کد خبر: ۱۱۳۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶

حضور سیاسی ترین چهره اصلاحات در پارلمان شهری شیراز/ نگاه پیشین در شهر سخت افزارانه و بتن محور بود

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نگاه پیشین به شهر را بیشتر سخت افزارانه و بتن محور عنوان و بیان کرد: در کنار این نگاه، دید نرم افزارانه و انسان محور لازم است.
حضور سیاسی ترین چهره اصلاحات در پارلمان شهری شیراز/ نگاه پیشین در شهر سخت افزارانه و بتن محور بودبه گزارش شیرازه، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ظهر پنج شنبه (16شهریور) در جمع خبرنگاران به ارائه کارهایی که شورای پنجم تاکنون انجام داده است پرداخت و گفت: طی چند روز گذشته جلسات مهمی با حضور محمدرضا عارف در شیراز برگزار شد که مهمترین برنامه، چهاردهمین کنفرانس انجمن بین المللی رمز ایران با ریاست عارف بود.

بیشتر بدانیم: چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران باحضور حدود 300 نفر از اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و فعالان عرصه امنیت فناوری اطلاهات و ارتباطات کشور طی روزهای گذشته در دانشگاه شیراز برگزار شد و هدف از برگزاری این کنفرانس هم افزایی دانش پژوهشگران و صنعتگران حوزه امنیت اطلاعات و رمزشناسی و نیز انتشار یافته های نو و بدیع در این زمینه بود.

علی ناصری بیان کرد: در حاشیه این کنفرانس، هماهنگی های لازم توسط بنیاد امید جهت برگزاری جلسه ای با حضور اصلاح طلبان استان و رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

وی با اعلام اینکه امروز (پنج شنبه) شانزدهم شهریور قبل از برگزاری جلسه علنی، میزبان رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در شورای شهر بودیم، افزود: جلسه را با محوریت هم فکری برگزار کردیم و روند جلسه به خوبی پیش رفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز مهم ترین موضوع جلسه اعضای شورای شهر و سخنگوی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی را بازبینی پنج گام مهم اصلاحات عنوان و تصریح کرد: تاکنون سه گام را با موفقیت برداشته ایم.

ناصری گام اول را انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 اعلام کرد و گفت: نتیجه انتخابات ورود روحانی به جایگاه ریاست جمهوری بود و پس از آن هم در گام دوم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را مد نظر داشتیم که نهایتا در سال 94 شاهد پیروزی اصلاح طلبان بودیم.

وی در ادامه تاکید داشت: سومین گام (انتخابات ریاست جمهوری اسلامی سال 96 و شوراهای اسلامی) مهمترین برنامه ما بود که با موفقیت به نتیجه رسید و مردم در 29 اردیبهشت حماسه ای بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی خلق کردند!

نشاط و شادی مردم هدف و غایت اعضای شورای شهر است/ گام های بعدی اصلاح طلبان در انتخابات بعدی مجلس و ریاست جمهوری برداشته خواهد شد
عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستاها اقبال عمومی نسبت به تفکر اصلاح طلبی نشان دادند؛ لذا اصلاحات خودش را مدیون همیاری مردم می داند و تمام تلاشش نشاندن لبخند رضایت بر روی لبان مردم است.

ناصری نمایان شدن آثار مصوبات مجلس شورای اسلامی در زندگی مردم را در میان مدت و بلند مدت دانست و گفت: این در حالی است که مصوبات شورای هر به طور کوتاه مدت و اگر بخواهیم دقیق تر بگوئیم به صورت روزانه در زندگی مردم بروز پیدا می کند به همین جهت عملکرد شورای شهر حائز اهمیت بسیاری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصلاحات طبق برنامه ریزی هایی که کرده است دو گام دیگر (انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 و انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400) در پیش رو دارد، اعلام کرد: مهمتریت گام را در انتخابات ریاست جمهوری پشت سر گذاشتیم و به نظر می رسد قدم های دیگر ساده تر از فعالیت ها و برنامه های قبل باشد.

شفافیت و صداقت از شعارهای اصلی در شورای شهر است
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در جلسه با عارف علاوه بر نکات ذکر شده، به تبیین شعار اصلاحات که گفتمان و تعامل است پرداختیم.

