کد خبر: ۱۱۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶

کل میزان آتش سوزی ارتفاعات جایدشت از نیم هکتار تجاوز نمی کند

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد گفت : کل میزان آتش سوزی ارتفاعات جایدشت نیم هکتار است و با انتشار دهندگان خبرهای کذب درخصوص این آتش سوزی برخورد قضایی خواهد شد.

به گزارش شیرازه،   خلیل معصومی در گفتگو با خبرنگار ما گفت در پی وقوع آتش سوزی مورخه 8 شهریورماه در ارتفاعات کوه پادنا روستای جایدشت مامورین حفاظتی این اداره بلا قاصله به محل آتش سوز اعزام شدند که در سریعترین زمان ممکن اطفا حریق کردند.


وی ضمن رد آمار اعلام شده توسط برخی مسئولین و کانال ها از میزان آتش سوزی در کوه پادنا اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد بدون اطلاع و آگاهی لازم اقدام به انتشار اخبار خلاف واقع در دنیای مجازی (تلگرام) نموده اند، به طوری که در وهله اول میزان آتش سوزی ۱۵۰ هکتار و در وهله دوم ۱۲ هکتار اعلام گردید و این در صورتی است که کل میزان آتش سوزی از نیم هکتار تجاوز نمی کند.



معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد با تاکید بر برخورد با منتشر کنندگان خبر های کذب گفت: انتشار چنین خبر های کذب از میزان آتش سوزی باعث مشوش شدن افکار عمومی می شود که با انتشار دهندگان این اخبار برخورد قضایی صورت خواهد گرفت و مردم فقط به خبرهای منتشر شده از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان توجه کنند.


وی با اعلام اینکه عاملین این آتش سوزی شناسایی شده اند  بیان کرد: با بررسی ها و تحقیقات به عمل آمده، عاملین آتش سوزی شناسایی شده اند که در این راستا شکوائیه ای از سوی این اداره تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی و تعقیب و مجازات متخلفین تقدیم مراجع قضایی شهرستان شده است.


معصومی در پایان افزود: این اداره آماده دریافت هرگونه پیشنهاد و گزارش در خصوص تخلفات و آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی بوده و همشهریان عزیز می توانند با شماره تلفن های ۱۵۰۴ (تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع)، ۳۸۷۲۳۲۴۱- ۳۸۷۲۸۰۰۴ و ۳۸۷۲۸۰۰۳ تماس حاصل نمایند.

منبع: فیروزنا

نظرات بینندگان