کد خبر: ۱۱۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

شرکت تعاونی به سبک جوانان خرامه/ وقتی همکاری زمینه‌ساز اشتغال می‌شود

در شهرستان خرامه نیز شرکت تعاونی های مختلفی به ثبت رسیده، از شرکت های تولید قارچ گرفته تا قالیبافان و تولیدکنندگان محصولات شیمیایی همگی با تشکیل یک مجموعه چند نفره، سعی بر ایجاد اشتغال دارند.

به گزارش شیرازه، مفهوم تعاون و کار دسته جمعی از آنجا بیشتر اهمیت پیدا می کند که این واژه در قرآن کریم در کنار «برّ» و «تقوی» قرار می گیرد؛ جایی که این مسوولیت اجتماعی را بر عهده مومنین قرار داده و این نوع همکاری را برای هموار ساختن راه خیر و نیکی معرفی می کند.

26 سال پیش در سیزدهم شهریور سال 70 در اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، مطرح و شرح و تفصیل آن به تصویب مجلس رسید تا مقدمه ای برای کسب توفیق در کلیه مسائل اقتصادی و فرهنگی ایجاد شود.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Shahrivar/13%20taavon/13%20shahrivar%20%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86%201.jpg

در شهرستان خرامه نیز شرکت تعاونی های مختلفی به ثبت رسیده، از شرکت های تولید قارچ گرفته تا قالیبافان و تولیدکنندگان محصولات شیمیایی همگی با تشکیل یک مجموعه چند نفره، سعی بر ایجاد اشتغال دارند.

شرکت تعاونی مبتکران توسعه تجارت، یک تعاونی خدماتی است که هیئت مدیره آن را اعضای یک خانواده تشکیل داده اند، این مجموعه با به کار گیری 5 نفر بصورت مستقیم و 3 نفر به صورت غیرمستقیم به عنوان یکی از شرکت تعاونی های فعال در سطح شهرستان خرامه شناخته می شود.

علی اکبر زارع مدیرعامل این شرکت می گوید: افرادی به دنبال تاسیس شرکت تعاونی هستند که توانایی انجام یک فعالیت اقتصادی به صورت انفرادی را ندارند، با قرار گرفتن سرمایه ها روی هم قطعا بازدهی کار هم بالا خواهد رفت.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Shahrivar/13%20taavon/13%20shahrivar%20%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86%202.jpg

وی افزود: هم اکنون در این شرکت 5 نفر به صورت مستقیم و 3 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند که هرساله با توجه به حجم بالای کار در ایام قبل از عید نوروز 5 نفر دیگر هم بطور موقت به این مجموعه اضافه می شوند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Shahrivar/13%20taavon/13%20shahrivar%20%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86%203.jpg

زارع ادامه داد: این شرکت و سایر شرکت های تعاونی، کار را برای مردم راحت می کنند بصورتی که اجناس مختلف را با شرایط ویژه اقساطی در اختیار مردم گذاشته و نحوه بازپرداخت بدهی را با توجه به شرایط اقتصادی خانواده ها تعیین می کنند.

وی در تشریح اهداف آتی شرکت گفت: رویکرد ما به این سمت است که یک کارگاه تولید مبل با ظرفیت اشتغال برای 20 نفر را در شهرستان خرامه راه اندازی کنیم تا علاوه بر تامین نیازهای شهرستان های همجوار، زمینه توسعه این کار نیز فراهم شود.

مهرزاد خسروی رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خرامه اظهار داشت: شرکت های تعاونی به عنوان زمینه سازان ایجاد اشتغال از مزایای مختلفی همچون معافیت های مالیاتی و اولویت در تسهیلات برخوردار هستند.

وی افزود: با توجه به سیاست های کلی اصل 44 در مورد توسعه بخش تعاونی، حمایت های ویژه ای از بخش خصوصی به ویژه شرکت تعاونی ها انجام خواهد شد که امیدواریم با استقبال بیشتر مردم شهرستان خرامه مواجه شود.

منبع: صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، بازار ، اقتصاد
نظرات بینندگان