کد خبر: ۱۱۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
محققان انگلیسی دریافتند

مصرف روزانه 4 فنجان قهوه مرگ زودرس را دو سوم کاهش می‌دهد

بررسی محققان انگلیسی نشان داده است، نوشیدن روزانه 4 فنجان قهوه می‌تواند خطر بروز مرگ زودرس را تا دو سوم کاهش دهد.
مصرف روزانه 4 فنجان قهوه مرگ زودرس را دو سوم کاهش می‌دهدبه گزارش شیرازه، نتیجه مطالعات جدید به وضوح نشان می‌دهد که مصرف روزانه چند فنجان قهوه می‌تواند به میزان قابل توجهی از مرگ زودرس جلوگیری کند.

آنتی‌اکسیدان موجود در قهوه به نفع سلامتی انسان عمل می‌کند و بررسی 20 هزار نفر در طول روز که 4 فنجان قهوه مصرف می‌کردند، ثابت کرد که نوشیدن قهوه می‌تواند خطر بروز مرگ زودرس را تا دو سوم کاهش دهد.

این مطالعه که توسط محققان کالج لندن انجام شده متذکر شده است، زنان باردار و کودکان باید در مورد مصرف زیاد کافئین احتیاط کنند.

محققان اسپانیایی نیز بعد از یک دهه پژوهش بر روی افراد 25 تا 60 سال به این نتیجه رسیدند که ترکیبات گیاهی موجود در آنتی‌اکسیدان قهوه می‌تواند به میزان چشمگیری بازدارنده سرطان باشد.

ماه گذشته نتایج یک مطالعه بر روی 520،000 نفر به سرپرستی محققان ارشد کالج لندن نشان داد که قهوه عملکرد کبد را بهبود می بخشد، التهاب را کاهش و سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد.

آژانس ایمنی مواد غذایی اروپا توصیه می‌کند که مردم روزانه بیش از 0.4 گرم کافئین مصرف نکنند؛ این مقدار معادل پنج اسپرسو یا چهار فنجان قهوه فوری است.

پروفسور مِتین از بنیاد قلب انگلیس گفت: «بهترین راه برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و مرگ زودرس، تمرکز بر یک شیوه زندگی سالم که شامل یک رژیم غذایی متعادل می‌شود، است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان