کد خبر: ۱۱۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶

مراسم تودیع و معارفه رئیس و دادستان جدید دادگستری شهرستان پاسارگاد برگزار شد+تصاویر

رئیس و دادستان جدیددادگستری شهرستان پاسارگاد معرفی شدند.
به گزارش شیرازه، در جلسه شورای اداری شهرستان پاسارگاد که به ریاست اسفندیار احمدی منش فرماندار شهرستان پاسارگاد برگزار شد، رئیس و دادستان جدیددادگستری شهرستان پاسارگاد معرفی شدند.

دراین جلسه فرماندار پاسارگاد گفت: اگر می خواهیم اخلاق مدار باشیم قضات ما باید در دل مردم جای داشته باشند، جا داشتن در دل مردم اخلاق محوری واخلاق حسنه را ترویج خواهد کرد.

وی گفت: شهرستان ما گرچه به نسبت،جمعیت کمی دارد اما یک شهرستان تاریخی وکهن و با سابقه درایران اسلامی است، اگر مدعی هستیم در جهان حرف برای گفتن داریم،حقوق بشر از این سرزمین شکل گرفته است، اگر ادعا داریم نظام جمهوری اسلامی برای مردم دنیا در حوزه مسائل حقوق شهروندی صاحب گفتمان است باید به مردم  خطه پاسارگاد به دیده احترام و تکریم نگاه کرد.

وی افزود: مردم شهرستان پاسارگادمردمی با فرهنگ و متمدن ومسلمان که هم برای استقرار وتثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران جانفشانی ها کرده اند وهم به فرهنگ وتاریخشان علاقه دارند.

فرماندار پاسارگاد گفت: انتظار داریم کسانی که به جمع مردم شهرستان پاسارگاد اضافه می شوند در هرمسئولیتی به این دومقوله بصورت ویژه نگاه کنند.

وی افزود شهرستان پاسارگاد جزء شهرستانهای سبز است و دراین شهرستان چالش بین دستگاهی نداریم.


حجت الاسلام عزیزی امام جمعه سعادت شهر نیز طی سخنانی قضات ودیگر مسئولین را به دارا بودن سه خصلت اخلاص- ولایت مداری و با مردم بودن توصیه کرد وگفت:  این سه ویژگی را هر مسئول و مقامی باید درخودش لحاظ کند تا در کارش موفق شود.

وی بر حضور مسئولین در تجمعات وجلسات مردمی تاکید کرد و گفت: نماز جمعه یکی از آن جلسات مردمی است که هر مسئول باید در جمعه و جماعات حضورداشته باشد و در کنار مردم باشد.


در این جلسه رحمانیان معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس که به منظور معرفی رئیس دادگستری ودادستان جدید شهرستان پاسارگاد در این جلسه حضور داشت به مسئله فرارسیدن7 آبان اشاره کرد و گفت: رسانه های معاند یک تاریخ جعلی برای زاد روز کوروش درست کرده اند که هیچ سندیتی هم ندارد و سعی دارند که با این کار به اهداف شومی که در پشت پرده دارند برسند از جمله سلطنت طلب ها.

رحمانیان گفت: افرادی که در پشت این کار هستند می خواهند به این بهانه شاه وسلطنت طلب ها را تطهیر کنند و اسلام را در برابر تاریخ گذشته ایران قرار دهند و تفرقه ایجادکنند.

رحمانیان گفت: هیچکس با شخصیتهای تاریخی مخالفتی ندارد ولی مخالفت اصلی با مسائلی است که در پشت پرده این جریانات وجود دارد.


معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس به عدالت قضایی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم عدالت قضایی محقق شود باید قبل از آن عدالتهای اقتصادی،سیاسی، فرهنگی، اجتماعی در کناهم دیده شود.

وی افزود: برای تحقق این عدالت همه دستگاههای دولتی باید با دستگاه قضایی همراه و همسو باشند و برنامه های را که حوزه قضایی در خصوص پیشگیری ارائه می دهد را اجرا کند.


وی بر قرار گرفتن مردم در حوزه پیشگیری وهمراه نمودن انان دراین حوزه تاکید کرد وگفت: در حوزه دادگستری سامانه  دیده بان پیشگیری از وقوع جرم طراحی شده  که از طریق این سامانه مردم در هر نقطه ای که باشند چه شهر و روستا می توانند از طریق این سامانه ثبت نام کنند واخبار و گزارشات را به ما بدهند وما از طریق سامانه دیده بان پیشگیری از وقوع جرم ارتباط مردم با دستگاه قضا را تسهیل کرده ایم.

رحمانی گفت: دادگستری شهرستان پاسارگاد از نظر تعداد پرونده های موجودی و همچنین رفع اطاله دادرسی وکارهای خوبی که درحوزه پیشگیری از وقوع جرم انجام داده اند جزء دادگستری های خوب استان برشمرد وگفت: این شهرستان در مقام بالای حوزه های دادگستری استان می باشد.


دراین جلسه رئیس دادگستری پاسارگاد قبل از مراسم تودیع گزارشی از عملکرد دستگاه قضا در این شهرستان را ارائه کرد.

محمدی گفت: طی سه سال گذشته 5 هزار و 125 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته 7 هزار پرونده در اجرای احکام مختومه شده است و در حال حاضر موجودی پرونده های دادگستری در شهرستان پاسارگاد به 51 فقره رسیده است.

وی ادامه داد: در طی سه سال گذشته 93 فقره خودکشی در سطح شهرستان داشته ایم که این رقم وحشتناک است که 7 فقره منجر به فوت شده است.

وی بیشترین پرونده های مورد رسیدگی در دادگستری شهرستان پاسارگاد را طلاق و اعتیاد ذکر کرد که بیکاری و نبود اشتغال و فقر مادی ر ااز دلایل اصلی چنین پرونده هایی بیان کرد.

همچنین آقای عواطفی دادستان پیشین نیز گزارشی از عملکردخود ارائه کرد و گفت: در 5 سال گذشته 6450 فقره شکایت رسیدگی و به سرانجام رسانده ام .

وی همچنین دستگیری سارقان مسلح طلافروشی در کمتر از 72 ساعت، جلب رضایت اولیاء دم در خصوص سه فقره قصاص نفس، سرکشی از زندانهای مرودشت و شیراز و رسیدگی به مشکلات زندانیان مرتبط با دادگستری شهرستان و برگزاری کلاسهای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری آموزش و پرورش را از دیگر کارها وفعالیتهای دادستانی در طی 5 سال گذشته برشمرد.


 در پایان این جلسه عسکری فرد به عنوان رئیس دادگستری و اتحادی نژاد به عنوان دادستان دادگستری شهرستان پاسارگاد معرفی و احکام انان که از سوی آیت الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا صادر شده بود به آنان اعطا شد.

همچنین با اهدائ لوح تقدیر و هدایا از زحمات آقایان محمدی رئیس پیشین دادگستری و عواطفی نژاد دادستان پیشین نیز تقدیر شد.




منبع: طنین پاسارگاد
نظرات بینندگان