کد خبر: ۱۱۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

آبشار مارگون فرصتی که به تهدید تبدیل می شود

یکی از زیباترین آبشارهای قطره ای خاورمیانه دردورافتاده ترین روستای شمال غربی سپیدان واین نقطه را به یکی از مشهورترین نقطه ایران وجهان تبدیل کرده ؛امانبود امکانات صدای گردشگران را درآوره است .

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان یا همان نگین زاگرس دارای مناطق تفریحی بی شماری است که نام این شهرستان در جنوب کشور شهره عام وخاص است ومناطق زیبا وآبشارهای آن محلی است برای تفریح گردشگرانی که از داخل وخارج کشور این نقاط را انتخاب می کنند .آبشار مارگون یکی از جاذبه های کم نظیر خاورمیانه در 50 کیلومتری شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان بوده که روزانه پذیرای هزاران گردشگرو مسافری که از سراسرکشور ودنیااست؛ جاذبه کم نظیری که فاقد زیرساخت های لازم برای جذب گرداشگران داخلی و خارجی است.

آب زلال آبشار همیشه خروشان آبشار مارگون با سرچشمه گرفتن از کوهستانهای بلند منطقه محیط طبیعی و چشم انداز زیبایی را از ترکیب جنگل، رودخانه و کوهستان به وجود آورده است.این آبشار در دره ای با قابلیت دسترسی آسان با خودرو و سایر وسایل نقلیه دیگر و همچنین در مسیر روستاهای گردشگرپذیر دهستان مارگون قرار گرفته است.

آبشارهایی با ارتفاع هایی متفاوت و درکنارهم مارگون را به بزرگترین و چشم نوازترین آبشار خاورمیانه تبدیل کرده است .در قسمت ورودی آبشار محوطه بزرگی برای پارکینگ و یا اقامت مسافران و گردشگران تعیین نشده است ؛ نبود امکانات خدماتی ؛ قیمت های بالای سکو وباغ های اجاره ای و عدم سرویس های بهداشتی  وپارکینگ مشکلی است درروستای مارگون به شدت احساس می شود .

امروزه گردشگری با انواع گوناگون خود زمینه ای مناسب را برای اشتغال مردمان مناطق بومی فراهم کرده است که مستقیم در تولید ناخالص داخلی تاثیرگذار هستند و با دیدارهای رودر روی گردشگران با اهالی محلی، نوعی تبادل فرهنگی و شناخت بیشتر نسبت به داشته ها، بین آنان صورت می گیرد.

فراهم نبودن زیرساخت ها و عدم توجه به این بخش درآمدزا در شهرستان این جاذبه بکر و طبیعی را کمتر در معرض توجه عمومی کشور قرار داده است. مسیر این آبشار و روستاهای اطراف در فصل زمستان برف گیر بوده و گاهی راه های ارتباطی کاملاً قطع می شود.

روستای مارگون یکی از روستاهای استان فارس در شهرستان سپیدان است که به علت داشتن آبشار زیبای مارگون به عنوان یکی از پرتردد ترین روستای ایران از لحاظ جاذبه گردشگری وپذیرای مسافردر کشور شناخته می شود اما نبود امکانات خدمات رفاهی در این روستا مسافران را از امدن به این قطعه از بهشت پشیمان می کند.


  روستای مارگون در شهرستان سپیدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای استراتیژیک خاصی است که در تمام فصول سال و بخصوص در تابستان مسافران وگردشگران داخلی وخارجی زیادی به این روستا سفر می کنند.یکی از عمده ترین مشکلاتی که مسافران و گردشگران از آن گلایه مند هستند نبود مسافرخانه یا هتل ؛ پارکینگ وامکاات اولیه  اقامتی برای مسافران وگردشگران جاده بسیار نامناسب در این روستااست و همین امر باعث نارضایتی مردم از مسولین و دستگاه های متولی شده است.

منبع: مارگون
برچسب ها: سپیدان ، تهدید ، مارگون
نظرات بینندگان