کد خبر: ۱۱۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس خبر داد:

آمادگی بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی خانه های روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت:با بهره برداری از طرح های بهسازی و توسعه روستایی و مسکن مهر در هفته دولت 23هزار و 890 خانوار استان فارس از مزایای این طرح ها بهره مند می شوند.
آمادگی بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی خانه های روستایی
به گزارش شیرازه، عطا الله زمانی  مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و پاسداشت هفته دولت گفت: با بهره برداری از طرح های بهسازی و توسعه روستایی و مسکن مهر در هفته دولت 23هزار و 890 خانوار استان فارس از مزایای این طرح ها که با یک هزار و 369 میلیارد و 133 میلیون ریال اجرایی شده است بهره مند می شوند.

زمانی هفته دولت را فرصتی برای بیان خدمات انجام شده مسوولان و خدمتگزاران به مردم دانست و اظهار داشت : سه هزار و 10 واحد مسکونی روستایی از مزایای طرح های ویژه بهسازی مسکن روستایی برخوردار می شوند و 733 واحد مسکن مهر نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به بهره برداری می رسد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در تشریح عملیات انجام شده با اشاره به ماموریت اصلی بنیاد در محرومیت زدایی و زدودن غبار محرومیت از چهره روستاها و مناطق محروم گفت: طرح های بهسازی مسکن روستایی در 29 شهرستان استان فارس انجام شده و سه هزار و 10 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند، برای اجرای این طرح ها بیش از 430 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و معادل همین مقدار آورده متقاضیان هزینه شده است.

به گفته زمانی 15 پروژه مسکن مهر نیز با 733 واحد مسکونی همزمان با هفته دولت در 15 شهرستان استان فارس به بهره برداری می رسد، برای اجرای این واحد های مسکونی 459 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی و خودیاری متقاضیان هزینه شده است.

وی همچنین بر لزوم اتمام کار واحد هایی که در حوادث خسارت دیده و از تسهیلات مقاوم سازی و تسهیلات بازسازی استفاده کرده اند تاکید کرد.

 زمانی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که کشور ما از زلزله خیز ترین نقاط دنیاست که تاریخ آن شاهد زلزله های مخرب و بزرگی بوده است در صد سال اخیر 130 زلزله بزرگ در ایران رخ داده است که زلزله های منجیل و بم از مخرب ترین و خونبارترین آنها می باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد:  در حال حاضر قریب به نیمی از جمعیت ایران در روستاها زندگی می کنند این جمعیت در برابر زلزله تهدید می شوند خانه های روستایی با توجه به ساخت نامناسب و بهره گیری از مصالح نامرغوب حتی در برابر زلزله هایی با بزرگای متوسط نامقاوم هستند و خسارات جانی و مالی فراوانی به جا می گذارند، هر جا مقاوم سازی انجام نشود هیچ تضمینی برای جلوگیری از خسارت وجود ندارد اما هر جا مقاوم سازی ها صورت گرفته باشد بدون تردید زندگی ایمن و امن در انتظار مردم است.

زمانی ادامه داد : همه شرایط برای پرداخت تسهیلات 18 و 20 میلیون تومانی به خانواده های روستایی برای بازسازی خانه ها و مقاوم سازی خانه های روستایی وجود دارد ما از همه ظرفیت ها برای بازسازی مناطق آسیب دیده استفاده می کنیم و در اسرع وقت بنیاد مسکن آمادگی دارد تا نسبت به مقاوم سازی مناطق روستایی و بازسازی واحد های اسیب دیده اقدام کند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه اجرای طرح های هادی به عنوان سند توسعه 10 ساله روستاها نقشی فراگیر در توسعه روستایی دارد و باعث ایجاد انگیزه در ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت ها شده است گفت: در هفته دولت امسال 44 طرح هادی در روستاهای استان فارس با 48 میلیارد و 473 میلیون ریال اعتبارات استانی و ملی و منابع داخلی بنیاد مسکن به بهره برداری می رسد، 20 هزار و 147 خانوار از مزایای اجرای طرح های هادی در 12 شهرستان استان فارس بهره مند می شوند.

وی مهم‌ ترین فعالیت بنیاد مسکن در زمینه توسعه روستاها را تهیه طرح هادی دانست و گفت : بنیاد مسکن استان فارس باید برای حدود 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه کند که تاکنون در بیشتر این روستا این طرح تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: در سال گذشته طرح هادی در 664 روستا عملیاتی شده است و در مجموع از ابتدا تا کنون در یک هزار و 30 روستای بالای 20 خانوار استان فارس این طرح ها اجرا شده است.

زمانی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید بر لزوم افزایش اشتغال در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح های توسعه در مناطق روستایی مقدمه ای برای شکل گیری تولید و اشتغال و ایجاد انگیزه برای ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت ها است.



نظرات بینندگان