کد خبر: ۱۱۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
یک کارشناس ایمنی مواد غذایی تشریح کرد:

روش های صحیح انجماد زدایی از گوشت

گوشت قرمز یکی از مواد غذایی مغذی و مفید و از بهترین منابع دریافت پروتئین است که شیوه صحیح نگهداری و یخ زدایی از آن، نقش مهمی در حفظ کیفیت و کنترل آن ایفا می کند.

به گزارش شیرازه، کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: در صورت امکان از مایکروویو برای رفع انجماد از گوشت، استفاده کنید.

آسیه امیری ادامه داد: در این روش، مدت زمان بسیار کمی برای باز شدن یخ لازم است اما، بلافاصله باید گوشت را پخت و نمی توانیم آن را نگهداری کنیم، زیرا امواج مایکروویو باعث ایجاد نقاط گرم و سرد در ماده غذایی می شود، بنابراین از آنجا که برخی مناطق به مرحله پخت رسیده و برخی نقاط همچنان در حالت انجماد قرار دارند(شرایط نامعین)، گوشت پس از خروج از انجماد باید پخته شود.

او افزود: روش دیگر این است که گوشت را درون یک کیسه فریزر قرار داده و در آب 20 تا 22 درجه سانتیگراد قرار دهیم که مدت زمان نگهداری بستگی به سایز دارد، یک قطعه گوشت دو تا دو و نیم کیلوگرمی به مدت 24 ساعت و تکه های کوچک تر به زمان کمتری نیاز دارد.

امیری در پایان اضافه کرد: نگهداری گوشت در دمای اتاق و یا قرار دادن آن در آب گرم، از روش های غلط انجمادزدایی است، زیرا سطح گوشت از حالت انجماد خارج می شود در صورتی که داخل گوشت همچنان منجمد است که این امر موجب فساد گوشت می شود.
نظرات بینندگان