کد خبر: ۱۱۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

بهره برداری از دو طرح گازرسانی در زرین دشت

همزمان با هفته دولت، بهره برداری از دو طرح گازرسانی در زرین دشت آغاز شد.

به گزارش  شیرازه، برای بهره برداری از این دوطرح گازرسانی با ۱۰۵ کیلومتر شبکه انتقال، تغذیه و توزیع و یک دستگاه ایستگاه تنطیم فشار جمعا ۲۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت گاز هزینه شده است.


با بهره برداری از این طرح های گازرسانی بیش از سه هزار خانوار مردم شهر شهرپیر مرکز بخش ایزدخواست و روستای دره شور زرین دشت از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استاندار فارس با اعلام پایان گازرسانی به شهرهای زرین دشت گفت: تا زمستان آینده عملیات علمک گزاری در شهر شهرپیر اجرا و پرونده گازرسانی در شهرهای زرین دشت بسته خواهد شد.


وی با اشاره به رتبه نخست استان فارس در اجرای طرح های گازرسانی کشور افزود: اجرای طرح های زیر بنایی اعم از جاده، آب و انرژی از مهم ترین نیاز های سرمایه گزاری و اشتغال به شمار می آید و اکنون ضرورت دارد که بخش خصوصی و سرمایه گزاران نیز برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه تلاش کنند.

رستمی همچنین در خصوص اجرای طرح آب رسانی به زرین دشت از سد رودبال داراب تصریح کرد: با توجه به اهتمام استاندار فارس نسبت به مشکل آب زرین دشت، به زودی عملیات اجرایی خط انتقال، آغاز خواهد شد.


شمشیری معاون مهندسی شرکت گاز استان فارس هم با ارائه گزارشی از روند گازرسانی در دولت یازدهم گفت: تا پایان سال آینده، به تمام روستاهای استان فارس گازرسانی خواهد شد.
وی همچنین از خاتمه گازرسانی به روستای دهنو زرین دشت خبر داد و افزود: در صورت رفع مشکل معارض زمین برای احداث ایستگاه تنظیم فشار، ظرف دو ماه آینده، مردم این روستا نیز از نعمت گاز بهره مند خواهد شد.

وی همچنین نسبت به گازرسانی به پنج روستای دیگر زرین دشت شامل مزایجان، پنج چاه، چاه زبر، بن دشت و چاه انجیر تا پایان سال ۹۷ قول مساعد داد.

منبع:  زرنوشت

نظرات بینندگان