کد خبر: ۱۱۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز:

از رای آوری ملتمسانه تا مدیریت مستبدانه در شورای شهر ممسنی

وقتی مراسم تحلیف شوراهای شهر و روستا و انتخاب شهردارها را در شهرستانهای مختلف کشور از طریق رسانه های مختلف به عنوان یک جامعه شناس پیگیر می شدم به حقیقت کلمه تنها شهرستانی را که دیدم آسیبهای فراوانی دارد شهرستان ممسنی است.

به گزارش شیرازه، آیات فراوانی از قران بر این امر تصریح دارند تا شخصی را قدرت به او ندهی نخواهی شناخت و چه افرادی که قبل از دستیابی و بعد از دستیابی به قدرت چرخشی ۱۸۰ درجه خواهند داشت.

با همین رویکرد اگر بخواهم منصفانه و دوستانه رفتار ناصواب اعضای جدید شورای شهر ممسنی را قضاوت کنم به این نتیجه می رسم که شورای پنجم شهر ممسنی رویکردی غیر مردمی و ناکارامد به حل مشکلات فراوان  شهر ممسنی دارند.

اینکه برخی از  شهروندان و حتی برخی از رسانه های شهرستان چنین بیان می کنند که؛ "ما تغییر شهردا را قطعی می دونستیم و قابل پیش بینی بود"، هنر نیست و تئوریسین اجتماعی نیستید و نخواهید بود، هنر آن است که جلوی بدعت ناروا و غیر اخلاقی در ممسنی را بگیریم و در چرخه باطل ممسنی قرار نگیریم که شایستگان را از مسند مدیریت با بی احترامی هر چه تمام و بدون هیچ گونه تقدیری و تکریمی کنار بگذاریم و بایستگان را بر جایگاه آنها بگماریم که هنوز الفبای شهرداری را یاد نگرفته اند.

اینکه از نظر قانون در حوزه اختیار شورای شهر است که شهردار را انتخاب کند حرفی است صحیح و بدون مخالف، اما اینکه شورای شهر شروع به کار نکرده  اخلاق، شایستگی، ادب، معرفت، انصاف، تکریم و احترام به مردم خود را به باد فنا داده است جای نقد است و آنها نشان دادند مردم مدار و منصف نیستند.

وقتی امروز مراسم تحلیف شوراهای شهر و روستا و انتخاب شهردارها را در شهرستانهای مختلف کشور از طریق رسانه های مختلف به عنوان یک جامعه شناس پیگیر می شدم به حقیقت کلمه تنها شهرستانی را که دیدم آسیبهای فراوانی دارد شهرستان ممسنی است.

مهندس رضایی را به عنوان یک شهروند نمی شناسم، اما اقدامات تحسین برانگیزش را در شهر ممسنی دنبال می کردم و ایشان را یک شهردار نمونه می دانم و اگرچه شورای شهر از درک وجود آن عاجز بودند جای تعجب نیست چون در ممسنی تا بوده طایفه بازی،  باندبازی، استبداد طایفه ها و منافع اشخاص بر اداره امور ممسنی حاکم بوده است و جلوی چشمان حقیقت بین آنها را گرفته است.

ختم سخن اینکه؛ نام و نشان  آقای رضایی در ممسنی برای همیشه ماندنی و جاودانه شد چون طبق همان سخن حضرت امام خمینی( ره) اقدامات ایشان در ممسنی نام و نشان ایشان را در ممسنی ماندگار و جاودانه کرد.

یقینا شهردار آینده باید از آقای رضایی بهتر و کارآمدتر ظاهر شود چون اقای رضایی در این چند سال خدمات مهمی به شهروندان ممسنی کرده است که باعث شده است مطالبات و انتظارات شهروندان ممسنی را از شهرداران اینده افزایش دهد و مردم ممسنی شهردار ضعیفتر از اقای رضایی را بر نمی تابند.

البته سختی کار افتاده گردن  اعضای پنجم شورای شهر ممسنی که  اگر نتوانند شهردار کاردانی به جای رضایی برگزینند آبرو و حیثیتی برای انها نخواهد ماند و در یک آزمون سختی قرار گرفته اند و باید منتظر ماند و قضاوت کرد که آینده مدیریت شهر ممسنی دست کدام شهردار کارامدتر از آقای رضایی خواهد افتاد.

پایان گزارش/ 224224

برچسب ها: نور اباد ، شهردار ، مدیریت
نظرات بینندگان