ای به نام میانرود به زمین زده شد.
از آن زمان تا کنون ساخت این ورزشگاه به صورت لاک پشتی به حرکت خود ادامه داد تا جایی که مردم آن را به نام ورزشگاه باستانی در مکالمات خود صدا میزدند!

 تا اینکه بالاخره قرار شد با اختصاص بودجه74میلیارد تومانی به انتظار ۲۲ ساله مردم فارس برای افتتاح این ورزشگاه پایان داده شود.

ورزشگاه زمانی افتتاح نمایشی شد که در چهارسال گذشته فوتبال فارس بدترین دوران خود را پشت سر میگذاشت.حتی فجری که قهرمانی جام حذفی را در کارنامه خود داشت با سقوط به دسته  یک فوتبال دل فوتبال دوستان شیرازی را به درد آورد.

افتتاح این ورزشگاه می توانست رونق دو باره ای به فوتبال فارس بدهد اما علی رغم گذشت نزدیک به شش ماه از افتتاح آن هنوز برای تیم های بزرگ استان قابل استفاده نیست.گفته می شودعلت عدم برگزاری مسابقات کشوری در این ورزشگاه را کیفیت پایین و آماده نبودن زمین اعلام شده است.
این درحالی است که حیدر علی کامیاب کلانتری در مراسم افتتاح این ورزشگاه گفته بود:«در ساخت این ورزشگاه کیفیت را فدای سرعت نکرده ایم و بر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) و تایید کیفی آزمایشگاه های مختلف کار انجام شده است»
کامیاب گفته بود:«کار و فعالیت عمرانی در این مجموعه تا رسیدن به استاندارد های جهانی تمام نخواهد شد»

بد قولی های سریالی مسئولان استان درمورد ورزشگاه 21 ساله میانرود باعث شده، جایگاه فوتبال فارس روز به روز نازل تر از گذشته شود و اعتماد مردم نسبت به حرفهای دیگر آنها نیز تحت شعاع قرار بگیرد. هرچند برخی اعتقاد دارند شائبه‌هایی هم مبنی بر سیاسی‌کاری در افتتاح زود هنگام ورزشگاه ناقص میانرود نقش اصلی را داشته و سایه سیاست در دوران کامیاب بیش از گذشته بر سر ورزش فارس افتاده است.

در اذهان مردم وقتی ورزشگاهی افتتاح می شود، یعنی آماده برگزاری مسابقه است، اما مسئله ای که در شیراز متاسفانه به یک روند متداول در پروژه های مختلف در تکرار است. افتتاح و بهره برداری از یک پروژه در دو زمان مختلف است!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
0
این نوع افتتاح ها کم نداریم راه شیراز کازرون چندین با کلنگ خورد و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
0
متاسفانه شیراز همیشه همینه راه آهنش اینطوری افتتاح شد بزرگ راهاش مانند حسینی الهاشمی اینطوری افتتاح شد این فقط و فقط با مردم شیراز بازی کردن