کد خبر: ۱۱۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
در جلسه شورای اداری شهرستان نی ریز مطرح شد؛

دیگر وقت فرصت سوزی و پرداختن به حواشی نیست، اولویت اشتغال و اقتصاد است

در جلسه شورای اداری شهرستان نی ریز مطرح شد: از حواشی دوری شود و دیگر وفت فرصت سوزی نیست و همه باید با اتحاد و انسجاد در جهت اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی گام های موثر بردارند.

به گزارش شیرازه،  جلسه شورای اداری شهرستان نی ریز به ریاست محمد رضا امیری فرماندار، حجت الاسلام مهدوی رئیس دادگستری، رسول ابراهیمی دادستان و اعضا این شورا در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد.


حجت الاسلام مهدوی رئیس دادگستری شهرستان نی ریز در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان نی ریز با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان داشت: اگر کسی در وجود خدا شک کند قطعا در وجود خودش شک کرده است.

وی ادامه داد: تمامی نشانه های خلقت ما را به سمت خدا سوق و هدایت می کنند.

حجت الاسلام مهدوی افزود: اگر خدا را یاری کنید قطعا خدا شما را یاری خواهد کرد انسان هایی که به خدا کفر می ورزند هلاک خواهند شد .

رئیس دادگستری شهرستان نی ریز خاطر نشان شد: اگر هر مسوولی در هر سمتی که باشد مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد خدا را یاری کرده است.

وی بیان داشت: اگر مسوولی اداره را خانه خاله کند و رفیق بازی کند رفتارش ضد عدالت اجتماعی می باشد و مسوولان باید زندگی هم بکنند نه این که کار هم بکنند.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: اگر مسوولان کار خود را به درستی انجام دهند، اقتصاد، معیشت و زندگی مردم نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدوی رئیس دادگستری شهرستان نی ریز عنوان داشت: اگر مسوولان مسوولیت خود را به خوبی انجام دهند ثوابی به اندازه شهادت شهید حججی را خواهند برد.

وی یادآور شد: پست ها ماندگار نیستند مسوولیت ها ارزشی ندارند و ما در نهایت به سوی خدا باز خواهیم گشت و همه باید نسبت به مسوولیت خود در برابر خداوند متعال جوابگو باشند.

رئیس دادگستری شهرستان نی ریز گفت: از سر و ته وقت اداری نزنید، گاهی اوقات حقوق 8 ساعت می گیرد ولی 20 دقیقه بیشتر کار نکرده اید.

وی در پایان اظهار داشت: ما از کسانی که در مسیر اقتصاد مقاومتی و کار جهادی قدم بر میدارند حمایت می کنیم.


احمد قره چاهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان نی ریز به عنوان دیگر سخنران این جلسه در خصوص پروژه های در دست افتتاح این اداره بیان کرد: درهفته دولت آموزشگاه 6 کلاسه فضیلت درروستای قطار بنه بخش قطرویه با اعتباری بالغ برهشتصد وپنجاه میلیون تومان ، آموزشگاه 6 کلاسه سید جمال الدین اسدآبادی با اعتباری بالغ بر هشتصد وپنجاه میلیون تومان درشهرک وزیره بخش قطرویه ، آموزشگاه 6 کلاسه شهید مسروری با اعتباری بالغ بر نه صد میلیون تومان درروستای دهچاه بخش پشتکوه افتتاح خواهد گردید و هنرستان 13 کلاسه خیرساز نیکوکار مرحوم قاسمی نژاد (شهید بهشتی) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد وچهارصد میلیون تومان درمرکز شهر واقع دربلوار سرداران در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید ودرمجموع این مدارس با 31 کلاس درس و اعتباری بالغ برچهارمیلیارد تومان تحویل آموزش وپرورش تا در سال تحصیلی جدید مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد.


وی همچنین در ادامه : از پیگیری های نماینده مجلس  و فرماندار ومدیرکل محترم نوسازی وتجهیز مدارس استان فارس که با همراهی وتوجه ویژه به آموزش وپرورش در رابطه با تخصیص اعتبارات لازم از محل استانی و2 درصد نفت وگاز به منظور تکمیل این پروژه ها با مدیریت آموزش وپرورش همکاری داشته اند تقدیر وتشکر کرد.



امیری فرماندار نی ریز در ادامه بیان کرد: آموزش و پرورش می تواند با تاکید بر امور پرورشی در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه را یاری دهند .


حیدری مدیریت اداره منابع آب شهرستان نی ریز نیز به عنوان دیگر سخنران دیگر این جلسه گفت :  سد چشمه عاشق 69 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که در فروردین توانست 44 میلیون متر مکعب سیلاب را کنترل کند .

وی ادامه داد: تا کنون 100 میلیارد تومان هزینه است در خصوص ساخت این سد هزینه شده است.

حیدری نسبت به هزینه تامین آب شرب منطقه قطرویه خاطر نشان شد: جهت انجام طرح های مطالعاتی و پیاده سازی این طرح مبلغی بالغ بر 90 میلیارد تومان برآورد شده است .

وی در پایان تصریح کرد:  3 میلیون متر مکعب آب جهت مصارف کشاورزی به مدت 40 شبانه روز آب از این سد رها سازی خواهد شد.


امیر باوند پوری مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نی ریز در ادامه جلسه گفت : اعتبارات طرح های اشتغالزایی در نی ریز 2/5 برابر شده است و مبلغی بالغ بر 70 میلیارد تومان اعتبار در اختیار ما قرار گرفته است که نیاز است نهاد ها و ادارات ما را درجذب این اعتبارات یاری دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص جذب اعتبارات نیاز به تسریع و تسهیل امور توسط بانکها هستیم خاطر نشان شد: بخش عمده ای از افراد تحت پوشش زنان بی سرپرست هستند، نیاز است بانکها در خصوص جذب و تخصیص تسهیلات مساعدت ویژه ای نمایند.

باوند پوری در ادامه با اشاره به نزدیک بودن عید قربان بیان کرد: ادارات و نهاد ها مارا یاری دهند که نذورات به سمت خانواده های نیازمند ایتام سوق داده شود .



محمد رضا امیری فرماندار نی ریز در ادامه سخنان مدیر کمیته امداد با تذکری تصریح کرد: بانکهایی که تسهیلات خود را در حمایت از طرح های اشتغال زایی کوتاهی میکنند از مردم درخواست خواهیم کرد که در این بانکها سپرده نکنند .


سرهنگ برومند جانشین فرمانده انتظامی نی ریز نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: دو نعمت به صورت مجهول است تا زمانی که آنها را از دست ندهیم کسی قدر آن ها را نمی داند، جا دارد که همه مسئولان و دست اندرکاران، پلیس را در انجام وظیفه خطیر خود که تامین امنیت را یاری دهند .

محمد رضا امیری فرماندار نی ریز در ادامه جلسه با توجه به قرار داشتن در آستانه هفته دولت یاد و خاطره شهید رجایی و با هنر و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: همه ما بر سر اصول نظام یکپارچه هستیم و امید است در شهرستان هم همین روند را در پیش بگیریم.

وی در پایان عنوان داشت: نباید فرصت سوزی کنیم و از حواشی بپرهیزیم و هیچ اولویتی بالاتر از اولویت اشتغال و اقتصاد برای ما نیست.


منبع:  نبض نی ریز


برچسب ها: نی ریز ، شورا ، اشتغال
نظرات بینندگان