کد خبر: ۱۱۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶

تشریح جزئیات برگزاری نمایش بزرگ میدانی«فصل شیدایی» در شیراز

«فصل شیدایی»، روایت‌هایی از خلقت حضرت آدم، پیامبران اولوالعزم، زندگی پیامبراکرم، واقعه غدیر، حادثه عاشورا، داستان‌هایی از طوس، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ظهور را نمایش داده است.
تشریح جزئیات برگزاری نمایش بزرگ میدانی«فصل شیدایی» در شیراز

به گزارش شیرازه، نمایش میدانی "فصل شیدایی" از دهم تا نوزدهم شهریور برای اولین بار در شهر شیراز، مرکز استان فارس برگزار می شود.

ایمان خادمی، مسئول سازمان هنری رسانه ای اوج در رابطه با این رویداد فرهنگی فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: "فصل شیدایی" نمایش بزرگی است که قرار است هرشب میزبان 4 تا 20 هزار مخاطب از سراسر استان فارس باشد و روایتی زنده از "خلقت تا ظهور" را به تصویر بکشد.

وی گفت: این نمایش تاکنون در 17 استان کشور برای بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر بصورت زنده اجرا شده و  روایت‌هایی از خلقت حضرت آدم، پیامبران اولوالعزم، زندگی پیامبراکرم، واقعه غدیر، حادثه عاشورا، داستان‌هایی از طوس، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ظهور را نمایش داده است.

خادمی ادامه داد: در این کار هنری زنده و میدانی هرشب بیش از 200 هنرمند برروی صحنه به اجرای نمایش خواهند پرداخت که تعداد 45 نفر از این هنرمندان از تهران وبرخی استان‌ها حضور خواهند داشت و سایر هنرمندان نیز از شیراز انتخاب شده اند.

مسئول سازمان هنری رسانه ای اوج در استان فارس با بیان اینکه غالب هزینه‌های این نمایش توسط سازمان اوج تامین می شود گفت: بخشی دیگری از هزینه های این کار فرهنگی توسط سپاه فجر استان فارس، شهرداری شیراز و جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی تامین می شود و اجرای نمایش نیز توسط  موسسه هنری مهنا انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به همزمانی این رویداد با اعیاد قربان، غدیر و دهه ولایت، ویژه برنامه‌های دیگری از جمله اجرای جنگ شادی و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی نیز در کنار نمایش اصلی که هرشب بعد از نمازمغرب وعشا آغاز می‌شود تدارک شده است.

خادمی با اشاره به بخش‌هایی از نمایش فصل شیدایی گفت: در این نمایش دو سکانس و روایت اختصاصی نیز با موضوعات ورود حضرت احمدابن موسی علیه السلام (شاهچراغ)  به شیراز و همچنین رشادت های سردار شهید مرتضی جاویدی ویژه مخاطبان استان فارس در نظر گرفته شده است که برای اولین بار اجرا خواهد شد.

مسئول سازمان هنری اوج استان فارس گفت: در بخش اجرایی و زیر ساخت محل نمایش بیش از هفت هزار کامیون خاک به محل نمایش منتقل شده است و اقدامات لازم جهت میزبانی حداقل شش هزار نفر و 2500 خودرو صورت گرفته است که در صورت استقبال ظرفیت را افزایش خواهیم داد.

وی ادامه داد: وسعت نمایشگاه استان فارس نسبت به سایر استانها چندین برابر است و برای اولین بار این حجم خاک با یک ابتکار عمل در مدت کوتاهی به محل نمایشگاه منتقل شد.

خادمی مدت زمان اجرای نمایش را 150 دقیقه عنوان کرد و گفت : این رویداد فرهنگی و کم نظیر به مدت ده روز در شهر شیراز، حدفاصل جاده کمربندی و بلوار امیرکبیر، اراضی جنب کارخانه سیمان برگزار خواهد شد که تماشای این نمایش برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

برچسب ها: فصل شیدایی ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان