کد خبر: ۱۱۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

با صفر ریال هم میشود مخترع، نخبه و کارآفرین شد

مخترع و کار آفرین فارغ التخصیل دانشگاه آزاد نی ریز گفت: شاید به باور بتوان رقم صفر را در خصوص میزان اعتبار شروع به کارم یاد کرد.

به گزارش شیرازه،  آنچه که مورد تایید همگان قرار دارد این است که بهترین‎ها در عرصه‎های علمی ،اقتصادی و اجتماعی جهان اکثرا به دلیل داشتن ثروت به این موقعیت دست نیافته اند بلکه پاسخ به توانایی درونی و خود باوری آنها را به این جایگاه رسانده است.


با همه اقدامات انجام شده در چند سال اخیر در ایران اسلامی شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان در این عرصه ها هستیم تا به فردای ایرانی مستقل با داشتن جوانانی خلاق و پژوهشگر بیشتر از امروز امیدوار باشیم.


بر همین اساس مصاحبه‎ای تفصیلی را با یک مخترع و کارآفرین موفق  انجام داده‎ایم تا او برای ما از موفقیت‎هایش بگوید.


محمد اسماعیل صحت پور مخترع، کارآفرین و نخبه  در گفتگو با نبض نی ریز گفت: فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز می باشم.


وی ابتدا در خصوص فعالیت‎های انجام گرفته خود در زمینه پژوهشی ،اشتغالزایی و کارآفرینی‎؛ عنوان داشت:  در ابتدا با ایده حل مشکل کشاورزان در زمینه سله شکنی خاک سطحی ، موفق به اختراع دستگاه ویدر اتوماتیک و ساخت نمونه صنعتی آن و ثبت ملی اختراع فعالیت های پژوهشی خود را آغاز کردم.


این کارآفرین جوان در ادامه اظهار داشت: پس از ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز در سال 87 با مهیا شدن بستر فعالیت های علمی و پژوهشی و با همکاری و همراهی صمیمانه و دلسوزانه حمیدرضا قره چاهی معاونت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز ، و با در اختیار قرار دادن فضای کارگاهی دانشگاه ، از سال 87 به بعد موفق به ثبت 5 اختراع در سطح ملی و کسب مقام و امتیاز در جشنواره های ملی و استانی شدم.


وی در ادامه خاطر نشان شد: پس از آن در سال 89 با یک سرمایه اندک فعالیت خودم را با احداث یک واحد کارگاه تولیدی صنعتی کوچک  برای تولید دستگاههای کوچک صنعتی فعالیت اقتصادی خود را آغاز نمودم که موفق به راه اندازی کارگاه و در نهایت شرکت تولیدی صنعتی نوین ماشین شدم.


محمد اسماعیل صحت پور افزود: در ابتدا با آماده سازی یک فضای کوچک در کنار منزل کار تولید با یک دستگاه جوش و چند ابزار ساده آغاز شد و کارگاه در محیطی به مساحت12 متر شروع به فعالیت کردم که در حال حاضر به یک کارگاه صنعتی مجهز با مساحت بیش از 700 متر مربع ارتقا یافت .


وی بیان کرد: در سال 87 با همکاری اساتید و پرسنل دانشگاه به  خصوص قره چاهی ، پس از ثبت دومین اختراع ، موفق به شرکت در اولین دوره جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی در مصلی بزرگ تهران و کسب رتبه سوم کشور شدم.

صحت پور گفت: پس از آن با شرکت در جشواره جوان خوارزمی مقام اول استان را کسب نمودم همچنین در سفر مقام معظم رهبری به استان فارس افتخار حضور در جمع صمیمانه با رهبری را نیز داشتم.


این مخترع جوان در خصوص دیگر افتخارات خود ادامه داد: در سال 89 در جشنواره ملی ممتازین و مخترعین بسیج کشور در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران مقام اول غرفه اختراعات کشور و مقام قابل تقدیر مجامع علمی کشور را کسب کردم  و پس از آن با ثبت 2 اختراع دیگر به عنوان پژوهشگر برتر منطقه معرفی شدم.


وی افزود: همچنین موفق به کسب ، عنوان جوانترین مدیر عامل و  کارافرین پارک علم و فناوری فارس در سال 89 ، اندیشورز بسیجی فارس، مقام دوم اختراع در هشتمین جشواره اختراعات بسیج ، چوانترین پیمانکار طرح اردوهای جهادی در طرح هجرت 3 ، شدم که در پی آن در جمعی با حضور فرماندهان نظامی فارس، استاندارفارس، و مدیران دانشگاه شیراز به عنوان دانشجوی نمونه در سالن فجر دانشگاه شیراز به سخنرانی برای حضار پرداختم.


صحت پور اظهار داشت: از سال 89 تا 92 به عنوان مشاور دفتر تحقیقات و مطالعات بسیج فارس معرفی شده بودم.


وی در خصوص میزان اعتبار شروع کار خود گفت: شاید به باور بتوان رقم صفر را به کار برد .


صحت پور تصریج کرد:همیشه از نظر مالی از طرف خانواده همراهی میشدم اما از آنجا که به این باور رسیده بودم که برای موفقیت باید با تلاش و پیگیری راه به جایی رساند سعی کردم مخارج و هزینه های کار را خودم تامین نمایم و همیشه هم لطف و یاری خداوند در این راه را به یقین احساس کرده ام.


وی افزود: بعضی مواقع به وضعیت زیر صفر میرسیم در حالی که همیشه خداوند راهی را برای تلاش مضاعف و درس گرفتن و آموزش را در مسیر زندگی قرار میدهد که از بهترین نعمتهای خداوند است .


این نخبه کارآفرین در پایان نسبت به میزان اشتغالزایی ایجاد کرده گفت: در حال حاضر چهار نفر به طور مستقیم و 15 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.


بیوگرافی محمد اسماعیل صحت پور:
•    مهندسی مکانیک در طراحی جامدات
•    دارای ۵ عنوان اختراع ثبت شده در سطح ملی
•    رتبه سطح سه کشوری از طرف بنیاد ملی نخبگان در جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی در سال  ۱۳۸۷
•    کسب رتبه اول کشور در گروه تیمی در هشتمین نمایشگاه  و جشنواره ممتازین و مبتکرین بسیج در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در سال ۸۹
•     رتبه قابل تقدیر مجامع علمی کشور در هشتمین دوره جشنواره مخترعین بسیج در سال ۸۹
•    رتبه اول استان فارس  در دهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی در رشته مکانیک در سال ۸۷
•    رتبه دوم اختراع در هشتمین دوره جشنواره ممتازین و مخترعین بسیج استان فارس در سال ۸۸
•    معرفی به عنوان پژوهشگر نمونه در سال های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۱ از طرف باشگاه پژوهشگران جوان واحد دانشگاهی نی ریز
•    دارای تقدیر نامه از طرف دفتر تحقیقات و مطالعات بسیج استان
•    عضو بنیاد ملی نخبگان
•    عضو انجمن مخترعین کشور
•    عضو دفتر نخبگان استان فارس
•    عضو باشگاه پژوهشگران جوان
•    عضو بنیاد حمایت از نخبگان ایران

•    عضو دفتر تحقیقات و مطالعات بسیج کشور






منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: مخترع ، نخبه ، کار افرین
نظرات بینندگان