کد خبر: ۱۱۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

طبخ وتوزیع غذای نذری درروزغدیر در سپیدان

به مناسبت عید سعید غدیر خم بیش از 2 هزار غذای نذری دیشب وامروز میان مردم شهرستان توزیع شد.

به گزارش شیرازه، پغلامرضا حبیبی دبیر ستاد غدیر شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : این غذای نذری با مشارکت  ستاد غدیر شهرستان وهیئت امنا مساجد وهیات مذهبی آماده شد.

حبیبی با اشاره به اینکه ستاد بزرگداشت غدیر خم دیشب و امروز بیش از 2هزار غذای نذری میان مردم و نیازمندان توزیع کرده است گفت: اطعام مومنان یکی از مناسک مهم غدیر خم است.

دبیر ستاد غدیر شهرستان  افزود: این غذا به همت جمعی از خیران، مردم نیکوکار و اعضای هیئات مذهبی شهرستان با هدف پاسداشت واقعه غدیر و گرامی‌داشت سنت ائمه اطهار(ع) مبنی بر اطعام مؤمنان در روز عید غدیر، در بین محبان امیر‌المؤمنین و ساکنان شهرستان توزیع شد.


وی در باره این طرح گفت: طرح بزرگ ضیافت علوی با طبخ و توزیع غذای گرم در روز عید غدیر  برای چندمین سال متوالی بار است که در شهرستان سپیدان اجرایی می‌شود و امیدواریم با حمایت خیران و نیکوکاران بتوانیم در سال‌های آینده این طرح را گسترش دهیم.

وی افزود: در برخی از شهرهای برزگ کشور مانند اصفهان، اهواز و تهران این طرح برگزار می‌شود و شهرستان سپیدان برای چندمین سال متوالی به همت دفترامام جمعه شهرستان وستاد غدیر طرح ضیافت بزرگ علوی در روز عید غدیر به همت مردم ولایتمدار شهرستان و با کمک‌های مردمی و همت خیران غذای گرم پخت و توزیع می شود.


دبیر ستاد غدیر شهرستان  با بیان این‌که هدف از اجرای این طرح بزرگ، آغاز فصلی نو در انجام کارهای خیرخواهانه است، گفت: اطعام مؤمنان در روز عید غدیر ریشه در سنت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد.

وی با اشاره با اشاره به آثار و برکات اطعام در روز عید غدیر خم، گفت: امام صادق(ع) در روایتی بیان می‌کنند که غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق در رأس آنها خود ائمه معصومین» و یک‌میلیون شهید در رأس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا و یک‌میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.


حبیبی با بیان اینکه البته به همت هئیت امنا مساجد شهرستان همه ساله جشن بزرگ غدیر در شب عید غدیر در نقاط مختلف شهرستان سپیدان برگزار می‌شود، یادآور شد: در کنار جشن بزرگ غدیر، طرح بزرگ ضیافت علوی در روز عید غدیر آغاز فصلی نو در گرامی‌داشت عید سعید غدیر است و امیدوارم در سال‌های آینده بتوانیم تعداد این غذاها را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: نقطه مطلوب در این طرح طبخ و توزیع غذای گرم در روز عید غدیر و اطعام مؤمنان است که امیدوارم با یاری خدا و همت خیران در سال‌های آینده  تعدا بیشتری از مومنان در روز عید غدیر اطعام شوند.

حبیبی گفت: اطعام مومنان در روز عید غدیر ریشه در سنت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد.

دبیر ستاد غدیر شهرستان افزود: عوامل مشارکت کننده در پخت غذا از ظهر دیروز کارشان را شروع کردند و ظهر امروز پس از برگزاری آیین جشن بزرگ ولایت غذاها میان مردم توزیع شد.
وی هدف از این کار را حفظ سنت حسنه اطعام به ویژه اطعام فقرا عنوان کرد؛ سنتی که امیر مومنان (ع) بسیار به آن اهتمام داشتند.

برچسب ها: غذا ، غدیر ، سپیدان
نظرات بینندگان