کد خبر: ۱۱۳۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
در دیدار صمیمی اصحاب رسانه و شورای شهر شیراز مطرح شد:

تاکید بر گزینشی و جناحی عمل نکردن در شورای شهر با اصحاب رسانه / هیچ دلیلی برای کاستی در شورای شهر پس از 18 سال کار وجود ندارد

خبرنگاران، گزینشی و جناحی عمل کردن برخی از مدیران بر اساس تفکر سیاسی شان را مورد نقد قرار دادند و درخواست خود را مبنی بر افزایش نقدپذیری اعضای شورا بیان کردند.
تاکید بر گزینشی و جناحی عمل نکردن در شورای شهر با اصحاب رسانه / هیچ دلیلی برای کاستی در شورای شهر پس از 18 سال کار وجود ندارد
به گزارش شیرازه، نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که با هدف انتقال تجربه و بهتر شدن تعامل با شورای شهر برگزار شد، گفت: شورای پنجم با شعار شفافیت و اتاق شیشه ای آمد، به همین دلیل جلسات انتخاب شهردار را به صورت علنی و پخش زنده برگزار کردیم.

ابراهیم صبوری با بیان اینکه امیدواریم در آینده گام های بلندی برای آبادانی شهر شیراز برداریم، اعلام کرد: تشکیل راه برد برد بین اعضای شورا و اصحاب رسانه در تعامل بیشتر شورا با مردم تاثیر بسزایی دارد.

این عضو شورای شهر در پاسخ به درخواست خبرنگاران مبنی بر حضور مردم و دانشجویان در صحن علنی شورا گفت: با توجه به ظرفیت محدود ساختمان شورا این امکان وجود ندارد که اجازه ورود همه به داخل صحن علنی را بدهیم اما این قول را به شما می دهیم که این موضوع را در هیئت مدیره مطرح کنیم و پس از بررسی های لازم، تدابیری جهت حضور برخی افراد در جلسات شورای شهر بیندیشیم.

وی افزود: البته به دلیل کمبود مکان تنها به صورت ثبت نام می توانیم مجوز ورود افراد به جلسات شورا را بدهیم.

احمد تنوری با تاکید بر اینکه شورای شهر باید بتواندکاستی های روابط با اصحاب رسانه را از تمامی جناح ها و سلیقه ها رفع کند، اظهار داشت: باید در شورای شهر شاهد اطلاع رسانی و شفافیت باشیم.

به گزارش شیرازه، اصحاب رسانه حوزه این پارلمان شهری با توجه به تجربیات چند ساله خود به ارائه نقاط ضعف در شورای شهر از جمله عدم وجود امکانات لازم برای تهیه و ارسال خبر توسط خبرنگار و نحوه نامناسب برخورد با اصحاب رسانه پرداختند؛ حزب و جناح گرایی از دیگر مواردی بود که به بحث گذاشته شد.

خبرنگاران گزینشی عمل کردن برخی از مدیران بر اساس تفکر سیاسی شان را مورد نقد قرار دادند و درخواست خود را مبنی بر افزایش نقدپذیری اعضای شورا بیان کردند.

برگزاری نشست های فصلی و ارائه عملکرد اعضای شورای شهر و شفافیت دستورکارها و مصوبات شورا از دیگر مطالبات خبرنگاران در این نشست بود؛ ناصری در این خصوص گفت: درخواست ها را در هیئت مدیره شورا مطرح خواهم کرد و تلاش می کنیم پاسخگوی مطالبات اصحاب رسانه باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص عدم وجود امکانات کافی برای اصحابرسانه در مجموعه شورای شهر، تصریح کرد: پس از 18 سال فعالیت شورای شهر هیچ دلیل قانع کننده ای برای کاستی ها و کم کاری ها وجود ندارد.

اعضای شورای شهر اظهار داشتند: خبرنگاران با ابزار رسانه ای که در اختیار دارند تاثیر بسزایی در جهت دهی افکار عمومی دارند و در موفقیت یا عدم موفقیت یک نهاد و سازمان نقش دارند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
0
خدا کنه اصول گرا ها هم که وقتی بر سرکار میان یاد بگیرن و جناهی عمل نکنن