وی محبت، دوستی، شفافیت، پاسخگویی و صداقت در برابر مردم را از دیگر شعارهای اصلاح طلبان بیان کرد و گفت: امروزه ما بر این باوریم که مردم را نباید به عنوان ساکنین در شهرها قلمداد کنیم چرا که این ها شهروندانی هستند که نظراتشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا باید در اداره شهر نظرات مردم را بیش از پیش مورد توجه قرار بدهیم.

به گزارش شیرازه، به نظر می رسد مدیران این مجموعه شهری تاکنون به اشتباه فکر می کرده اند که باید انرژی شان را بگذارند تا مردم را به درجه شهروندی ارتقا بدهند چرا که از نظرشان این مردم تاکنون صرفا ساکنان این کلان شهر بوده اند؛ این ها در حالی است که همین مدیران به صورت کاملا ظاهری بر این باورند که مردمان همین مرز و بوم تعیین کننده سرنوشت این پارلمان شهری بوده اند.

آنچه که مبرهن است قابل جمع نبودن تناقض های پیش رو با همدیگر است؛ لازم است خطاب به پارلمان نشینان بگوییم که این مردم از دیرباز تاکنون شهروندانی بوده اند که نیازی برای تثبیت جایگاه شهری شان ندارند و تلاش ها تنها باید در راستای عمل به وعده ها و برداشتن تبعیض طبقاتی و فاصله شهری بطور کامل است و این امر امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه تصمیم گیرندگان و مجریان امور شهری با تمام قوا برای رشد و تعالی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ و اجتماع تلاش کنند.

ناصری با تاکید بر اهمیت حکم فرمایی قانون بیشتر از گذشته، اعلام کرد: باید به جوانان و بانوان نیز بهای بیشتری بدهیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید تجربیات به نسل جوان منتقل شود تا در آینده نزدیک بتوانند در عرصه خدمت بیش از گذشته استعدادها و توانمندی هایشان را به منسه ظهور برسانند.

لیست امید برنده صد در صدی بود!
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام اینکه در خیلی از کلان شهرها ما در گام های قبلی دیدیم که مردم به تفکر اصلاح طلبی اقبال نشان دادند، تاکید داشت: لیست امید برنده صد در صدی بود!

وی با اشاره به اینکه دولت، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر در تعدادی از شهرها از لیست امید هستند، تصریح کرد: الان هماهنگی لازم بین این مجموعه ها برقرار است؛ امیدواریم برکت این هماهنگی را در زندگی مردم ببینیم.

ناصری نگاه پیشین به شهر را بیشتر سخت افزارانه و بتن محور عنوان و بیان کرد: در کنار این نگاه، دید نرم افزارانه و انسان محور لازم است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: باید تلاشمان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط، سرزندگی، طراوت و شادابی بیش از پیش در بین مردم باشد لذا در همین راستا سعی خواهیم کرد که تجربیات کلان شهرها را به واسطه تعاملاتی که پیش رو داریم دریافت کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه باید جلوی بسیاری از موازی کاری ها گرفته شود، بیان کرد: مدیریت واحد شهری و رسیدن به درآمد پایدار در شهرداری از اولویت های اصلی و مهم ما است.

وی در ادامه افزود: باید به سمتی برویم که لایحه از طرف دولت و یا طرح از طرف شوراهای فرادستی باشد تا کارهای مردم با حداقل اصطکاک انجام شود و مصرف بیت المال نیز با مدیریت صحیح باشد.

ناصری در خصوص درآمد پایدار شهری گفت: نداشتن درآمد پایدار در مدیریت شهر زمینه بروز فساد است لذا باید از این مقوله (فساد) پیشگیری شود؛ لازم به ذکر است که محقق شدن این امر امکان پذیر است چرا که شعار اساسی اصلاحات شفافیت، پاسخگویی و فسادستیزی است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بر بازنگری قوانین شورای شهر تاکید کرد و افزود: در دوره های سابق تعداد اعضای شورا بیش از اعضای شورای پنجم بوده است و این کاهش اعضا ممکن است مشکل سازشود و باید تلاش کنیم که قانون با همین تعداد اعضا مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
0
کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط، سرزندگی، طراوت و شادابی بیش از پیش در بین مردم در صورتی بدست می آید که مشکلات اقتصادی مردم حل شود و در این پنج سال مشخص شده که دولت و این شوری هیچ به فکر حل ان نیست بنابراین با این شعارهای تو خالی نشاط به مردم بر نمی گردد.