کد خبر: ۱۱۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶

عدم آبیاری دلیل اصلی خشک شدن درختان محله دودج زرقان

تعدادی از درختان محله دودج زرقان به دلیل عدم آبیاری در حال خشک شدن هستند.
به گزارش شیرازه، همیشه بخش مهمی از سیمای شهر بسته به فضای سبز شهری است که با پوشش‌های سبز از انواع مختلف گیاهان تشکیل شده است و در واقع نقشی حیاتی را در برابر کالبد بی‌جان شهر بازی می‌کند.

یکی از پوشش های سبز در هر شهری، وجود درختان است، درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم است. درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه شهروندان و صفا و پاکی طبیعت می‌باشد درختان همواره در زندگی بشر مؤثر بوده‌اند.

نگهداری و حفظ درختان در شهرها از موضوعاتی است که همیشه هم کارشناسان حوزه شهری نسبت به آن تاکید دارند و عموم مردم هم نسبت به فضای سبز و درختان حساسیت خاصی دارند.

ساکنین محله دودج زرقان،از خشک درختان این محله گلایه دارند که برخی از درختان به دلیل بی‌توجهی و عدم آبیاری در حال خشک شدن هستند و این در حالی هست که کنار همین درختها شبانه روز تانکرهای زیادی متعلق به شهرداری آبگیری میشود و بیرون از محله دودج مصرف میشود.

بر اساس این گزارش ،تعدادی از درختان این محله به دلیل عدم آبیاری در حال خشک شدن هستند و هیچ دلیلی نمی‌تواند، نابودی درختان را توجیه نماید آن هم در شرایطی که حتی قطع یک نهال ضربه ای جبران ناپذیر به جامعه و محیط زیست است.



منبع: زرقان ما
نظرات بینندگان