کد خبر: ۱۱۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

اعضاء شورای پنجم به سوگند خود وفادار بمانند/برخی ازدولتمردان شعار های انقلاب را فراموش کرده اند/مسئله خشکسالی بختگان جدی گرفته شود

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به هفته دولت و شروع شوراهای جدید به اعضا شوراها تاکید کردن که بر عهد خود وفادار باشند و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.
شوراها مراقب باشند به سوگند خود وفادار بمانند/برخی ازدولتمردان شعار های امام وانقلاب را فراموش کرده اند

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به هفته دولت و شروع شوراهای جدید به اعضا شوراها تاکید کردن که بر عهد خود وفادار باشند و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

شورای شهر برای پیشرفت شهر ملاحظات را کنار بگذارد

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه امروز این شهر با اشاره به شهادت امام محمد باقر علیه السلام ، روز عرفه ، شهادت حضرت مسلم بن عقیل و آغاز حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به سمت کربلا در هفته آینده خواست تا با مراقبت از اعمال در طول هفته برای دعای روز عرفه همگان آماده شوند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهیدان رجایی و باهنر و شهید سلیمی جهرمی توفیق دولتمردان را در خدمت به مردم از درگاه الهی مسئلت کرد.

آیت الله دژکام با اشاره به سند چشم انداز سال 1404 خاطرنشان شد: همه دولت و ملت باید تلاش کنند تا اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق یابد. 

خطیب جمعه جهرم با مطرح کردن مسئله عدالت در توزیع امکانات خطاب به نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان سهم اعتبارات دولتی جهرم می تواند بیش از این باشد و فرمانداری ویژه برای تحقق این اعتبارات با همکاری تمامی مسؤولین برنامه ریزی های لازم را صورت دهند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با تقدیر از زحمات شورای چهارم خطاب به اعضای شورای پنجم که مسؤولیت مدیریت شهر را برعهده گرفته اند بیان داشت: شورای جدید با مد نظر قرار دادن مصلحت و پیشرفت شهر ملاحظات را کنار بگذارند تا شاهد پیشرفت همه جانبه ی شهر باشیم.

آیت الله دژکام در پایان با تبریک روز پزشک از دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها خواست تا با توجه به ظرفیت های موجود ضمن رایزنی با متخصصان دانشگاهی زمینه های توسعه ی دانش بنیان را فراهم سازند.

هفته دولت فرصتی است تا دولتمردان، بیش از پیش با مردم ارتباط برقرار کنند

حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان خنج در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه ذیحجه، گفت: خداوند در این ماه فرصتی برای ما قرار داده تا به خود آمده و به خداوند نزدیکتر شویم.

وی عنوان کرد: هشتم ماه ذیحجه، روز ترویه می‌باشد که روز بسیار مهمی است. شب نهم، شب عرفه بوده که شب زنده‌داری بسیار سفارش شده و در روز عرفه نیز که روز شناخت و بینش می‌باشد، قرائت دعای معروف عرفه تاکید شده است.

امام جمعه شیعیان خنج در ادامه اعیاد قربان و غدیر را دو نگین درخشان در اسلام دانست و اظهار داشت: درک و فهم غدیر و ولایت بسیار سخت است؛ تا زمانی که مسیر را طی نکنیم، نمی توانیم به شناخت دقیق غدیر برسیم.

صفایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سالروز مبارزه با تروریسم اشاره نمود و گفت: در هشتم شهریورماه سال 1360، منافقان کوردل با انفجار دفتر نخست وزیری، شهیدان رجایی و باهنر را به شهادت رساندند و یک بار دیگر خوی استکباری خود را به نمایش گذاشتند که به همین مناسبت، هفته دولت نامگذاری گردید.

وی اظهار داشت: دیروز دشمن با ترور، دشمنی خود را نشان می‌داد و امروز نیز در لباس داعش ظاهر شده و همچنان دارد خوی استکباری خود را به نمایش می‌گذارد.

خطیب جمعه شیعیان خنج با تبربک هفته دولت، گفت: هفته دولت فرصتی است تا دولتمردان و مسؤولان، خدمات انجام شده را به مردم گزارش دهند و بیش از پیش با مردم ارتباط برقرار کنند.

صفایی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت رسمی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: مهم‌ترین وظیفه شوراها، شناسایی مشکلات شهر و روستا و تلاش در حل آن می‌باشد. شوراها باید به دنبال وحدت در میان مردم باشند، نه اینکه خدای نکرده خود باعث اختلاف بین گروه‌هایی از مردم در روستا یا شهر شوند.

امام جمعه شیعیان خنج، خطبه نخست خود را نیز به ویژگی و اوصاف متقین اختصاص داد و گفت: متقین باید همواره مراقب اعمال و رفتار خود باشند تا در مسیر خداوند و احکام الهی قرار گیرند. اگر می‌خواهیم در جرگه متقین باشیم، لازم است به طور دائم از خود مراقبت نموده و هر روز نشاط معنوی خود را افزایش دهیم.

دولت اقتصاد مقاومتی را بطور کامل اجرا نماید و گزارش فعالیتهای خود را نیز به مردم ارائه دهد

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به آغاز هفته دولت ، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی افزود:انشاالله دولت همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ، مصمم باشد اقتصاد درونزا و برون نگر یا همان اقتصاد مقاومتی را بطور کامل اجرا نماید و گزارش فعالیتهای خود را نیز به مردم ارائه دهد.

امام جمعه زرقان همچنین با تمجید از مهندس کوشا بخشدار زرقان در ایجاد روحیه همدلی و وحدت در بین مسؤولان بخش گفت: بحمدلله مسؤولان بخش زرقان یکپارچگی و انسجام خوبی با هم دارند و در تلاشند تا به مردم خدمت نمایند.

خطیب نماز جمعه زرقان روز عرفه را روزی با عظمت یاد کرد که در این روز دعای پر مضمون عرفه امام حسین (ع) قرائت می گردد.

امام جمعه زرقان سالروز شهادت امام باقر (ع) را به عموم شیعیان تسلیت گفتند.

وی با اشاره به ظلم جبارین عالم از ابتدای خلقت تا قیام قیامت را اینگونه توصیف کردند که تمام جبارین عالم یک دروغ بزرگ را رنگ و لعاب می دهند و آنرا در فکر و ذهن مردم جا می اندازند و به همین وسیله به مردم ظلم می کنند.

آل سعود خبیث لیاقت میزبانی خانه خدا را ندارند

حجت الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درخطبه اول نماز خود ونماز گزاران را به رعایت تقوا و دوری از گناه ومعصیت الهی دعوت نمود ودر اهمیت رعایت تقوای الهی گفت:کسی که می خواهد در زندگی خود، دربندگی خود ،درتلاش وکوشش خود  موفق باشد ونمره قبولی بگیرید باید به تقوای الهی عمل کند ، انسانی که با تقوا زندگی می کند و در انجام همه برنامه ها،گفته ها وعملکردهای خود رعایت تقوای الهی را مد نظر دارد بدون شک در زندگی کمتر ضرر می کند ،دچار لغزش وگناه نمی شود ونمره قبولی می گیرد،علاوه براین تنها راه کسب رضایت ذات باری تعالی رعایت تقوای الهی است.

خطیب نماز جمعه بیضا در خطبه دوم نماز با تبریک هفته دولت وگرامی داشت یاد وخاطر شهدای والامقام به ویژه شهیدان ارزشمند رجایی و باهنر گفت: به منظور گرامی داشت یاد وخاطر شهدای به ویژه این دوشهید والامقام از دوم تا هشتم شهریورماه به هفته دولت نامگذاری شده است که دراین هفته علاوه بر تجلیل ازمقام شامخ شهدای عزیز گزارش خدمات وتلاشهای دولت مردان در زمینه های مختلف به مردم ارائه می شود امید که همه دولت مردان درجهت انجام امور وخدمت به مردم تمام سعی وتلاش خود را بکار بگیرند.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف اعضاء شوراهای اسلامی شهر وروستا ها گفت: دراین مراسم و در متن سوگند نامه اعضاء شوراها متعهد به انجام امور مردم شدند امید که اعضاء محترم شوراهای اسلامی شهر وروستاها به تعهد و سوگند خود درخدمت به مردم پایبند باشند وانجام امور مردم را در راس کارها واهداف خود قرار دهند سپس افزود ازجمله وظایف مهم اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستاها انتخاب شهردار ودهیاران است که باید فارغ از هرگونه مسائل شخصی و روابطی فردی که دارای توانایی های لازم در ارتقاء شهر و روستاها را دارد انتخاب شود، حقیقتاً وضعیت فعلی شهر بیضا زیبنده مردم این شهر نیست جایی که مردم شدیداً بدنبال ارتقاء ودریافت خدمات بیشتر هستند با وضعیت فعلی کاری نشدنی است باید به مسائل زیربنایی بیشتر توجه بشود وشهر از بن بست فعلی خارج بشود باید طرح های مهم زیربنایی ،اصولی وعمرانی در شهر اجرا بشود ، در روستاها هم همین شرایط باید برای انتخاب دهیاران مدنظر باشد.

