کد خبر: ۱۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶

مهم‌ترین عامل سقط جنین زنان جوان چیست؟

تجزیه و تحلیل محققان نشان می‌دهد که بین استرس زنان جوان در دهه بیست زندگی و سقط جنین رابطه مستقیم وجود دارد.
مهم‌ترین عامل سقط جنین زنان جوان چیست؟به گزارش شیرازه، نتیجه یک مطالعه نشان داد، زنانی که در دهه بیست سالگی، استرس‌های زیادی را تجربه می‌کنند، 42 درصد بیش از دیگران ممکن است دچار سقط جنین شوند.

بر اساس نتایج همین مطالعه، سقط جنین شایع‌ترین عارضه دوران بارداری است و در 20 درصد بارداری‌ها اتفاق می‌افتد؛ این آمار قطعا بسیار بالاتر از آنچه که به دست آمده است؛ چراکه بسیاری از سقط‌های جنین گزارش نمی‌شوند به خصوص اگر در هفته‌های اول باشند.

این تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که بین استرس و سقط جنین رابطه مستقیم وجود دارد؛ حتی اگر یک خانم، خیلی سال قبل‌تر از‌ آنکه به فکر بچه‌دار شدن بیفتد، متحمل استرس شده باشد.  

بررسی محققان بر روی زندگی چندین هزار مادری که دچار سقط جنین شده‌اند، ثابت می‌کند که زنان با سابقه طولانی مدت استرس تا 42 درصد احتمال بروز سقط جنین را دارند.

سقط جنین بیشتر به دلیل ناهنجاری‌های کروموزومی در اوایل بارداری رخ می‌دهد؛ اما وجود سطح بالایی از هورمون استرس در قبل از اقدام به بارداری در ایجاد این ناهنجاری‌ها در مرگ جنین موثر است.

این مطالعه که در کالج دانشگاه کالج لندن و دانشگاه ژیانگ در چین انجام شده است، قوی‌ترین شواهد را ارائه می‌دهد که استرس زنان در دهه بیست سالگی می‌تواند در دهه‌های بعدی زندگی عواقب جدی داشته باشد.

سقط جنین امکان دارد در هفته و ماه‌های اول بارداری رخ دهد و باعث ناراحتی، ابتلا به بیماری، نازایی، استرس، افسردگی و بیماری‌های اعصاب شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان