کد خبر: ۱۱۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز خبرداد؛

نجات جان یک بهله جغد شاخدار (شاه بوف) در نی ریز به همت دوستداران طبیعت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز از نجات جان یک بهله جغد شاخدار (شاه بوف) مصدوم به همت دو دستدار محیط زیست خبرداد.
به گزارش شیرازه، جواد مهدی پور رئیس اداره محیط زیست شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: به همت علی بهینه و مهدی صادقی دو دستدار محیط زیست یک بهله جغد شاخدار (شاه بوف) مصدوم  که شب هنگام جهت شکار و تهیه طعمه به سیم خاردار اطراف انجیرستان های منطقه بیدبخون اصابت کرده بود، به اداره محیط زیست نی ریز تحویل داده شد.


مهدی پور در ادامه عنوان داشت: این بهله جغد شاخدار ( شاه بوف ) مصدوم پس از تیمارداری و بهبودی کامل مجددا در منطقه مذکور نسبت به رهاسازی آن اقدام خواهد شد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز خاطر نشان شد:  اقدام نامبردگان بسیار ستودنی و جای تشکر و قدردانی داشته که از نامبرده نیز تجلیل به عمل آمد .


وی در خصوص این پرنده گفت: شاه‌بوف (Bubo bubo) پرندهای از خانواده جغد، بزرگ‌ترین نوع جغد و دو برابر جغد گوش‌دراز است.

مهدی پور در ادامه بیان کرد: شاه‌بوف در حدود 66 تا 70 سانتیمتر طول دارد، این پرنده دارای گوشپرهای مشخص، سینه زرد مایل به قهوه‌ای بارگه‌های پهن، چشم‌های درشت نارنجی رنگ، سطح پشتی زرد مایل به قهوه‌ای بالکه‌های قهوه‌ای پررنگ است .


وی در پایان بیان کرد: این اداره آماده همکاری با شهروندان عزیز در راستای حفاظت و حراست از انفال الهی بوده و از عموم مردم خواستار همکاری در زمینه های تخریب و تصرف ، صید و شکار و تحویل گونه های مصدوم و بیمار جهت تیمارداری می باشد و درصورت مشاهده  هرگونه موارد مذکور با شماره های تماس ۰۹۱۷۷۸۲۴۲۵۷ و ۰۷۱۵۳۸۳۸۰۸۰ تماس حاصل نمایند .






منبع: نبض نیریز
نظرات بینندگان