کد خبر: ۱۱۳۴۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
استاندار فارس در نشست خبری مطرح کرد:

تشریح پروژه های آماده بهره برداری در هفته دولت در فارس/فعلاً استاندار فارس هستم/تنها سه مدیر غیربومی را به فارس آورده‌ام

افشانی استاندار فارس گفت:ه تنها سه مدیر غیربومی را از استان کهکلویه و بویراحمد به فارس آورده‌ام که هر سه از نیروهای توانمند در سطح کشور بوده‌اند.
به گزارش شیرازه، سید محمدعلی افشانی بعدازظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه یک هزار پروژه در هفته دولت در فارس با اعتبار 3 هزار میلیارد تومان گشایش خواهد یافت، اظهار داشت: به‌غیراز این پروژه‌ها عملیات اجرایی 70 پروژه دیگر بااعتبار 620 میلیارد تومان در فارس آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات دو سال گذشته دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: امسال سد هایقر را آبگیری خواهیم کرد و سد نرگسی نیز برای سال آینده آبگیری خواهد شد، ضمن اینکه راه‌آهن شیراز - بوشهر برای 450 کیلومتر طراحی و برنامه‌ریزی‌ شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

بهره‌برداری از خط آب‌رسانی و تصفیه‌خانه داراب با مبلغ 58 میلیارد تومان، بهره‌برداری از فاز نخست شبکه آبیاری و زه‌کشی فیروزآباد با 36 میلیارد تومان، بهره‌برداری از 831 واحد مسکن مهر در شیراز و گشایش قطعات یک و دو باند دوم فیروزآباد به عسلویه به طول 20 کیلومتر، بهره‌برداری از 2400 هکتار طرح آبیاری نوین و ... ازجمله پروژه‌های شاخص هفته دولت است که در استان فارس گشایش خواهد یافت.

افشانی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد ابقا یا رفتنش از فارس اظهار داشت: بنده فعلاً استاندار فارس هستم و نمی‌توانم راجع به رفتن خود حرفی بزنم.

استاندار فارس افزود: صحبت‌هایی که پیرامون رفتن من مطرح می‌شود، بیشتر شایعه است و اگر روزی بخواهم از استان فارس بروم حتماً به اصحاب رسانه این موضوع را خواهم گفت.

وی در مورد برنامه‌های آتی خود در استان فارس نیز گفت: با تصویب طرح آمایش استان فارس، محورهای توسعه با اولویت‌گذاری مشخص‌شده که در سه زمینه آب، حمل‌ونقل و انرژی خواهد بود، گرچه هیچ حوزه‌ای را در استان فارس نمی‌توان نادیده گرفت.

مقام عالی دولت در استان فارس در ادامه با بیان اینکه یکی از علاقه‌مندی‌های وی به‌کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی است، خاطرنشان کرد: اگر بنده در 4 سال آینده استاندار فارس باشم سهم بانوان را در عرصه مدیریتی فارس افزایش خواهم داد به‌طوری‌که یکی از معاونانم از بانوان خواهد بود.

استاندار فارس همچنین با عنوان اینکه نرخ بیکاری در استان فارس تک‌رقمی شده است، افزود: در بهار امسال نرخ بیکاری در فارس تک‌رقمی شد و به 8/9 رسید و این اتفاق پس از 12 سال در این استان روی داد.

افشانی در مورد تعاملش با رسانه‌ها نیز گفت: هر مدیری که ذره‌ای عقل داشته باشد، رابطه‌اش با رسانه‌ها خوب خواهد بود و مدیری که با رسانه ارتباط نداشته باشد اول‌ از همه خودش ضربه خواهد خورد، البته رسانه‌ها نیز باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که با احساسات مردم تجارت نکنند.

تنها سه مدیر غیربومی را به فارس آورده‌ام 

در ادامه این نشست خبری، افشانی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر به‌کارگیری یا عدم به‌کارگیری مدیران غیربومی در صورت ابقا در پست استانداری، نکاتی را مطرح کرد که این نشست را تحت‌الشعاع خود قرار داد.

استاندار فارس بابیان اینکه تغییر در مدیران وجود خواهد داشت، تصریح کرد: کسانی که به مسائل قومی و قبیله‌ای دامن می‌زنند و در مورد به‌کارگیری نیروهای غیربومی صحبت می‌کنند، مسائل انسانی را رها کرده‌اند چراکه مبنای رفتار ما انسان بودن است.

وی افزود: کسانی که مسئله قوم و قبیله را مطرح می‌کنند از سر ضعف به آن پرداخته‌اند، چراکه رفته و به دنبال مشکل یا نقطه‌ضعفی گشته و پیدا نکرده‌اند و در آخر این حرف‌ها را بیان داشته‌اند که این افراد به آینده زندگی مسالمت‌آمیز در این استان ضربه خواهند زد.

افشانی با بیان اینکه اصل خبر «به کار گرفتن مدیران غیربومی» توسط وی در فارس یک دروغ است، خاطرنشان کرد: بنده تنها سه مدیر غیربومی را از استان کهکلویه و بویراحمد به فارس آورده‌ام که هر سه از نیروهای توانمند در سطح کشور بوده‌اند که یکی از آن‌ها را تهران به دلیل توانمندی‌اش می‌خواهد جذب کند.

استاندار فارس همچنین گفت: کسانی که مرتب بحث انتصاب مدیران غیربومی را در فارس مطرح می‌کنند، برای 50 سال آینده تشنج می‌آفرینند، چراکه مطرح‌شدن این صحبت‌ها سلوک رفتاری را از بین خواهد برد.

وی ادامه داد: انتصاب مدیران از استانی در استان دیگر طبیعی است همان‌طور که از استان فارس، مدیرانی در استان‌های دیگر به کار گرفته شده‌اند، ضمن اینکه بنده به هیچ مدیری که در قد و قواره استان فارس نباشد، اجازه نخواهم داد که در این استان مسؤولیت بگیرد.

افشانی با بیان اینکه تنها سه مدیر با وی از کهکیلویه و بویراحمد به فارس آمده است، خواهان ارائه لیست مدیران قومی قبیله‌ای شد و ادامه داد: من به عدالت ایمان دارم و آن را به خاطر قوم و قبیله کنار نخواهم گذاشت و از اصحاب رسانه نیز انتظار دارم که به مسائل قومیتی دامن نزنند و به آینده فارس بیندیشند.

استاندار فارس در ادامه با اعتراف به اینکه ارتباط کم با رسانه‌ها به دلیل ضعف خودش بوده است، اظهار داشت: اگر ارتباط با رسانه‌ها کم بوده به دلیل ضعف من است و این ارتباط باید بیشتر شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
1
سلام شما که به عدالت اعتقاد دارید لطفا چند نفر مدیر استان فارسی را در استان خودتان به کار بگیرید. خود شما هم معتقدید با توجه به مسایل قومی و قبیله ای این کار در استانتان شدنی نیست. در نتیجه این هم رفتار انسانی به قول خودتان نیست و رها کردن انسان است. چه رسد به فارس که در قله است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
0
صراحت در بیان ویژگی یه مدیر اجرایی خوب است