کد خبر: ۱۱۳۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
معافیان شهردار جدید شیراز:

نسبت به آقای پاک فطرت، قطعا برای شهر شیراز شهردار بهتری خواهم بود

پس از آنکه عبدالحمید معافیان، به عنوان شهردار پایتخت فرهنگی ایران معرفی شد، در میان مردم و درمحافل مختلف خبری و رسانه‌ای، پیرامون انتخاب شهردار جدید شیراز صحبت‌هایی مطرح گردید که شهردار شیراز از پیش تعیین شده و این روند یک ماهه در شورای شهر، تنها حالت نمایشی داشته است.

نسبت به آقای پاک فطرت، قطعا برای شهر شیراز شهردار بهتری خواهم بودبه گزارش شیرازه، پس از آنکه عبدالحمید معافیان، طی یک فرایند یک ماهه و قابل پیش بینی با 13 رای، به صورت قاطع توسط شورای پنجم شهر شیراز به عنوان شهردار پایتخت فرهنگی ایران معرفی شد، در میان مردم و درمحافل مختلف خبری و رسانه‌ای، پیرامون انتخاب شهردار جدید شیراز صحبت‌هایی مطرح گردید که شهردار شیراز از پیش تعیین شده و این روند یک ماهه در شورای شهر، تنها حالت نمایشی داشته است.

طی هفته گذشته نیز هفته نامه "شهر سبز" به این موضوع به صورت ویژه پرداخت و انتخاب معافیان را با اتکا به مصاحبه های برخی اعضای شورا از جمله نوذر امامی و یا عبدالرزاق موسوی یک نمایش سیاسی از سوی شورای شهر شیراز نامید.

این مسئله اما واکنش‌های بسیاری را چه در فضای رسانه‌ای شیراز و چه در بین برخی اعضای شورای پنجم شهر برانگیخت.

 در حاشیه نخستین جلسه شورای شهر شیراز عبدالحمید معافیان شهردار جدید این شهر در پاسخ به این سئوال که ”آیا این صحت دارد که از حدود یک ماه پیش که از سوی شورای پنجم، بیش از 20 نفر برای تصدی شهرداری شیراز کاندیدا شدند، بحث شهرداری شما نهایی شده بود و با شما در این باره توافقاتی صورت گرفته بود؟ همچنین گفته می‌شود شهردار شدن شما در واقع به سبب ریاست ستاد روحانی در انتخابات 96 و همچنین ریاست شورای عالی اصلاح‌طلبان بوده است. گفت:«هرکس چنین ادعایی کرده اشتباه کرده است. من نه دنبال شهردار شدن بودم و نه دنبال وزیر شدن که اگر می‌خواستم حتی می‌توانستم پست‌های بالاتر یا وزارت را بگیرم. بنابراین بنده مطلقا دنبال هیچ پستی نبودم و مجموعه شرایط شهر ایجاب کرد که بیایم»

وی در مورد سخنان عبدالرزاق موسوی از اعضای شورای پنجم که گفته بود انتخاب معافیان یک نمایش بوده و تصمیمات بیرون از شورا گرفته می‌شود. بیان داشت:«آقای موسوی از دوستان ما هستند که از سالهای گذشته ما با همدیگر بوده و کار کرده‌ایم. بنابراین خطاب ایشان قطعا با بنده نبوده و لابد منظورشان به فرد دیگری بوده است!"کسی که پس از علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز می‌شود کار سختی پیش رو دارد چرا که انتظارات مردم از شهردار شیراز بسیار بالا رفته است.

معافیان در پاسخ به این سووال که در مقایسه با عملکرد پاک فطرت  تصور می‌کنید چه کارنامه‌ای بتوانید در شهرداری شیراز از خود بر جای بگذارید؟ می گوید:«بنده همین جا صد درصد تضمین می‌دهم که بهتر از ایشان عمل خواهم کرد و برای شهر شیراز شهردار بهتری خواهم بود که اگر هدفم جز این بود و نمی‌خواستم بهتر از ایشان کار کنم، قطعا کاندیدا نمی‌شدم و شورای جدید کار را با آقای پاک‌فطرت پیش می‌بردند.بنابراین بنده با سنجیدن شرایط موجود شهر و نیازهایی که در شهر شیراز وجود داشته و بنده تصور می‌کردم می‌توانم آنها را برطرف سازم، شهرداری شیراز را پذیرفتم و اگر این توانمندی را در خود نمی‌دیدم، قطعا از پذیرفتن این سمت خودداری می‌کردم»                                

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
0
ببینیم و تعریف کنیم