کد خبر: ۱۱۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مُهـر در نشست خبری:

در شهرستان مُهـر 240 تعاونی فعال است/از شهرستان‌های پیشرو در استان هستیم/افرادی که مشاغل خانگی ایجاد کنند تسهیلات می گیرند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر گفت: افرادی که مشاغل خانگی ایجاد کنند از این تسهیلات به آن‌ها تعلق می‌گیرد و ما تمام تلاشمان این است که شهروندان را تشویق کنیم که تعاونی‌ها را ایجاد و راه‌اندازی کنند.

به گزارش شیرازه، راضیه محمدی صبح امروز نشست خبری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر به مناسبت هفته تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور خبرنگاران در این اداره برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری سید علی‌اکبر علوی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر گفت: اشتغال مهم‌ترین بحث در حوزه فعالیت ما است و وضعیت اشتغال تابع شرایط عمومی کشور و دولت است.

وی افزود: مسئولین موظف هستند که تسهیلات لازم برای کارفرمایان به وجود آورند و موانع و مشکلات پیش روی کارفرمایان را بردارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: امروز عده‌ای از شهروندان، شهرستان مُهر را ازنظر قانون کار با عسلویه مقایسه می‌کنند که مقایسه کردن شهرستان مهر با منطقه ویژه اقتصادی عسلویه اشتباه است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در بحث اشتغال باید همهٔ اقشار جامعه ازجمله برادران و خواهران، و حوزه‌های مختلف تحصیلی را در نظر بگیریم.

علوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در سال جاری 000/000/000/1 تومان تسهیلات جهت مشاغل خانگی به اداره کار شهرستان اختصاص داده‌شده است که افرادی که مشاغل خانگی ایجاد کنند از این تسهیلات به آن‌ها تعلق می‌گیرد و ما تمام تلاشمان این است که شهروندان را تشویق کنیم که تعاونی‌ها را ایجاد و راه‌اندازی کنند.

وی در ادامه و در جواب خبرنگار ما گفت: در سال گذشته بیش از 30 تعاونی و در گرایش‌های مختلف در شهرستان مهر تشکیل‌شده است و تنها در سال گذشته برای 100 نفر ایجاد اشتغال شده است.

علوی خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون در شهرستان مهر 240 تعاونی فعال است.

رئیس اداره کار شهرستان مهر در ادامه صحبت‌های خود گفت: شهرستان مهر از بین 29 شهرستان استان فارس رتبه 8 دارا است که راضی نیستیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که در شهرستان افراد بی‌کار نداشته باشیم.

وی ادامه داد: نباید اتباع بیگانه فرصت شغلی مردم را در شهرستان از بین ببرند و می‌طلبد که مسئولین در این خصوص تلاش و کمک کنند.

علوی در جواب خبرنگار ما که از وی پرسید در خصوص اشتغال برای نیروهای بومی و جوان چه راهکارهایی اندیشیده‌اید گفت: ما با رایزنی‌هایی که با فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد داشته‌ایم افراد جویای کار می‌توانند در رشته‌های برق، جوشکاری، گلخانه ولوله کشی صنعتی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه و نام‌نویسی کنند و این دوره‌ها در شهرستان مهر برای افراد جویای کار برگزار می‌شود و برای افراد در دیگر رشته‌های 2000 نفر ساعت آموزش برگزار کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طرح کارورزی یکی از طرح‌های بسیار خوبی است که افراد در تمامی رشته‌ها که فارغ‌التحصیل دانشگاه باشند می‌توانند عضو این طرح شوند و سهم شهرستان مهر در طرح کارورزی 151 نفر است.

وی اشاره‌ای هم با آمار اشتغال نیروهای پالایشگاه اتان ریکاوری کرد و گفت: در حال حاضر 178 نفر بومی و 163 نفر غیربومی در این پروژه مشغول به فعالیت هستند.

سید علی‌اکبر علوی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر در بخش پایان صحبت‌های خود گفت: در شهرستان مهر تعاونی توسعه عمران تشکیل‌شده است که در این خصوص جز شهرستان‌های پیشرو در استان فارس بوده‌ایم و تعاونی توسعه عمران در تمامی حوزه‌ها می‌تواند فعالیت کند و این تعاونی در هفته تعاون به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

شایان‌ذکر است در پایان این نشست خبری به‌رسم یادبود لوح تقدیری به‌رسم یادبود به خبرنگاران اهدا شد.

منبع:  عصر مُهـر

نظرات بینندگان