امام جمعه بیضا با اشاره به سالروز شهادت جمعی از زائران خانه خدا توسط سران جنایتکار، خبیث وبی کفایت آل سعود در جمعه خونین گفت:این هشدار سریع قرآن کریم است که کسانی که دست آنها در دست آل یهود است بدون شک از آل یهود بدتر هستند و به استناد به این موضوع به خوبی واضح وآشکار است که آل سعود خبیث لیاقت وشایستگی میزبانی از زائران خانه خدا را ندارند ودر واقع سران خبیث آل سعود خائنان حرمین شریفین هستند نه خادمان ازطرفی هم همین سران بی کفایت با هم دستی رژیم غاصب اسرائیل واستکبار جهانی هر روز زنان و کودکان مظلوم وبی پناه یمن را هر روز به خاک وخون می کشند که این همان صفتی است که قرآن برای آل یهود بیان کرده است وبه واسطه ارتباط آل سعود وآل یهود هر روز شاهد اینگونه جنایت وحشیانه از سوی آنها هستیم. ،سالروز شهادت شهیدان رجایی وباهنر وروز مبارزه با تروریسم ،روز بزرگداشت مسجد وبرگزاری دعای عرفه از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بیضا به آنها اشاره وپیرامون آنها مطالبی بیان کرد.

برخی ازدولتمردان شعار های امام وانقلاب را فراموش کرده اند

حجت الاسلام ملک نسب امام جمعه موقت شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سپیدان با توجه به روز اظهار داشت:  متاسفانه امروز در کشور های پیشرفته غربی درخصوص اخلاق کار وکار مندی از ما جلوتر هستند وبا توجه به سفارش در دین ورعایت تکریم ارباب رجوع ومردم دراین زمینه کم کاری هایی صورت پذیرفته است که باید با توجه به اصول اخلاق در کتب دینی وسفارشات اهل بیت خصوصا امام علی(ع) اخلاق مداری در امورات را سرلوحه کارها در تکریم مردم ومرجوعین خود در محیط کار قرار دهیم

وی درخصوص فراررسیدن جمعه خونین مکه  افزود:  با توجه به جنایات آل خبیث سعود ؛برگ های جنایت این رژیم منحوس هرروز آنهارا به جهانیان معرفی می کند و ودربین مسلمانان منفورتر خواهند شد آنها در کنار حریم امن الهی دست به جنایات بی شماری می زنند که این ها باعث تنفرشان در دنیا شده است.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته شهادت شهیدان رجایی وباهنرگفت: شهادت این دو بزرگوار ویاد ونام آنه در تاریخ انقلای اسلامی ایران می درخشد .ومتقارن شدن هفته دولت و شروع بکار دولت دوازهم وسالگرد شهادت این دواسوه خدمت را باید مبارک دانست  دولتمردان باید توجه داشته باشند که از اهداف اصلی نظام دور نشودند ووهدف اصلی وآرمان امام وشهدا ومنویات مقام معظم رهبری را فراموش نکنند که راه وهدف همان راه امام وشهدااست.

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان عنوان داشت: متاسفانه برخی از دولتمردان شعار های امام وانقلاب را فراموش کرده اند وعده ای فراموش کرده اند که شعار اصلی این انقلاب چه بوده است ما باید بدانیم ذره ای از شعائر این انقلاب واهداف اصلی آن تغییر نکرده است ودولتمردان باید بداننداین انقلاب با همان شعار های امام وشهدا باید به دست صاحب اصلی آن که حضرت ولیعصر (عج) برسد ودر این راه باید در قالب اهداف امام وشهدا گام بردارند واز این مسیر خارج نشوند.

وی در ادامه افزود:باید دولتمردان ومسئولین به اخلاق مداری و عدالت وخدمت صادقانه ومردم داری و ولایت مداری وولایت پذیری  وعدم دو قطبی شدن مردم  وخدمت خالصانه برای خدا را در امورات خود قرار دهند تا این میراث عظیم که به پشتوانه مردم می باشد در راه انقلاب به اهداف ان دست پیدا کنند.

 ملک نسب گفت :در دین مبین اسلام به استکبار ستیزی بسیار تاکید شده است و هویت اسلام استکبار ستیزی است وباید دین اسلام پیداه شود وماهیت اصلی دین مبین اسلام باید در سرلوحه امورات ما در عرصه های گوناگون قرار گیرد.

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان در خطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود وپیرامون  مسجد وحضور مردم در خانه ها ی خدامطالبی را بیان نمود.

شوراها مراقب باشند به سوگند خود وفادار بمانند

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت، توجه دولت به مناطق محروم را خواستار شد و اظهار داشت: در جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی هم که مجلس بالاترین مساعدت را به دولت نمود و اکثریت قریب به اتفاق وزرا با رای بسیار بالائی وزیر شدند، بجز یک نفر همه وزرا رای آوردند حال نوبت دولت است که در صدد تحقق شعارهای انتخاباتی خود و حل مشکلات مردم باشد.

وی افزود: با وعده هائی که رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی دادند و با مساعدت تقریبا 100% که مجلس نمود و زمینه را برای تشکیل هرچه سریعتر دولت فراهم نمود حالا دیگر هیچ بهانه ای برای رفع مشکلات اقتصادی باقی نمانده و دولت باید همه تلاشش را برای رونق اقتصادی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال بکار گیرد.

خطیب جمعه بوانات ادامه داد: براساس اسناد بالادستی نظام و نیز به جهت نیل به اهداف برنامه ششم توسعه و چشمانداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ باید رشد اقتصادی قابل توجهی داشته باشیم، رشد اقتصادی در سیاست‏های کلی برنامه ششم توسعه ۸ درصد در نظر گرفته شده است، این یکی از ضرورتهاست، ضرورت و وعده دیگر رئیس جمهور ایجاد بیش از 900 هزار شغل در سال است، امروز بیکاری به‏عنوان یک پدیده مخرب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطرح است و ایجاد اشتغال یکی از وعده هائی بود که در تبلیغات انتخاباتی داده شد و مردم بر اساس آن رای دادند. بهبود فضای کسب و کار یکی از وعده‏های مهم دولت، پیش از انتخابات بود و هم‏چنین پیش‏نیاز بسیاری از گشایش‏های اقتصادی و اهداف برنامه ششم و سند چشمانداز است.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود به مراسم تحلیف شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره و تصریح کرد: واقعا عضویت در شورای شهر و روستا تعهد بسیار سنگینی است، در متن سوگندنامه آمده: «من در برابر کلام اله مجید، به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و باتکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته باشم».

حجت الاسلام زارع شوراها را به وفاداری به سوگند یاد شده یاداور شد و افزود: این تحلیف تکلیف سنگینی را بر دوش اعضای شورا می گذارد، لذا من به عزیزان شورای شهر و روستا توصیه می کنم حال که این مسئولیت را قبول کرده اید، و مردم به شما اعتماد نموده اند ابتدا به فکر آخرت خود باشید، زیرا در مقابل تقریبا هیچ، ذمه خود را مشغول کرده اید، اگر خدای ناکرده منیّت و خودخواهی و خودرأیی شیوه عملکرد شما شود هم دنیا و هم آخرت خود را باخته اید، برای رفتن به جلسه شورا وضو بگیرید، و با قصد قربت، و برای تسهیل امور مردم به جلسات بروید و نظر بدهید و تمام سعی و تلاشتان پیشبرد ارزشهای دینی و فرهنگ اصیل اسلامی در شهر و روستا باشد، در انتخاب یا ابقای شهردار و دهیار تخصص و تعهد دهیار و شهردار اصلیترین ملاک باشد، من قبلا هم به عزیزان توصیه هائی کرده ام و باز تأکید می کنم مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، حتما تمام پروژه ها و کارها دارای پیوست فرهنگی باشد.

