کد خبر: ۱۱۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶

گلایه مسافران از نبود نمازخانه در پارک آزادگان زرقان

نبود نمازخانه در پارک آزادگان زرقان گلایه همشهریان و مسافران را در پی داشته است که باید مسئولان امر تدابیر لازمی را بیندیشند.

به گزارش شیرازه، زرقان همواره یک شهر مذهبی بوده و در فعالیت های دینی و انقلابی برنامه های منسجم و مستمر داشته است که در سال ۱۳۴۲ با شروع نهضت حضرت امام (ره) با تقدیم یک شهید (علی اکبر صادقیان) در دوران انقلاب دو شهید ( ناصر رضازاده، اسماعیل موذنی) و در زمان هشت سال دفاع مقدس با تقدیم ۲۰۱ شهید و چند هزار نیروی رزمنده و ایثار گر اصالت مذهبی و ولایت مداری خود را اثبات کرده است.

از آنجا که پارک ها مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار می گیرند و از ظرفیت بالایی برای انجام فعالیت های فرهنگی برخوردار می باشند، مسئولان و مدیران شهری می توانند با استفاده از این ظرفیت در راستای بالا بردن شاخص های فرهنگی شهر و نیز آموزش های زندگی شهری بهره برداری مناسبی انجام دهند.

یکی از مهمترین شاخص ها و نمادهای فرهنگی وجود مسجد، نماز خانه جماعت در یک مکان می باشد، موضوعی که متأسفانه در پارک آزادگان شهر زرقان به چشم نمی خورد.

IMG_0124

نبود نمازخانه در پارک آزادگان زرقان و عدم ساماندهی و تجهیزات کافی در این مکان گلایه همشهریان و مسافران را در پی داشته است که باید مسئولان امر تدابیر لازمی را بیندیشند که بسیاری از نمازگزاران،نماز خود را در چمنهای پارک اقامه می کنند.

نماز در مکتب انسان‌ساز اسلام از جایگاه ویژه‌اى برخوردار است و هیچ عملى با آن قابل مقایسه نیست که اگر بخواهیم تعالیم دین را درجه‌بندى کنیم نماز در بالاترین درجه و مرتبه قرار دارد و بنابران، توجه به فضای نمازخانه‌ها و تجهیز امکانات آن را حائز اهمیت است و به نظر میرسد به لحاظ استقبال خوب مردم از پارک های سطح شهر در ایام بهار و تابستان برپایی اقامه نماز می تواند در صورت تأمین فضای مناسب به صورت جماعت اقامه شود و این مهم نیاز به احداث یک نمازخانه در فضای فعلی این پارک شهر می باشد.

منبع:  زرقونیا

برچسب ها: زرقان ، نمازخانه ، مسافران
نظرات بینندگان