کد خبر: ۱۱۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آخرین وضعیت سلامت مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس دختران دانش آموز/ سه مورد قطع عضو و سه آسیب نخاعی

به علت شدت حادثه، سه مورد قطع عضو برای سانحه دیدگان رخ داده و دو بیمار بستری در بیمارستان داراب و یکی از بیماران اعزامی به شیراز دچار آسیب نخاعی شده اند.

به گزارش شیرازه، قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تلاش های مجموعه این دانشگاه برای ارایه بهترین خدمات به سانحه دیدگان حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس دختران هرمزگانی، گفت: در مقابل از خودگذشتگی و تلاش های همکارانم در بیمارستان های داراب، شهید رجایی و نمازی، سر تعظیم فرود می آورم.

دکتر عبدالخالق کشاورزی درخصوص آخرین آمار مربوط به سلامت دختران سانحه دیده با اشاره به 9 مورد فوت سرنشینان این اتوبوس بر سر صحنه حادثه، افزود: با حضور به موقع امدادگران اورژانس فارس، 34 سرنشین دیگر این اتوبوس به کمک 10 دستگاه آمبولانس اورژانس و سه دستگاه آمبولانس هلال احمر به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب اعزام شدند.

این مقام مسوول در معاونت درمان دانشگاه با اشاره به اعزام 5سانحه دیده این حادثه به کمک بالگرد اورژانس هوایی استان به بیمارستان نمازی و مرکز ترومای شهید رجایی، ادامه داد: با پیش بینی تدابیر لازم و برنامه ریزی برای مدیریت صحیح بحران، 29مصدوم دیگر این سانحه نیز در بیمارستان داراب، مورد مداوا قرار گرفتند.

کشاورزی از امکان ترخیص بیست مصدوم این سانحه خبر داد که از روز شنبه آغاز شده و گفت: چهار مصدوم هم اکنون در بخش ICU بیمارستان بستری و چهار مصدوم نیز امروز مورد جراحی های ارتوپدی قرار می گیرند.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: متاسفانه به علت شدت حادثه، سه مورد قطع عضو برای سانحه دیدگان رخ داده که یک مورد مربوط به مصدوم بیمارستان نمازی و یک مورد نیز مربوط به دست و پای یکی از بیماران بستری در مرکز ترومای شهید رجایی است، همچنین دو بیمار بستری در بیمارستان داراب و یکی از بیماران اعزامی به شیراز، دچار آسیب نخاعی شده اند.

او خدمات رسانی کارکنان بیمارستان داراب به سانحه دیدگان را جهادی خواند و ادامه داد: نیروهای بیمارستان در تمامی بخش ها، بدون توجه به نوبت های کاری خود، با انگیزه های انسانی، خدمات رسانی به دختران سانحه دیدگان این حادثه را بر هر کاری مقدم دانسته و تمامی تلاش خود را برای ارایه بهترین خدمات به سانحه دیدگان، به کار بسته اند که مورد تقدیر مسوولان کشوری و استانی قرار گرفت.

کشاورزی، گفت: اتاق عمل بیمارستان داراب، از ساعت پنج و 30دقیقه صبح روز دهم شهریور تا 24شب گذشته، به صورت بی وقفه فعال بوده است و در دیگر بخش های بیمارستان نیز خدمات به همین منوال، ارایه شده است.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه، از کارکنان پرستاری، پزشکان، کادر درمان، پشتیبانی، اورژانس115، معاونت درمان، روابط عمومی، کارکنان حراست و انتظامات دانشگاه که از بامداد روز جمعه تا کنون همه تلاش خود را برای ارایه بهترین خدمات به سانحه دیدگان به کار بسته اند، قدردانی کرد و یادآور شد: بی شک ارایه خدمات به دیگر مصدومان بستری در بیمارستان های استان، با همین کیفیت تداوم می یابد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان