کد خبر: ۱۱۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد:

مردم منتظر عمل به وعده های اعضای شورا هستند / مستند گزارش میراث شورای چهارم به مردم ارائه شود/ ساماندهی وضعیت نامناسب حاشیه شهر در اولویت برنامه شورا قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امروزه مردم مسئولیت سنگینی بر عهده ما گذاشته اند و منتظر هستند که نتیجه حضور و حمایت خودشان در انتخابات را ببینید؛ باید به تمامی وعده هایی که داده ایم عمل کنیم.
مردم منتظر عمل به وعده های اعضای شورا هستند / مستند گزارش میراث شورای چهارم به مردم ارائه شود/ ساماندهی وضعیت نامناسب حاشیه شهر در اولویت برنامه شورا قرار گیرد
به گزارش شیرازه، رئیس کمیسیون برنامه بودجه امور حقوقی و املاک شورا بعد از ظهر یکشنبه (پنجم شهریور) در دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اظهار اینکه امروزه مردم مسئولیت سنگینی بر عهده ما گذاشته اند و منتظر هستند که نتیجه حضور و حمایت خودشان در انتخابات را ببینید، گفت: باید به تمامی وعده هایی که داده ایم عمل کنیم.

سید عبدالرزاق موسوی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد و تبعیض، دفاع از حقوق مردم و حمایت از مدیران پاکدست و خوشنام از جمله وعده هایمان در قبل از انتخابات بود، بیان کرد: قول داده بودیم که از ظرفیت نیروی انسانی فهیم و توانمند شهرداری استفاده و از آنان حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نظاره گران کارهایمان مردم هستند، افزود: خود مردم با دیدن عملکردهایمان قضاوت خواهند کرد که در این کلان شهر خدمات درخوری ارائه می دهیم یا خیر.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ضمن قدردانی از زحمات شورای چهارم و شهردار شیراز، درخواست خود را مبنی بر یاری دادن اعضای شورای سابق به شورای پنجم ارائه داد و در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: البته باید گزارش آنچه را که تحویل گرفته ایم به صورت مستند در اختیار مردم بگذاریم.

موسوی به وضعیت نامناسب حاشیه شهر اشاره کرد و اذعان داشت: ساماندهی این امر مهم را باید در اولویت برنامه های شورا قرار بدهیم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه امور حقوقی و املاک اظهار داشت: باید رویکردهایمان در اداره شورای شهر را برای مردم تبیین کنیم.

وی ارتقای سطح ارائه خدمات به مردم را نیازمند استفاده از ظرفیت های ممکن منطقه ای، ملی و حتی بین المللی دانست و افزود: دستگاه های متولی در ارائه خدمات عمومی و مدیران کلان در شیراز باید به کمک شهرداری و شورا بیایند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز قانون و اخلاق را دو مفهوم متعالی و تفکیک ناپذیر عنوان و تصریح کرد: این دو نکته می تواند محور و مرکزیت همکاری و تعامل اعضای شورای شهر، شهرداری، احزاب و نهادهای مدنی و اصحاب رسانه باشد.

موسوی وجود سومین حرم اهل بیت، مفاخر، مواریث تاریخی و فرهنگی و ادبی در شیراز را سرمایه ها و پشتوانه های گران سنگ حرکت فرهنگی اعضای شورای شهر بیان کرد.

به دور از نگاه حزبی و جناحی به مردم خدمت خواهیم کرد/ اصلاح آئین نامه های داخلی شورای شهر
سیروس پاک فطرت شعار خود در قبل و بعد از انتخابات را «دیروز رقابت و امروز رفاقت» عنوان کرد و در ادامه با اعلام اینکه تلاش ها و همراهی اعضای شورا باید به گونه ای باشد که شورای پنجم صرفاً شورای شهرداری نباشد، گفت: شورای شهر به معنای واقعی باید مطابق با نامش در حال خدمت رسانی به مردم باشد چرا که حل بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی شهروندان در سایه هماهنگی و اجرای مدیریت واحد شهری و سایر دستگاههای خدمات رسان غیر از شهرداری قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: تعداد زیادی طی 18 سال برپایی شوراهای شهر آمدند و رفتند، بنابراین حضور امروز ما در این پارلمان شهری دال بر ماندگاری همیشگی مان در این مسئولیت نیست.

وی افزود: تمام تلاش خود را بکار خواهیم برد تا به دور از هر گونه مسائل سیاسی جناحی و حزبی در راه خدمت به مردم و توسعه پایدار زیر ساخت ها و ارتقاء سطح شیراز به جایگاه واقعی خود خدمت کنیم.

پاک فطرت بیان کرد: امیدواریم بزرگان شهر علما، نخبگان، اساتید دانشگاه و سایر اقشار مختلف مردمی ما را از ارائه طریق، رهنمودها و پیشنهادات و اتقادات سازنده بی بهره نگذارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در انتها تاکید کرد: نطق های قبل از دستور اعضای شورا تنها برداشت و دیدگاه فردی و شخصی است و ارتباطی به تصمیمات جمعی و مصوبات شورا ندارد.

به گزارش شیرازه، دستورکار اصلاح آئین نامه داخلی شورا (به صورت یک فوریت) تصویب شد؛ همچنین بررسی کلیه مصوبات شورای دوره چهارم و بررسی تمام مناقصات و مزایده های برگزار شده در شهرداری از تاریخ بیست و نهم اردیبهشت سال 96  نیز با اکثریت آراء به تصویب اعضای شورا رسید؛ لازم به ذکر است که این مصوبات در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی بررسی خواهند شد.
نظرات بینندگان