کد خبر: ۱۱۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

جزییات تازه از دستگیری «ظریف» قلابی در شیراز ؛وکیل وزارت خارجه، شاکی پرونده

در پی انتشار خبر دستگیری جاعل حرفه ای  در شیراز که با ادعای نمایندگی  وزارت امور خارجه  و تقلید صدای دکتر ظریف در تماسهای تلفنی اقدام به صدور رواديد جعلي و اخذ مبالغ قابل توجهی از متقاضیان نموده است جزییات بیشتری از موضوع در اختیار خبرنگار پلیس استان فارس قرار گرفت.
وکیل وزارت خارجه، شاکی پروندهبه گزارش شیرازه، فرمانده انتظامي فارس در خصوص جزییات تازه از محمدجواد ظریف قلابی در شیراز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پس از دریافت اخباري مبني بر ایجاد دفتر‌ مهاجرتی صوری در یکی از نقاط شهر شیراز و كلاهبرداري از اين طريق، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران پليس امنيت عمومي قرار گرفت وپس از تحقیقات گسترده و انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي، متهم به همراه همدستش در يك عمليات غافلگيرانه شناسايي و دستگیر شدند.

سردار "احمد علي گودرزي" گفت: متهم با تاسیس دفتر‌ مهاجرتی صوری در یکی از نقاط  مرفه شهر شیراز خود را نماينده وزارت امور خارجه معرفي  نموده و از اين طريق مبلغ يك ميليارد و 800 ميليون ريال از اشخاص متقاضی سفر به اروپا و آمریکا كلاهبرداري كرده است.

سردار گودرزی در ادامه به جرییات بیشتری از متهمین پرونده اشاره کرد و گفت: متهم اصلی  نزدیک به 20 سال  سن  دارد و دارای تحصیلات در رشته کامپیوتر است که  با همکاری خواهرش که وی نیز 22ساله است با انگیزه کلاهبرداری از طریق اقدام های متقلبانه و جعل عناوین دولتی و امنیتی تحت عناوین مشابه، سابقه کیفری داشتند و در مواردی نیز از عناوین مامور انتظامی، مامور دادستانی، حراست قوه قضاییه، مامور اماکن، مامور وزارت اطلاعات، سخنگوی سازمان ملل متحد، نماینده سازمان عفو بین الملل و ديگر موارد سوء استفاده كرده بودند واز متهمان چندین مهر جعلی وزارت امور خارجه، گواهینامه های جعلی دفاتر این وزارت خانه و مقاديري مبالغ دریافتی كشف شده است.

رییس پلیس استان فارس با بیان اینکه وکیل دعاوی وزیر امورخارجه  به عنوان شاکی پرونده پیگیر موضوع است گفت متهم تا کنون 16 فقره کلاهبرداری نموده است و از نبوغ قابل توجهی در استفاده از رایانه و جعل مدارک برخوردار است و قبلا در کافی نت اشتغال داشته است.

سردار گودرزی ضمن هشدار به برخی افراد که با سودای کسب ثروت و پول به کلاهبرداری و جعل اقدام نموده و ضمن کلاهبرداری از هموطنان با سواستفاده از عنوانهای دولتی مردم را فریب می دهند گفت: یقین داشته باشند که در کمترین زمان ممکن با فعالیتهای اطلاعاتی و پلیسی در چنگال قانون گرفتار خواهند شد و بهتر است نبوغ و تلاش خودرا صرف کسب حلال و خدمت به مردم نمایند.

وی همچنین از متقاضیان سفر به خارج از کشور خواست فریب اینگونه اشخاص را نخورند و صرفا از مبادی رسمی و قانونی پیگیر امورات خود باشند و در غیر اینصورا علاوه بر اینکه دچار کلاهبرداران و جاعلان خواهند شد در مواردی به جرم اقدام مغایر با قانون تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

سردار گودرزی در پایان تاکید کرد: هرگونه اطلاعات و جزییات و نظرات پلیس استان فارس صرفا از مبادی رسمی و کانال اطلاع رسانی انجام میگردد و رسانه ها نیز در انتقال کامل و بدون حذف بخشهایی از گزارشات و با ذکر منبع اقدام نمایند تا از انتشار شایعات جلوگیری شود.

نظرات بینندگان