کد خبر: ۱۱۳۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶

خدمت به مردم در سایه سیاست زدگی!؟/نمایندگان شورا در مناطق 11 گانه شهرداری و رؤسای کمیسیون های شورای شهر شیراز مشخص شدند

نحوه تعامل و برخورد برخی از اعضای پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر شیراز در اولین جلسه رسمی شان، مهر تایید بر سیاست زدگی شان زد؛ امید است این افراد در نحوه تعاملشان با رسانه های منتقد تجدید نظر کنند و بجای سیاسی کاری به اداره امور شهری بپردازند تا پس از چهار سال در کارنامه عملکردی شان مهر جایگزینی سیاست بجای خدمت نخورد!
خدمت به مردم در سایه سیاست زدگی!؟/نماینده شورا در مناطق 11 گانه شهرداری و رؤسای کمیسیون های شورای شهر شیراز مشخص شدند
به گزارش شیرازه، اولین جلسه پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر شیراز بعد از ظهر چهارشنبه (اول شهریور) به صورت کاملا غیر منتظره برگزار شد.

منتخبین این شورا ظهر امروز پس از برگزاری جلسه تحلیف تصمیم بر برگزاری جلسه غیرعلنی داشتند و در اواسط برگزاری جلسه انتخاب هیئت مدیره شان، به یاد رسانه ها افتاده بودند و در دقیقه نود اعلام آفیش کردند؛ علاوه بر این در اواخر همین جلسه تصمیم بر برگزاری اولین جلسه علنی خود گرفتند که باز هم توجهی بر حضور رسانه ها نداشتند و در آخرین لحظات، برگزاری این جلسه را اعلام کردند.

این شورا که ادعایش بر پرهیز از سیاسی کاری بود علاوه بر ورود سیاسی خود تاکنون در امر شفافیت نیز کاملا سیاسی برخورد کرده است.

این شورا در حالی دم از شفافیت میزد و جلسات انتخاب شهردار و حتی اولین جلسه این شورا را بصورت پخش زنده در فضای مجازی اینستاگرام انجام داد که در قبال درخواست خبرنگار ما از ارائه لیست تجمیعی از اعضای منتخب کمیسیون ها که به صورت علنی به بحث و بررسی گذاشته بود امتناع کرد؛ به نظر می رسد این شفاف سازی نیز خود به نوعی حساب شده و نمادین است وگرنه از ارائه لیست کامل جهت رسانه ای شدن خودداری نمی شد.

متاسفانه نقد در جامعه کنونی در بین مسئولان از هیچ جایگاهی برخوردار نیست؛ گویی مدیرانی که با رای اعتماد مردم، مدتی صاحب منصب و کلید دار شهر می شوند پس از ورود به یک مجموعه و پارلمان شهری، استانی و کشوری از یاد می برند که باید تنها به خدمت رسانی بپردازند و در رفتار با رسانه هایی که در جهت شفاف سازی امور تلاش می کنند مغرضانه عمل نکنند.

نحوه تعامل و برخورد برخی از اعضای پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر شیراز در اولین جلسه رسمی شان، مهر تایید بر سیاست زدگی شان زد؛ امید است این افراد در نحوه تعاملشان با رسانه های منتقد تجدید نظر کنند و بجای سیاسی کاری به اداره امور شهری بپردازند تا پس از چهار سال در کارنامه عملکردی شان مهر جایگزینی سیاست بجای خدمت نخورد!

اعضای شورای شهر در نخستین جلسه علنی این شورا به صورت رسمی عبدالحمید معافیان را با اکثریت آراء به عنوان شهردار شیراز و محمدحسن اسدی را با 12 رأی موافق و یک رأی ممتنع سرپرست شهرداری شیراز معرفی کردند.


نمایندگان شورا در مناطق 11 گانه شهرداری مشخص شد


به گزارش شیرازه، در اولین جلسه علنی پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر شیراز نمایندگان شورای شهر در شهرداری ها به تفکیک مناطق معرفی شدند.

قاسم مقیمی نماینده شورا در شهرداری منطقه 1

سولماز دهقانی نماینده شورا در شهرداری منطقه 2

علی ناصری نماینده شورا در شهرداری منطقه 3

سیّد عبدالرزاق موسوی نماینده شورا در شهرداری منطقه 4

ابراهیم صبوری نماینده شورا در شهرداری منطقه 5

نوذر امامی نماینده شورا در شهرداری منطقه 6

سیروس پاک‌فطرت نماینده شورا در شهرداری منطقه 7

مهدی حاجتی نماینده شورا در شهرداری منطقه 8

احمد تنوری نماینده شورا در شهرداری منطقه 9

سینا بنی‌زمانی نماینده شورا در شهرداری منطقه 10

نواب قائدی نماینده شورا در شهرداری منطقه 11


کمیته رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات شهروندان با حضور احمد تنوری، سیّد عبدالرزاق موسوی، مهدی حاجتی، سولماز دهقانی و لیلا دودمان تشکیل شد و بنا شد تمامی اعضای شورا عضو کمیته یاوران شورا باشند.


لازم به ذکر است کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک با هم تلفیق شدند و در پایان جلسه پیشنهاد تشکیل کمیسیون مختص زنان با مخالفت اکثریت اعضا مواجه شد و نهایتا کمیسیون حقوق شهروندی جهت تخصصی شدن رسیدگی به امور شهروندی پیشنهاد و مصوب شد.


اسامی رؤسای کمیسیون ها بدین شرح است:

نواب قائدی با 12 رای به ریاست کمیسیون عمران و حمل و نقل

نوذر امامی با 11 رای به ریاست کمیسیون معماری و شهرسازی

سیّد عبدالرزاق موسوی با 8 رای به ریاست کمیسیون فرهنگی

سینا بنی‌زمانی با 11 رای به ریاست کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری

ابراهیم صبوری با 7 رای به ریاست کمیسیون برنامه‌، بودجه، حقوقی و املاک

علی ناصری با 13 رای به ریاست کمیسیون سلامت و خدمات شهری

سولماز دهقانی با 7 رای به ریاست کمیسیون زیارت و گردشگری

احمد تنوری با 7 رای به ریاست کمیسیون حقوق شهروندی منصوب شدند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
0
از نوع متن کاملا مشخص است نویسنده شورا را بسمت جو سیاسی میکشاند .
بگذارید کارشان را بکنند