کد خبر: ۱۱۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
در جلسه بررسی مسائل و مشکلات تعاونیهای شهرستان نی ریز مطرج شد؛

اهداف تعاونی ها باید ایجاداشتغال و رفع بیکاری باشد

جلسه بررسی مسائل و مشکلات تعاونیهای شهرستان نی ریز در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارش شیرازه،  مسائل و مشکلات تعاونیهای شهرستان نی ریز با حضور علی راهوار معاون فرماندار ، جابری رئیس اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی و جمعی از اعضای تعاونیها مورد بررسی قرار گرفت.


علی راهوار معاون فرماندار در این جلسه ضمن تبریک هفته تعاون با اشاره به آیه «وَ تَعاوَنُوا عَلَی البِّرِّ وَ التَّقوَی» گفت: در اسلام تاکید و سفارش شده به تعاون و همدلی در کارها و امور خیر که یکی از مصادیق شاخص خیر ونیکی در زمان حاضر بحث اشتغالزایی ورفع بیکاری است در همین آیه خداوند ما را از همکاری و همراهی درگناه ،ستم ،عدوان و امور شرنیز نهی کرده است.


وی با بیان اینکه بخش تعاون و بخش خصوصی درکنار بخش دولتی می تواند  اقتصاد رو به رشد ایران را هرچه بیشتر توسعه دهند گفت: ضرروت تقویت و توسعه بخش تعاونی بر کسی پوشیده نیست وبه لحاظ وضعیت اقتصادی فعلی کشور ماراهی جز توسعه و تقویت تعاونیها نداریم ، بخشی از اقتصاد ما دولتی است و دولت نمی تواند تمام امورات مردم را جواب گوباشد.


معاون فرماندار در بخش دیگری ادامه داد: اصل 44 قانون اساسی تاکید کرده که بخش تعاون باید در اقتصاد کشور نقش اساسی ایفا نماید و در همین راستا دولت موظف است سیاست های تشویقی برای بخش تعاون اختصاص دهد که در همین زمینه کارهای خوبی انجام شده از جمله بحث تخفیف های مالیاتی– بحث ارائه تسهیلات اعتباری با نرخ های پایین جهت کمک به نقدینگی و سرمایه در گردش تعاونیها  می باشد.


وی خاطرنشان کرد: ما در مجموعه فرمانداری به عنوان نماینده دولت در کنار شما هستیم، اداره تعاون هم که متکفل این کار است به عنوان خدمتگذار تعاونی ها و تلاشگران عرصه اشتغال است تا بتوانند موانعی که هست را بر طرف نمایند.


راهوار تصریح کرد:  تعاونی ها قطعا به عنوان نقطه اتکا دولت محسوب می شوند واهداف آنها باید ایجاداشتغال و رفع بیکاری باشد.


معاون فرماندار در ادامه به تعاونیهای مسکن اشاره نمود و افزود: تعاونیها مسکن که مشکلاتی در راه فعالیتشان ایجاد شده است، اداره تعاون پیگیری و به ما منتقل نمایند ، تا موانعی را که وجود دارد نیز بر طرف شود.


علی راهوار افزود: سیاست دولت تدبیر و امید و همه دولت هاهمین بوده که بتوانیم به سند چشم انداز 20 ساله که در آن ارتقاء کیفیت زندگی مردم ، بالا بردن سطح عدالت اجتماعی و افزایش توان و قدرت اقتصادی ا ست برسیم .


راهوار در خصوص مشکلات تعاونیهای مسکن نیزگفت : متاسفانه دربرخی تعاونی ها یا سوء مدیریت بوده یا اینکه به خاطر نبود نقدینگی وعدم همکاری و همراهی اعضا مشکلاتی  ایجاد شده است که ان شاالله باید با تدابیری که اندیشیده شده است مسائل و مشکلاتشان حل گردد.


وی در پایان از تلاشهای آقای جابری رئیس اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی شهرستان که به عنوان مدیر نمونه و اداره برتر استان معرفی شدند تشکر نمود.



منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، تعاونی ، مشکلات
نظرات بینندگان