کد خبر: ۱۱۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
استاندار فارس مراسم کلنگ زنی پتروگاز سپیدان:

فارس می تواند به قطب فناوری نفت و گاز جنوب کشورتبدیل شود

استاندار فارس: فارس به عنوان منطقه فناوری نفت و گاز جنوب کشور توسط معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری مصوب شده است که بر این اساس نیروی انسانی کارآمد ما به خوبی تربیت خواهند شد و در توسعه صنایع نفت و گاز استان نقش بیشتری خواهند داشت.

به گزارش شیرازه، سید محمد علی افشانی  استاندار فارس مراسم کلنگ زنی پتروگاز سپیدان در منطقه دالین اظهار داشت: فارس از دیرباز قطب کشاورزی کشور بوده است سید محمدعلی افشانی در مراسم گلنگ زنی پروژه تولید انواع تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان سپیدان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: فارس از دیرباز قطب کشاورزی کشور بوده است اما بر اساس این که طبیعت عامل تکامل جسم و تکنولوژی عامل تکامل فکر است به این فکر افتادم که صنعت نفت و گاز را با توجه به میادین غنی نفت و گاز استان فعال کنیم.

وی با اشاره به این که در سفر دکتر جهانگیری و مهندس زنگنه مقرر شد در صنایع نفت و گاز فارس سرمایه گذاری بیشتری صورت گرفته و فعال شوند، افزود: در سال گذشته هشت میدان گاز استان با ۱۸۰ میلیون دلار، فعالیت شان آغاز شد و میادین نفتی نیز تلاش می شود تا فعال شوند؛ بنابراین صنایع مرتبط با این صنایع نیز باید احداث و تقویت شوند.

استاندار فارس ادامه داد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد واحد صنعتی تولید انواع تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با رعایت تمام مسائل زیست محیطی، حفظ فاصله با محور شیراز-سپیدان که محور گردشگری است و حفظ فضای سبز بین واحد صنعتی و محور عبوری شیراز-سپیدان احداث شود.

افشانی افزود: استان فارس به عنوان منطقه فناوری نفت و گاز جنوب کشور توسط معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری مصوب شده است که بر این اساس نیروی انسانی کارآمد ما به خوبی تربیت خواهند شد و در توسعه صنایع نفت و گاز استان نقش بیشتری خواهند داشت. اما بر اساس این که طبیعت عامل تکامل جسم و تکنولوژی عامل تکامل فکر است به این فکر افتادم که صنعت نفت و گاز را با توجه به میادین غنی نفت و گاز استان فعال کنیم.

گفتنی است ؛۱۷۸ میلیارد تومان در اجرای این طرح سرمایه گذاری صورت می گیرد وبا بهره برداری از این طرح برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

همچنین این واحد در زمان بهره برداری تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را تولید می کند که برخی محصولات آتی این واحد: اسکلت فلزی تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، دیگ بخار فین تیوپ،  هواساز، مخازن فلزی تحت فشار، مبدل لوله و پوسته، دستگاه تصفیه گاز، دستگاه تقلیل فشار گاز٫٫٫ می باشد

منبع:  مارگون

برچسب ها: استاندار ، نفت ، فارس
نظرات بینندگان