کد خبر: ۱۱۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
رئیس شورای شهرکنارتخته:

چرا قطعی برق کنارتخته در اولویت اول یا دوم است؟

مدیر اداره برق شهرستان کازرون گفت: از نظر مدیران بالادستی در استان، کنارتخته استعداد قطعی روزانه را دارد اما اداره برق شهرستان کازرون بدلیل قطعی مکرر برق بدلیل افت ولتاژ در کنارتخته که تنها نقطه کشور با این شرایط است، با تهران مکاتبه داشته و مقرر شده است بصورت موقت و گردشی قطعی صورت گیرد که لازم است مصرف بهینه مدنظرقرار گیرد.

به گزارش شیرازه، رئیس اداره برق شهرستان کازرون در نشستی با بخشدار و اعضای شورای شهر کنارتخته، مسایل مربوط به برق‌رسانی بخش کنارتخته را مورد بررسی قرارداد.

در این جلسه موضوعاتی از قبیل قطعی پی در پی برق، خاموشی بلوار، افت ولتاژ و نارضایتی وتماس‌های مکرر شهروندان با بخشدار و اعضای شورای شهرکنارتخته مورد بررسی قرارگرفت.

سیدحبیب هاشمی، بخشدار کنارتخته گفت: شورای شهر جدید کنارتخته به لحاظ حضور نیرو و پتانسیل جوان انتظارات ویژه ای را ایجاد کرده است که امیدواریم مشکلات مردم مورد توجه آنها قرار گیرد.

هاشمی گفت: مردم معتقدند در رابطه با بخش کنارتخته و دیگرمناطق تبعیض صورت می‌گیرد و بیشترخاموشی‌های منطقه درشهرکنارتخته است که در این باره سوال مطرح میشود چراتغییرلاین باید صورت بگیرد ومتعاقب آن برق کنارتخته به همین دلیل مدام قطع شود در حالی که برق سایر بخش‌ها پیوسته ارائه می‌شود.

مجتبی عباسی، رئیس شورای شهرکنارتخته در این جلسه با طرح پرسش‌هایی بیان کرد: چرا ازمردم شریف شهرکنارتخته هیچ نیرویی دردایره اتفاقات برق وجود ندارد؟

وی گفت: با چه برنامه‌ریزی و استدلالی اولویت قطعی برق شهرکنارتخته در ردیف اول یا دوم قرار می‌گیرد اما دیگر نقاط اولویت سوم و چهارم برای قطعی برق دارند.

عباسی بیان کرد: هنگام قطع برق مشترکین بعلت عدم پرداخت بدهی ترتیبی اتخاذ  گردد تا مشترک درمنزل حضور داشته و توجیهات لازم صورت گیرد تا قطعی برق موجب آسیب رساندن به وسایل برقی وموادغذایی مشترک نشود.

ابراهیم فیاض، رئیس اداره برق شهرستان کازرون در پاسخ به مطالبات مسئولان کنارتخته گفت: قطع برق مشترکین بدهکار بدین شکل است که در اولین مرحله مامور ما جهت قرائت مراجعه می‌کند، در مرحله دوم مهلت داده می شود و در آخر پس از اتمام مهلت مشترکینی که 6 دوره هیچگونه پرداختی نداشته و دلیلی هم ارائه نکرده اند، برق مشترک قطع می شود.

وی درخصوص عدم استفاده ازنیروی بومی کنارتخته‌ای دراتفاقات برق گفت: تاکنون نیروی فنی کمتری جهت همکاری در این بخش متقاضی بوده است و البته تعدادی بدلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، تعلیق شده‌اند که در صورت وجود نیروی متخصص، اعلام شود تا با بکارگیری و وسنجش توانمندی ایشان به کنارتخته منتقل شود.

رئیس اداره برق شهرستان کازرون درخصوص قطعی مکرر برق شهرکنارتخته گفت: دیسپاچینگ اداره ازتهران کنترل می شود که آنها باتوجه به استفاده ازسوخت مصرف شده در تولید برق نیروگاه‌ها و نگاه اقتصادی و به صرفه بودن دستورات لازم در این خصوص را صادر می‌کنند.

فیاض بیان کرد: دستورالعمل‌های ازپیش تعریف شده وزارتخانه بیان می‌کند کدام نقطه مصرف وآمپر پایین‌تر دارد و می‌تواند برق تولیدی راهم بصورت مداوم وهم بهینه بدست مشترکین برساند به همین خاطر انتقال صورت می‌گیرد تا از لحاظ اقتصادی نیز به صرف تولید کننده باشد.

وی ادامه داد : متاسفانه در موضوع مصرف بخش کنارتخته هم آمپراژ بالاست وهم پایداری کافی ندارد که براساس دستور  مدیران بالادستی در اولویت قطعی اول و دوم قرار گرفته است.

مدیر اداره برق کازرون گفت: از نظر مدیران بالادستی در استان، کنارتخته استعداد قطعی روزانه را دارد اما اداره برق شهرستان کازرون بدلیل قطعی مکرر برق بدلیل افت ولتاژ در کنارتخته که تنها نقطه کشور با این شرایط است، با تهران مکاتبه داشته و مقرر شده است بصورت موقت و گردشی قطعی صورت گیرد که لازم است مصرف بهینه مدنظرقرار گیرد.

فیاض گفت: ایستگاه برق شهرکنارتخته بدلیل قدمت بالا مستلزم تعویض سری قطعاتی است که برنامه ریزی صورت گرفته و به محض خنک شدن هوا این پروژه صورت می‌پذیرد.

مدیر اداره برق کازرون گفت: درخصوص ایستگاه 66 کیلوواتی شهرکنارتخته نیز مصوب شد است جلسه ای بامسئولان، پیمانکارن مرتبط درسطح استان، استاندار، فرماندار، معارضین و شورای شهرکنارتخته جهت حل و فصل این مشکل بصورت اساسی ترتیب داده شود که امیدواریم به نتیجه مطلوبی دست پیداکنیم.

خبرنگار : محمدرضاادریسی

منبع: کازرون خبر

برچسب ها: کازرون ، کنار تخته ، برق
نظرات بینندگان