کد خبر: ۱۱۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
در مجتمع صنایع الکترونیک شیراز برگزار شد؛

پایان رقابت برترین‌های قرآنی نیروهای مسلح فارس/ از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد

مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح فارس به میزبانی وزارت دفاع در شیراز برگزار شد.

به گزارش شیرازه، مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح فارس به میزبانی وزارت دفاع امروز، ۱۴ شهریورماه با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده در سالن اجتماعات مجتمع صنایع الكترونیك شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام كاظم یاربیگی، ارشد عقیدتی سیاسی‌های وزارت دفاع و پشتیبانی‌های نیروهای مسلح در استان فارس در این مراسم گفت: این مسابقات با رقابت ۴۸ نفر از قرآنیان نیروهای مسلح استان فارس برگزار شد که فتح بابی جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترك نیروهای مسلح با هدف انسجام و تعامل این نیروها است.

یاربیگی همچنین گفت: یكی از معانی آتش به اختیاری كه مقام معظم رهبری فرمودند این است كه از همه ظرفیت‌ها با تعاملات بیشتر بتوانیم بهره بگیریم.

برگزاری مسابقات قرآن در راستای ایجاد انس و مودت در نیروهای مسلح است

در ادامه مراسم منصور اجلالی، معاون هماهنگ‌كننده عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع گفت: در گام نخست سه استان فارس، اصفهان و خراسان رضوی جهت اجرای مسابقات قرآن به منظور انس و مودت نیروهای مسلح را هدف‌گذاری كردیم.

او همچنین از برگزاری این مسابقات در سال‌های آینده در تمام استان‌ها خبر داد و افزود: در نیروهای مسلح فعالیت‌های خوب و گام‌های بلندی انجام شده است و امیدواریم بتوانیم آرزوی فرمانده كل قوا كه فرمودند ایران باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشد، محقق كرده و بتوانیم سهم بزرگی در این زمینه داشته باشیم.

مدیران به فعالیت‌های قرآنی بیشتر توجه کنند

سخنران دیگر این مراسم بیژن عباسی آرنده،‌ نماینده وزیر دفاع و مدیرعامل پردیس صنایع الكترونیك شیراز بود كه تأكید كرد: جا دارد مسئولان و مدیران توجه بیشتری نسبت به توسعه فعالیت‌های قرآنی در زندگی شخصی و اجتماعی داشته باشند تا این آموزه‌های نورانی در جامعه عملیاتی شوند.

او با تأكید بر اهمیت مهجوریت‌زدایی از قرآن كریم در تمام ابعاد گفت:‌ شایسته جامعه اسلامی نیست كه قرآن مهجور باشد بلكه باید تدبر و عمل به آیات قرآن در چنین جامعه‌ای گسترش یابد.

800 آیه قرآن راجع به جهاد و 800 آیه نیز درباره یهود است

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز نیز در این مراسم گفت: باید آیات قرآن كریم را در تمام سبك زندگی خود اعم از ازدواج و عروسی، ختم، راه رفتن، سخن گفتن و اخلاق و رفتار پیاده كنیم و اگر این شد در حقیقت به وجود عینی و حقیقت قرآن دست یافته‌ایم.

مرادی با بیان اینكه علت این همه مفاسد اقتصادی، طلاق، ناهنجاری‌ها و بی بند و باری‌ها فاصله گرفتن از آیات وحی است، وظیفه نیروهای مسلح را در مقابل قرآن كریم یادآور شد و گفت: به نیروهای مسلح توصیه می‌شود كه حتماً به سراغ سوره‌های انفال و توبه بروند چرا كه در آن‌ها درباره ارزش جهاد در راه خدا بیان شده است.

امام جمعه موقت شیراز با یادآوری اینكه ۸۰۰ آیه قرآن كریم درباره جهاد است، ادامه داد: همچنین اگر بخواهیم دشمن خود را بشناسیم باید به قرآن كریم مراجعه كنیم همان‌طور كه در قرآن كریم ۸۰۰ آیه درباره یهود و توطئه‌های آنان داریم لذا باید در مقابل آنان هوشیار باشیم زیرا اینان هیچگاه دست از توطئه بر علیه مسلمانان بر نمی‌دارند تا به طور كامل بر ما مسلط شوند.

مرادی با بیان اینكه ۸ نوع تبعیت از ولایت وجود دارد، گفت: ولایت اعتقادی، تبعیت سیاسی، تبعیت ضروری، تبعیت منفعتی، ولایت‌پذیری و اما مهم‌تر از همه ولایت تسلیمی است كه باید سرلوحه همه نیروهای مسلح قرار گیرد چرا كه ولایت تسلیمی یعنی با عقل و بصیرت به ولایت اعتقاد پیدا كرده و بدان عمل كنیم.

تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و مسئولان قرآنی نیروهای مسلح

در ادامه این مراسم نماهنگی از شهدای مدافع حرم پخش شد و سپس از خانواده‌های شهیدان مدافع حرم، عبدالله اسكندری و داد‌الله شیبانی تجلیل به عمل آمد.

همچنین از مسئولان قرآنی نیروی انتظامی، سپاه فجر، ارتش و وزارت و ۱۲ نفر برگزیده این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۵ و ۱۰ جزء تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان