کد خبر: ۱۱۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶

برگزاری اردوی جهادی پزشکی درسپیدان

به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان مناطق کم برخوردار، اردوی جهادی شبکه بهداشت ودرمان سپیدان در روستاهای محروم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شیرازه، به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان مناطق کم برخوردار، اردوی جهادی شبکه بهداشت ودرمان سپیدان در روستاهای محروم این شهرستان برگزار شد.

دراین اردوی جهادی که با حضور تعدادی از پزشکان ومجموعه درمانی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سپیدان در روستای فارسیجان شهرستان سپیدان برگزار شد، اهالی روستا به عنوان جامعه هدف، تحت خدمات بهداشتی و درمانی جهادگران قرار گرفتند.

از جمله فعالیت‌های جهادگران می‌توان به بینایی سنجی کودکان و بزرگسالان، معاینه و مشاوره مامایی، بررسی شاخص های سلامتی جامعه هدف، غربالگری دیابت، معاینه و غربالگری عمومی توسط پزشک، آموزش امداد و کمک‌های اولیه، معاینه و همچنین اهدا داروهای ضروری ، از دیگر فعالیت های جهادگران بود.

 نوشین دهقانی مسئول مرکزبهداشتی درمانی جوزکنگری با اعلام این خبر گفت: در این اردو خدمات متنوع پزشکی به اقشار محروم و کم درآمد شهرستان ارائه شد که اهالی روستای فارسیجان از شهروندان کم درآمد این شهرستان از این خدمات بهره‌مند شدند.

 مسئول مرکز بهداشتی درمانی جوزکنگری ضمن اشاره به حضور یک روزه تیم پزشکی در این منطقه گفت : هدف از انجام ویزیت رایگان کمک به امر بهداشت و درمان، محرومیت زدایی، ارتقاء سطح سلامت و افزایش رضایت مندی مردم بوده است.

دهقانی  ادامه داد: در این اردوی جهادی طرح ایراپن (ویژه افراد بالای 30 سال ) به منظور بیماریابی بیماران مبتلا به فشار خون، دیابت، قلبی عروقی و چربی خون با انجام معاینات بالینی ، اندازه گیری فشارخون ، سنجش قد و وزن و محاسبه BMI  برای 50 نفر از روستاییان اجرا شد.

وی افزود:با حضور بیست و پنج نفر از روستاییان جلسه آموزشی با عناوین رعایت رژیم غذایی ، کاهش مصرف قند و نمک و چربی و لزوم انجام فعالیت های بدنی به صورت منظم ، برگزار شد.

گفتنی است این دومین اردوی یک روزه جهادگران است که به همت شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سپیدان، در تابستان امسال که درروستای فارسیجان از توابع شهرستان سپیدان برگزار گردید.

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان