کد خبر: ۱۱۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بوانات:

90 تعاونی در بوانات به ثبت رسیده است

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بوانات گفت: در حال حاضر 90 تعاونی در شهرستان بوانات به ثبت رسیده که از این تعداد بیش از 45 تعاونی فعالیت دارند.

به گزارش شیرازه،  در تقویم رسمی کشورمان ایرن روز 13 شهریور ماه را بنام روز تعاون نامگذاری کرده اند و از این تاریخ تا 20 شهریور نیز بنام هفته تعاون نامگذاری شده است. به همین منظور گفتگویی با اسماعیل علوی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گرفته و از حال و هوای تعاونی های شهرستان سوال کردیم که در ذیل می بینید:

جناب آقای علوی ضمن تبریک هفته تعاون به شما و همکارانتان، بفرمایید که چند تعاونی در شهرستان بوناات به ثبت رسیده و از کل تعاونی ها چند تعاونی فعال هستند؟

_ بنام خدا من هم ضمن تشکر از حضور شما، هفته تعاون را خدمت شما و همه تعاونگران و تعاون فکران شهرستان تبریک عرض می کنم.

در شهرستان بوانات 90 تعاونی تا کنون به ثبت رسیده و فعالیت می کنند اما از این تعداد بیش از 45 تعاونی را می توان بعنوان تعاونی فعال نام برد.

به نظر شما تعاونی شاخص و فعال شهرستان کدام هستند؟

_ تعاونی ترمه بافان یکی از تعاونی های شهرستان است که کار صادرات فرش به خارج از کشور را نیز دارد همچنین تعاونی های زاگرس لوله پاسارگاد، و دهکده سبز سرچهان و تعاونی پالیز مهر پارس و شیرین شهد سوریان نیز جزو تعاونی هایی هستند که تولیدات خود را به شهرستان و شهرستانهای همجوار و استانهای همجوار صادر می کنند.

البته ما مفتخریم که بزرگترین تعاونی با نزدیک به 5 هزار عضو با نام تعاونی توسعه و عمران شهرستان را نیز در بوانات داریم اما هنور کار تولید و کار اصلی این تعاونی شروع نشده است.

چند نفر در سطح شهرستان بوانات عضو این تعداد تعاونی هستند و روحیه مشارکت مردم بوانات در تعاونی ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

_ در سطح شهرستان حدود 6 هزار نفر عضو این تعاونی ها هستند و نسبتا مشارکت مردم در تعاونی ها خوب است.

به نظر شما نقش تعاونی ها در تولید و توسعه شهرستان چگونه است؟

_ تعاونی ها در صورتیکه به معنای واقعی فعالیت داشته باشند به سبب استفاده از خرد جمعی و حضور اعضاء و تجمیع سرمایه های خرد و کلان و همچنین عدالت محوری می توانند بعنوان واحد های اقتصادی نقش بسیار ارزنده ای در تولید و اشتغال داشته باشند.

وضعیت تعاونی های شهرستان چگونه است؟

_ برخی که تعریفی نیست اما برخی نیز خوب فعالیت می کنند که اگر بتوانند با حضور در نمایشگاههای عرضه محصولات در سطح استان و کشور کار بازار یابی را بخوبی انجام دهند به تاثیر و رونق خود بیشتر کمک می کنند همچنین می توانند با حضور 7 تعاونی در یک راستای تولید اتحادیه تشکیل دهند و به هم بیشتر کمک کنند.

از شرکت تعاونی توسعه و عمران سخن گفتید و اینکه اعضا از هیات مدیره اراضی هستند و حرفشان این است که عملکردی ارایه نشده و گزارشی به اعضا نرسیده و هیات مدیره و مدیر عامل تغییر کرده اند. در این خصوص توضیح بفرمایید؟

_ ما طبق قانون و با ثبت آگهی طی 2 نوبت در روزنامه خبر جنوب آگهی دعوت عمومی سالیانه زدیم قبل از عید با حضور نمایندگان اعضا هیات مدیره قبل گزار خود را ارایه داد  با ثبت نام از اعضای جدید برای هیات مدیره انتخابات انجام شد و اعضای جدید هیات مدیره معرفی شده اند.

چه برنامه هایی در هفته تعاون دارید.؟

_ همایش تعاونی ها را با حضور مسولان شهرستان در روز یکشنبه پیش رو با تقدیر از تعاونی های برتر خواهیم داشت همچنین نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی تعاونی ها با تخفیف ویژه برای شهروندان و تهیه بروشور گزارش جهت عموم مردم را خواهیم داشت.

و سخن پایانی .....

_ قطعا اگر تعاونی ها بر اساس نیاز تشکیل گردند و با یک مدیرت صحیح اداره شوندمی توانند بعنوان یک واحد اقتصادی موفق و پویا حضور داشته باشند و در این راستا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چارچوب قوانین و مقرارات موجود اهتمام جدی در جهت حمایت از تعاونی ها را دارد و خواهد داشت

منبع: حرف رسا

نظرات بینندگان