کد خبر: ۱۱۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶

توزیع بیش از 1600سبدعذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه

کارشناس واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان از توزیع یک هزار و 680 سبد غذایی ویژه کودکان مبتلا به سوء تغذیه خبرداد.

به گزارش شیرازه، مریم جلوداری کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان در خصوص تایید خبر توزیع یک هزار و 680 سبد غذایی ویژه کودکان مبتلا به سوء تغذیه با حضور والدین آنها و با هماهنگی مرکز بهداشت  در گفتگو با خبرنگار مااظهار داشت: طرح «همسفره» به منظور کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اجرا می‌شود.

جلوداری  با بیان اینکه این سبد غذایی با هدف بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه کودکان خانواده‌های نیازمند و آموزش مادران برای تغذیه سالم انجام می‌شود، گفت: این سبد غذایی به کودکانی تعلق می‌گیرد که دچار اختلال رشد یا سوء تغذیه هستند و براساس معرفی مرکز بهداشت و ارزیابی حمایتی توسط کمیته امداد عدم تمکن مالی وی به اثبات رسیده باشد.

وی با بیان اینکه کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر شش ماه یک بار توسط مرکز بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت بهبودی کامل از چرخه‌ی حمایتی خارج می‌شوند، افزود: پس از خروج کودکان بهبود یافته، افراد واجد شرایط دیگری با نظر کارشناسان مرکز بهداشت استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

کارشناس واحد تغذیه مرکز ازاجرای طرح همسفره برای کمک به درمان کودکان نیازمند دچار سوء تغذیه خبر داد و گفت: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیازغذایی کودکان نیازمند زیر شش سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند اجرا می شود.

جلوداری با اشاره به اینکه این طرح از آبان سال 1393 آغاز شده است گفت : هر ماه 140 کودک در شهر و روستا از این کالاها بهره مند می شوند که این سبد غذایی ماهیانه به ارزش 748 هزار ریال و شامل برنج ، ماکارونی، گوشت، تخم مرغ، شیر، پنیر، کره، روغن مایع، عدس و سویا می باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو جلسه آموزشی ویژه مادران کودکان تحت پوشش این طرح برگزار شده است، اظهار داشت : مادران این کودکان می بایست ضمن شرکت در دوره های آموزشی برگزار شده،جهت دریافت مشاوره و راهنمایی به کلینیک تغذیه مرکز خدمات جامع سلامت (رئیسی) مراجعه نمایند.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، کمیته ، تغذیه
نظرات بینندگان