کد خبر: ۱۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
منابع محلی:

چهار روستای دیگر مسلمانان میانمار به آتش کشیده شد/ آمار واقعی قربانیان بیش از ۳۵۰۰ نفر است

برخی منابع خبری، تعداد واقعی مسلمانان کشته شده در روهینگیا را بیش از ۳۵۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.
به گزارش شیرازه، پایگاه محلی «روهینگیا بلاگر» امروز اعلام کرد که تعداد واقعی مسلمانان غیرنظامی روهینگیا که توسط ارتش میانمار کشته شده‌اند، بیش از 3500 نفر است.

بنا بر این گزارش، طی دو روز اخیر (دیروز و امروز)، بیش از 50 هزار نفر از روستاییان روهینگیا آواره شده‌اند.

 

این گزارش می‌افزاید، طی همین دو روز، 4 روستای دیگر در این منطقه توسط نیروهای ارتش میانمار و افراط گرایان راخین به آتش کشیده شده‌اند.

بگوم، پیرزن 70 ساله روهینگیا یکی از افرادی بود که دیروز پس از آنکه افراط‌گرایان و ارتش میانمار روستای محل زندگی او را به آتش کشیدند، در آتش سوخته و جان خود را از دست داد.

 

روز گذشته هم در روستای «چینتاما» واقع در منطقه «بوتیدانگ» استان راخین یک گور دسته‌جمعی کشف شده، اما سربازان ارتش اجازه حفاری در این منطقه را نداده‌اند.

از روز 25 آگوست با حمله ارتش میانمار به استان مسلمان نشین راخین، موج جدید فرار مسلمانان روهینگیا از میانمار به سمت بنگلادش آغاز شده است.

 

منابع وابسته به سازمان ملل متحد چند روز گذشته اعلام کرده بودند که در پی حملات خشونت‌بار ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا حدود 138 هزار روهینگیایی تا روز 31 آگوست از مرز گذشته و وارد بنگلادش شده‌اند.

این موج فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش، به چالشی برای این کشور تبدیل شده است و حکومت بنگلادش قصد دارد این مسلمانان را به یک جزیره دورافتاده در خلیج بنگال منتقل کند. بنگلادش که خود کشوری پرجمعیت و فقیر است به نیروهای گارد مرزی دستور داده جلوی ورود غیرقانونی مهاجران میانماری را بگیرد. 

این مرگبارترین و جنایت‌بارترین تعامل دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا طی دهه‌های اخیر است و به همین دلیل مسلمانان جهان این اقدام دولت میانمار را نوعی «نسل کشی» برشمردند.


نظرات بینندگان