کد خبر: ۱۱۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
روابط عمومی آموزش و پرورش فارس در گفتگو با شیرازه؛

مقصد نهایی دانش آموزان هرمزگانی اردوگاه شهید دستغیب شیراز بود /اجساد کشته‌شدگان به هرمزگان منتقل شد

شعبانی مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش فارس گفت: در جلسه‌ای که با ریاست معاونت پرورشی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، در مورد انتقال اجساد به هرمزگان، حمل و نقل، اسکان و تغذیه خانواده‌های دانش‌آموزان مصدوم تصصیم‌گیری شد.

به گزارش شیرازه، بامداد روز گذشته اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر فرزانه هرمزگان واژگون و تعدادی از دانش‌آموزان به خواب ابدی رفتند. به همین منظور عصر دیروز جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر بهداشت، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و مقامات استان در شیراز برگزار شد.


روابط عمومی آموزش و پرورش فارس در گفتگو با شیرازه، گفت: تشکیلات دانش‌آموزی فرزانگان تحت نظر سازمان دانش‌آموزی فعالیت دارد و هر ساله اردویی جهت تقویت اعتماد به نفس، همدلی، آموزش مهارت‌های زندگی، کارگروهی، فن بیان، کارآفرینی، مخابرات نوین و . . برگزار می‌کنند که دانش‌آموزان منتخب و نمونه استان به این اردوها اعزام می‌شوند.

حمیدرضا شعبانی افزود: در گذشته این اردوها به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌گشت اما در سال‌های اخیر جهت کاهش سوانح و خطرات احتمالی منطقه‌بندی شده و این چهارمین اردوی دانش‌آموزان فرزانه جنوب کشور با حضور پنج استان هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهکیلویه بویراحمد در شیراز است.

شعبانی ادامه داد: قریب به هزار دانش‌آموز در این اردو حضور دارند. این اتوبوس با 43 سرنشین دچار سانحه شده است که هفت دانش‌آموز به همراه یکی از مربیان و راننده کشته و 34 نفر مصدوم شده‌اند که 23 نفر از مصدومان فردا مرخص می‌شوند. اجساد کشته‌شدگان عصر دیروز به هرمزگان منتقل و صبح شنبه به پزشک قانونی هرمزگان تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: در همین راستا دو جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر بهداشت، مقامات استان برگزار و یک گزارش از سانحه پیش‌آمده، آخرین وضعیت مصدومان و اقدامات انجام شده ارائه شد. در جلسه‌ای که با ریاست معاونت پرورشی وزیر آموزش و پرورش برگزار گشت، در مورد انتقال اجساد به هرمزگان، حمل و نقل، اسکان و تغذیه خانواده‌های دانش‌آموزان مصدوم تصصیم‌گیری شد. همچنین دو کارگروه مشاوره‌ای جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان مصدوم و خانواده‌های آن‌ها تشکیل شد و تا حمایت لازم از خانواده‌ها انجام شود.

روابط عمومی آموزش و پرورش فارس در پایان متذکر شد: عامل حادثه هنوز به طور دقیق مشخص نشده و منتظر اعلام نظر پلیس راه و سازمان حمل و نقل هستیم. از رسانه‌ها تقاضا داریم؛ آمار دقیق را از مسئولین استان و منابع موثق انعکاس دهند تا با ارقام ضد و نقیض موجب تشویش خاطر و ایجاد نگرانی خانواده‌های دانش‌آموزان نشوند.

به گزارش شیرازه؛ محل برگزاری اردوی ملی فرزانگان، اردوگاه شهید دستغیب است. اردوگاه شهید دستغیب با مساحت قریب به 55 هکتار، اولین اردوگاه ملی در استان فارس وچهارمین اردوگاه ملی در کشور است که در 13 کیلومتری محور جاده‌ای شیراز_مرودشت قرار دارد و اخیرا به سازمان دانش‌آموزشی آموزش و پرورش واگذار شده و برگزاری چهارمین اردوی دانش‌آموزان فرزانه جنوب کشور روز گذشته آغاز شده است.

نظرات بینندگان