کد خبر: ۱۱۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

مهلت ثبت نام اینترنتی کتب درسی امروز به پایان می رسد

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گفت: آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی دانش آموزان برای دریافت کتب درسی، امروز به پایان می رسد.
مهلت ثبت نام اینترنتی کتب درسی امروز به پایان می رسد
به گزارش شیرازه، ثبت سفارش و توزیع کتاب های درسی دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، پیش دانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه ای (پایه دهم و یازدهم) و کتاب های درسی تکمیلی مدارس دوره اول متوسطه ویژه استعدادهای درخشان (پایه‌های هفتم، هشتم و نهم) از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com برابر یک جدول و طبق تقویم زمانی مشخص شده از ۱۹ فرودین ماه امسال شروع شد و پس از چند بار تمدید در نهایت امروز ۱۷ شهریور ماه به پایان می‌رسد.

بر این اساس، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه اول دوره ابتدایی، اصلاح سفارش دوره ابتدایی،ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه یازدهم شاخه فنی و حرفه‌ای، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه دهم شاخه فنی و حرفه ای، اصلاح سفارش شاخه فنی و حرفه ای، ثبت سفارش گروهی و انفرادی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان تا پایان امروز مهلت دارد.

به گفته طلایی زواره، معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نحوه ثبت نام و دریافت کتب درسی دو گونه است: نخست کتب دوره ابتدایی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای است که ثبت نام برای دریافت آنها از طریق سامانه اینترنتی انجام شد و از طریق مدارس در روز اول مهر توزیع می‌شود. دوم کتب دوره متوسطه اول و متوسطه دوم است که از طریق کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در بخش اول یعنی دوره ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی هفت میلیون مخاطب داریم که نزدیک به ۹۹ درصد آنها ثبت نام کرده‌اند و مشکلی برای دریافت کتاب ندارند گفت: برای دانش آموزانی که جامانده‌اند مهلت ثبت نام را تا ۱۷ شهریور تمدید کردیم.

به گفته وی، دانش آموزان متوسطه اول و دوم در شهرستان‌ها از ۲۰ شهریور و در استان‌های تهران و البرز از ۲۵ شهریورماه می‌توانند به کتابفروشی‌ها مراجعه و کتب درسی خود را خریداری کنند.

طلایی زواره از امکان ثبت نام کتب درسی به صورت تک جلدی در سامانه از  ۱۸ شهریور خبر داد و گفت: اگر دانش آموزی به هر دلیلی باز هم نتوانست در مهلت مقرر ثبت نام کند می‌تواند به صورت تک جلدی ثبت سفارش کرده و کتاب‌هایش را از طریق پست دریافت کند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان