کد خبر: ۱۱۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان فارس اعلام کرد:

برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه نیروهای مسلح فارس/ افزایش تعامل و هم‌افزایی نیروهای مسلح به برکت قرآن

آیین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح در استان فارس به‌همت وزارت دفاع امروز دوشنبه، ۱۳ شهریورماه به میزبانی صنایع الکترونیک شیراز برگزار شد.

برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه نیروهای مسلح فارس/ افزایش تعامل و هم‌افزایی نیروهای مسلح به برکت قرآنبه گزارش شیرازه، رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان فارس در آیین افتتاح این مسابقات گفت: این مسابقات نخستین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح است که به منظور ایجاد تعامل بیشتر نیروهای مسلح در استان فارس برگزار شده است و 48 شرکت کننده در چهار رشته قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ پنج جزء و 10جزء قرآن کریم به رقابت می پردازند و در نهایت 12 نفر به عنوان نفرات برتر این رشته ها (نفرات اول تا سوم) معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام کاظم یاربیگی با اشاره به اینکه این مسابقات تاثیر بسزایی در افزایش هم‌افزایی و هم‌اندیشی نیروهای مسلح در استان دارد، اظهار کرد: این رقابت ها امسال به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار می شود و از سال آینده این رقابت معنوی به میزبانی یکی از نیروهای مسلح مستقر در این استان (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) برگزار خواهد شد.

رئیس سیاسی پردیس وزارت دفاع در شیراز اظهار کرد: درحال حاضر یک مدرسه قرآنی و 2 مهد قرآنی برای برگزاری برنامه های مختلف ویژه کارکنان وزارت دفاع و خانواده های آنها در شیراز فعال است و آموزش های لازم در این زمینه ارائه می شود.

یاربیگی افزود: آموزش های قرآنی ویژه کارکنان وزارت دفاع و خانواده های آنها در فارس به شکل حضوری و غیرحضوری در رشته های حفظ، مفاهیم و روخوانی برگزار می شود.

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان فارس گفت: اکنون طرح الحافظون با هدف تربیت حافظان قرآن کریم در میان کارکنان وزارت دفاع نیز در حال برگزاری است.

او گفت: اگر می‌خواهیم زندگی سعاتمندی داشته باشیم و مرگمان نیز مرگ شهدا باشد و روز قیامت هم بتوانیم از بزنگاه‌ها به سلامت عبور کنیم، باید قرآن یاد بگیریم و از آموزه‌های آن استفاده کنیم.

یاربیگی با تأکید بر اینکه نباید قرآن مهجور بماند و فاصله بین ما و قرآن ایجاد شود، گفت: در ایام دهه ولایت و امامت برگزاری این مسابقات قرآن در حقیقت تجدید میثاق با قرآن و اهل بیت(ع) است.

در ادامه این مراسم امیر فتح‌پور، رئیس هیئت داوران این مسابقات نیز به ارائه توضیحاتی درباره نحوه برگزاری مسابقات پرداخت و گفت: داوری این مسابقات مطابق آیین‌نامه رسمی مسابقات قرآن برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در این مسابقات ۶ نفر از داوران استان فارس حضور دارند، گفت: احمد و علی راسخی، لک‌زایی، گلزار، حسینیان و فتح‌پور داوران این دوره از مسابقات هستند.

مراسم اختتامیه این مسابقات و معرفی نفرات برگزیده صبح روز سه‌شنبه، 14 شهریور در مجموعه صنایع الکترونیک شیراز و با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان