کد خبر: ۱۱۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

پیاده‌روی‌های بزرگ خانوادگی ۱۰۰ هزار نفری در شهرهای فارس برگزار می‌شود

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از برگزاری پیاده‌روی خانوادگی با محوریت شهرها و روستاهای این استان خبرداد و گفت: در همین راستا پیاده روی‌های بزرگ خانوادگی ۱۰۰ هزار نفری در چند شهر فارس برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه سیروس پاک‌فطرت در حاشیه برگزاری نخستین همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در روستای محمدآباد استهبان اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری اولویت برگزاری برنامه‌های بزرگ ورزش عمومی از جمله پیاده‌روی‌ها با شهرها و روستاهای استان فارس است.

وی بیان کرد: در همین راستا نخستین پیاده‌روی خانوادگی با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و هیئت ورزش‌های همگانی با همکاری شورای اسلامی و دهیاری در روستای محمدآباد استهبان با استقبال خوب اهالی روستا برگزار شد.

مشاورعالی فدراسیون ورزش‌های همگانی به برگزاری پیاده‌روی‌های بزرگ 100 هزار نفری خانوادگی در استان فارس اشاره کرد و افزود: هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس با مجوز فدراسیون ورزش‌های همگانی چند سهمیه دارد که امسال در شهرهای مختلف فارس برگزار و از طریق برنامه صبح و نشاط به صورت زنده از شبکه 3 سیما پخش می‌شود.

پاک‌فطرت تصریح کرد: تا کنون برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی 100 هزار نفری در شهرستان داراب قطعی شده و چند مرکز شهرستان دیگر نیز اعلام آمادگی کرده که منتظر نامه فرمانداران این شهرستان‌ها و گرفتن تاییدیه نهایی برای برگزاری آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس در حال حاضر به عنوان یکی از سه هیئت‌های برتر همگانی کشور افتخار این را دارد که برگزاری برنامه‌های پیاده‌روی را از مرکز استان به شهرستان‌های مختلف این استان برده و در آنجا برگزار کند.

رئیس هیئت ورزش‌‌های همگانی استان فارس با بیان اینکه بدون شک برگزاری پیاده‌روی‌ها خانواده علاوه بر نشاط، شادابی و سلامت سبب تقویت اتحاد و همبستگی بین مردم می‌شود بیان کرد: امروز مردم نیازمند نشاط در زندگی هستند و یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در این زمینه برگزاری پیاده‌روی‌ها همگانی و اهمیت دادن به این موضوع است.

مشاورعالی فدراسیون ورزش‌های همگانی همچنین از مسئولان شهرستانی به ویژه فرمانداران خواستار برگزاری جلسه‌های شورای عالی ورزش همگانی شهرستان شد و افزود: با یک برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ هر شهرستان می‌تواند سالانه برنامه‌های عمومی ورزشی از جمله پیاده‌روی‌ها را برگزار و در افزایش سلامت روح و جسم مردم تاثیرگذار باشد.

نخستین همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در روستای قرآنی محمدآباد به همت شورای اسلامی و دهیاری این روستا و با حضور سیروس پاک‌فطرت مشاور عالی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و رئیس هیئت ورزش‌‌های همگانی استان فارس ، اسماعیلی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان استهبان و مسئولان محلی برگزار شد.

در این مراسم، اهالی روستا مسیر 1.5 کیلومتری روستای محمدآباد تا چشمه را در دل طبیعت به صورت خانوادگی پیاده‌روی کرده و در آن مکان جشن عیدغدیر را برگزار کرده و در پایان جوایز نفیس از جمله سفر زیارتی مشهد مقدس و دوچرخه به شرکت‌کنندگان اهداء شد.


برچسب ها: شیرازه ، ورزشی ، اخبار
نظرات بینندگان