کد خبر: ۱۱۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

تندیس بهترین عملکرد رسانه ای در فضای مجازی به صدا و سیمای فارس تعلق گرفت

عسکری رئیس سازمان صدا و سیما تندیس بهترین عملکرد رسانه ای در فضای مجازی را به مرکز فارس اهدا کرد.
تندیس بهترین عملکرد رسانه ای در فضای مجازی به صدا و سیمای فارس تعلق گرفت
به گزارش شیرازه، بیستمین جشنواره تولیدات صدا و سیمای مراکز استانهای رسانه ملی از ۱۴ لغایت ۱۶ شهریور با شعار شبکه های استانی، فرهنگ بومی و وفاق ملی در سنندج برگزار شد.

۳۳ مرکز استانی صدا و سیما با ارسال آثار خود به دبیر خانه جشنواره که از ماههای پایانی سال ۹۵ کار خود را آغاز کرد در این فستیوال فرهنگی رسانه ای به رقابت پرداختند.

مدیر کل صدا و سیمای فارس از راهیابی ۶۶ اثر رسانه در ۶ حوزه سیما، صدا، خبر، پژوهش ،موسیقی و فضای مجازی به مرحله داوری خبر داد.

بر اساس دستورالعمل های صدا و سیما و مقررات این جشنواره آثار رادیویی و تلویزیونی با کیفیت بالا در تولید و توجه به میل و نیاز مخاطب  که توانسته باشند استانداردهای  لازم را کسب و امتیاز بالا بدست آورند مجوز  ورود به بخش داوری را کسب می کنند.

سهرابی گفت: راهیابی این تعداد برنامه از مرکز فارس به مرحله داوری در هر ۶ حوزه مشخص شده نشان دهنده توجه صدا و سیمای این مرکز به رشد متوازن همه بخش های رسانه ای است.

صدا و سیمای فارس در ارزیابی های دوره ای و مناسبتی نیز در سال ۹۵ و شش ماهه اول سال ۹۶ در جایگاه برتر در بین مراکز صدا و سیما قرار دارد.

معاونت امور استانهای صدا و سیما و مرکز سیمای استانها در آخرین همایش خود در استان سمنان، سیمای فارس  را به عنوان سیمای برتر سال ۹۵ در همه شاخص ها معرفی کرد.

تندیس بهترین عملکرد رسانه ای در فضای مجازی به صدا و سیمای فارس تعلق گرفت

همچنین در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۵  تا ۱۵ فروردین ۹۶ باز هم این مرکز فارس بود که قله نشین شد.تلویزیون فارس در این دوره نیز بهترین شبکه در میان شبکه های استانی و برنامه سال تحویل این مرکز به عنوان بهترین برنامه حائز رتبه برتر شد.

همچنین در ارزیابی مراکز 33 گانه در خصوص بهترین عملکرد رسانه ای در جریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا بار دیگر مرکز فارس درخشید و در همایشی با حضور رییس سازمان صدا وسیما مورد تقدیر ویژه قرار گرفت و لوح افتخار دریافت کرد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس در خصوص جشنواره بیستم و تفاوت آن با نوزده دوره گذشته این همایش بزرگ رسانه ای گفت: در جشنواره بیستم تعداد جوایز کمتر از دوره های قبل بود بنابراین شاهد رقابتی سخت و نزدیک به هم بودیم.

وی به نقل از داوران جشنواره بیستم تصریح کرد که در این دوره تولیدات استان ها خوب و در طراز شبکه های ملی ارزیابی شدند.

سهرابی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و لزوم استفاده هوشمندانه از آن برای پیشبرد برنامه های رادیویی، تلویزیونی و خبری افزود: اختصاص جایزه ویژه برای بخش فضای مجازی نشان از اهمیت این حوزه و تاکید دکترعسکری رئیس سازمان صدا و سیما بر جبران عقب ماندگی در این بخش دارد و این نیز یکی دیگر از تفاوت های جشنواره بیستم بود.

وی دریافت تندیس جشنواره در حوزه مجازی را حق مرکز فارس دانست و افزود :دریافت این تندیس حاصل بیش از  ۲ سال تلاش مستمر همکاران فعال این حوزه در مرکز فارس بود که با تمرکز و برنامه ریزی های دقیق و هوشمندانه انجام شد.

وی از برنامه ریزی گسترده  برای اقدامات جدید در فضای مجازی خبر داد اما بیان و معرفی آنها را به آینده ای نزدیک موکول کرد.

سهرابی با اشاره به جوایز دریافت شده مرکز فارس از جشنواره بیستم گفت:در این دوره از جشنواره صدا و سیمای فارس در هر ۶ حوزه مشخص شده جایزه دریافت کرد که این یعنی توجه به رشد متوازن در همه بخش های رسانه استانی بر اساس میل و نیاز مخاطبان.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به تولیدات خوبی که سایر مراکز در این جشنواره ارائه دادند اظهار داشت: تلاش برای حفظ جایگاه صدا وسیمای فارس با تولید برنامه های جدید و جذاب ادامه خواهد یافت.

صدا و سیمای فارس درمرداد ماه امسال نیز با حضور دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما از ۱۵۷ طرح فنی، تولیدی و رفاهی رونمایی کرد که این اقدام نیز کاری در خور توجه محسوب می شود و نشان دهنده توانمندی این مرکز در انجام کارهای بزرگ است.

نظرات بینندگان