کد خبر: ۱۱۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

وعده ای که پس ازسالها هنورمحقق نشده است

گردشگران ومردم روستای برشنه از توابع شهرستان سپیدان به عنوان یکی از قطبهای گردشگری در فارس متاسفانه سال های سال است که در آرزوی پل ریزگذربه روستا ایام سپری می کنند .

به گزارش شیرازه، با شنیدن نام روستای برشنه انسان به یاد بهترین تفرجگاههای جنوب کشور می افتد واین روستا به عنوان یکی از قطبهای گردشگری ومسیر در سطح کشورمطرح است وقرار گرفتن این روستا در کنار جاده اصلی وتنها عبور بین دومرکز استان وپا ارتباطی جنوب کشور زندگی رابرای مردم روستا وخصوصا دانش آموزان وسالمندان دشوار کرده است.

 مردمان صدیق وزحمتکش این روستا سالهاست در انتظار راه اندازی یک پل جهت ارتباط روزگار سپری می کنند  ولی دریغ از توجه مسئولان و تاکنون چنین معضل بزرگی مرتفع نشده است.

جاده ای که از کنار روستا می گذرد تنها راه مواصلاتی بین دومرکز استان است و بدلیل نزدیک بودن به جنوب کشور وتفرج گاهاهی سپیدان یکی از پر تردد ترین جاده هست به طوری که شهروندان و ساکنان روستای برشنه را با نگرانی جدی مواجه کرده که رفع این نگرانی نیازمند توجه مسئولان برای نصب پل عابرپیاده و همچنین نصب تجهیزات کنترلی برای کاهش سوانح است.


نبود پل روگذردر سطح روستا باعث شده که شاهد تصادف عابران پیاده باشیم، یکی از مهم ترین مزیت این پل کاهش آمار تصادفات مخصوصا تصادف گردشگران ومردم بومی روستا هنگام عبور از خیابان است.

بارها دیده شده که گردشگران بی شماری که شش پیر ومناطق زیبای کهکران وهزارا نقطه جذاب در این مسیر را انتخاب کرده وقصد عبور از این سو به آن سوی جاده را دارند یا باید دقایق طولانی را کنار خیابانی که مملو از خودروهایی با سرعت بالاست صبر کنند تا شاید بخت با آن‌ها یار باشد و بتوانند احتمالا در یک لحظه جان خود را به دست بگیرند و به آن سوی خیابان بروند.

 گردشگران مردم روستا برای عبور ومرور محلی باید از جاده اصلی عبور کنند  متاسفانه شاهد از بین رفتن تعدادی از همشهریان بر اثر کم کاری مسئولین هستند . این در حالی است که قطب اول کشاورزی وگردشگری فارس باید برای اینچنین مشکل سالها منتظر همت مسئولین باشند.

دراین راستا مردم روستا حاضرند بخشی از هزینه های احداث پل راپرداخت نمایند که بازهم اقدامی صورت نگرفته است ومردمان این روستا سالیان سال است که با چنین مشکلی دست وپنجه نرم می کنند.

نکته ای که باید به آن از سوی مسئولان متولی مورد توجه قرار بگیرد این است که در روزهای بارانی وبرفی مشکلات مردم روستا برای تردد دوچندان می شود وبا عبور ومرور خودرو ها ودید کم براثر بارش نزولات احتمال حادثه وتصادف چندین برابر می شود .

منبع: مارگون
برچسب ها: سپیدان ، زمستان ، فارس
نظرات بینندگان