به برکت وحدت شما به زودی شهرستان خرامه مهاجرت معکوس خواهد داشت

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به آغاز دهه ولایت اظهار داشت: در این ایام عزیز با عبادت و توسل و با حضور بیشتر در برنامه های معنوی ذخیره ای برای آخرت خود داشته باشیم و جامعه ای با فرهنگ اسلامی را شکل دهیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: برای دولت مردان آرزوی عزت و سربلندی داریم و از متولیان حاکمیت در شهرستان تشکر می کنیم، امیداوریم بتوانیم خرامه را به یک جای خوب برای زندگی تبدیل کنیم و امید به آینده را در آن فراهم کنیم.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: به برکت وحدت شما مردم و تلاش مسوولین وضعیت رو به رشدی در انتظار شهرستان است که در آینده ای نزدیک مهاجرت معکوس اتفاق خواهد افتاد.  

خطیب جمعه خرامه در تشریخ علل مهاجرت مردم خرامه گفت: عده ای به خاطر تحصیل فرزندانشان مهاجرت می کنند اما امسال وضعیت کنکور ثابت کرد که در خرامه جای رشد وجود دارد، تعداد رتبه های زیر هزار در این شهرستان، این امید را در دل ما زنده می کند که لازم نیست به شیراز مهاجرت کنیم و می توانیم در شهر خودمان، روز به روز وضعیت را بهبود دهیم.

وی افزود: عده ای می گویند پیر شدیم و در شیراز دکتر فراهم است، هیچ کسی زندگی در شیراز را برای افراد مریض توصیه نمی کند و شهرهای کوچک از لحاظ آرامش روانی برای زندگی بهتر است البته وضعیت بیمارستان خرامه در مقابل شهرستان های اندازه خودمان قابل افتخار است و شبکه بهداشت و درمان هم نهایت تلاش خود را می کند.

حجت الاسلام صباحی اضافه کرد: اشتغال شهرستان هم در آینده نه چندان دور رشد خواهد کرد و کارخانه های اساسی که مادر صنعت استان است و صنایع زیادی به آن وابسته هستند شکل خواهد گرفت.

خطیب جمعه خرامه بیان داشت: انتقال آب از سد درودزن یک امیدی برای منطقه کربال است و شاید تا یک ماه آینده کلنگ زنی شود که این یک اتفاق مبارک است که رخ خواهد داد و از همه دست اندرکاران این کار تشکر می کنیم.

وی ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: با همزمانی عید سعید قربان با روز جمعه نماز جمعه اقامه نمی شود، تقاضا می کنم خیرین حتما قربانی را انجام دهند چرا که این یک رسم الهی است.

دولت هم  باید به مردم اعتماد کند

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت به دولتمردان و همچنین نمایندگان دولت در شهرستان از فعالیت های انجام گرفته توسط آن ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: همه مردم باید دولت را حمایت کنند و در راستای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی همراه دولت باشند و در مقابل دولت هم  باید به مردم اعتماد کند و در جهت رفع مشکلات آن ها تلاش کند.

وی افزود: دولت باید به منتقدین اعتماد کند و از نظرات آن ها در اداره ی هرچه بهتر کشور استفاده کند. اما مردم هم باید به این نکته توجه کنند که به جای نقد سازنده و منصفانه تخریب نکنند و اتهام نزنند.

حجت الاسلام نقوی اظهار داشت: دولت محترم دوازدهم باید در جهت تحقق وعده هایی که داده تلاش بیشتری بکند و با مدیریت جهادی این وعده ها را  به سرانجام برساند. با مدیریت ساده و بی دغدغه نمیتوان مشکلات را حل کرد و به وعده ها تحقق بخشید.

وی گفت: مسئولین شهرستان باید با عزم راسخ برای جذب سرمایه گذاران در شهرستان و ایجاد اشتغال اقدام کنند و در این میان باید راه را برای سرمایه گذاری در شهرستان هموار کنند تا شاهد رونق اقتصاد در شهرستان باشیم.

امام جمعه صفاشهر همچنین از مسئولین خواست که عملیات احداث بیمارستان را هرچه سریعتر پیگیری کنند و با تامین اعتبارات لازم از محل اعتبارات معادن منطقه توسط استانداری و مدیران کل  این عملیات را شروع کنند.

از نظر فرهنگی دینی در انحطاط هستیم / با مدیریت جهادی باید مشکلات را حل کرد
امام جمعه استهبان در خطبه های این هفته ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت باید مشکلات مردم را در مسایل اقتصادی، اشتغال و فرهنگ دینی برطرف کند.

وی افزود: ما در فرهنگ دینی در انحطاط هستیم و دولت باید برای این موضوع فکر کند و با مدیریت جهادی مشکلات را حل کند. 

خاوری گفت: در برنامه ششم توسعه که نوشته خود دولت است پیش بینی شده است 8 درصد رشد داشته باشیم؛ این رشد در گرو تولید و اشتغال مولد است نه اشتغال های کاذب و امیدواریم این 955 هزار شغل در سال که قول داده شده است نیز ایجاد شود.

مسئله خشکسالی بختگان جدی گرفته شود

حجت الاسلام سید جواد فقیه امام جمعه موقت شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر گفت شیطان به وسیله قمار و شراب ما را از یاد خدا دور می کند .

وی افزود: دانشمندان 11 بیماری را بر اثر مصرف شراب اعلام داشته اند.

امام جمعه موقت شهرستان نی ریز خاطر نشان شد: اروپاییان و غربی ها پیشرفت خود را مدیون قرآن و نهج البلاغه می دانند ولی متاسفانه غرب زدگی  ما به گونه ای است که با حیوانات سگ و گربه هم زیستی صورت میپذیرد و خود کرده را تدبیر نیست.

حجت الاسلام سید جواد فقیه تصریح کرد: مسوولان پاسخ بدهند که بودجه های فرهنگی و قرآنی کجاست؟

وی با اشاره به روز دارو سازی بزرگداشت زکریای رازی اظهار داشت: متاسفانه نخبگان علمی ما کارگری می کنند و چرا فرار مغز ها صورت میپذیرد.

خطیب جمعه نی ریز افزود: رشد علمی باید شتاب گیرد و از نخبگان علمی جامعه باید نجلیل شود.

امام جمعه موقت شهرستان نی ریز عنوان داشت:غذاهای ناسالم سر منشا بیماری های عجیب و غریبی می باشد که امروزه رایج شده است.

وی با اشاره به ترور شهیدان رجایی وبا هنر گفت : دغدغه رجایی دین بود، سیره رجایی و با هنر خدمت گذاری به مردم و خدا محوری بود .

حجت الاسلام سید جواد فقیه گفت: میز خدمت محدود به هفته دولت نباشد به طور متناوب جلسه بگذارید، مسوولان گزارش بدهند و مردم هم مطالبات خود را بیان کنند.

وی با اشاره به انتخاب شهردار نی ریز و عملکرد شورا بیان کرد: نقاط ضعف شورای چهارم برطرف و نقاط قوت آن تقویت شود و فرهنگ و فضای سبز از اولویت های شهرداری باید باشد و در اداره شهر از افراد و اشخاص نخبه بهره گیری شود.

وی در پایان بیان کرد: مسئله بختگان را جدی بگیرید و حساسیت آن بیان شود و امراضی که از آن ممکن است شیوع پیدا کند مورد بررسی و پیشگیری قرارگیرد.

کارمندان پرکار و خدوم به عنوان کارمند نمونه معرفی شوند

حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت:  نمایندگان ملت به همه کسانی که رییس جمهور معرفی کرده بود به جز یک نفر رای داد که این حرکت بی نظیر مجلس در اعتماد به وزرا کار دولت دوازدهم را سخت تر کرد.

صادقی با اشاره به روز کارمند گفت: بیشترین زحمت در ادارات و نهادها بر دوش کارمندان است و اگر موفقیتی کسب می شود زحمات کارمندان است.

امام جمعه داراب گفت: کارمندان بایستی بهترین رفتار را با ارباب رجوع داشته باشند که کارمندان ما همینگونه هستند. در زمان طاغوت دیدن کارمندان سخت بود اما به برکت جمهوری اسلامی امروز دیدن وزیر و استاندار و فرماندار هم کار سختی نیست.

وی افزود: اگر امروز دور و اطراف میزهای مسئولین در نماز جمعه خلوت است دلیلش این است که مردم مسئولین را از خودشان میدانند.

صادقی تاکید کرد: کارمندان پرکار تر در هفته دولت تشویق شوند و نباید بر حسب روابط کارمندان نمونه انتخاب شوند.

وی گفت: فردا پیکر مطهر شهید رستگار جوان سرباز دارابی که در نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مشغول خدمت بود بر دستان مردم تشییع می شود که از عموم مردم درخواست میکنم در مراسم حضور یابند.
برچسب ها: جمعه ، شورا ، شهرداری ، دولت
نظرات بینندگان