کد خبر: ۱۱۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

روزنامه اصلاح‌طلب حامی ورود زنان به ورزشگاه است یا مخالف آن؟+عکس

یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب که در زمان دولت نهم به عنوان مخالف درجه یک ورود زنان به ورزشگاه‌ها معروف بود حالا لباس عوض کرده و حامی این موضوع شده است.
به گزارش شیرازه، تناقض در روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با اعلام مواضع دوگانه در موضوعات یکسان در ظرف زمانی متفاوت همواره عیان می‌شود. در همین راستا روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد پس از برگزاری بازی فوتبال تیم‌های ملی ایران و سوریه در چارچوب مقدمات جام جهانی از عدم ورود زنان به ورزشگاه و ممانعت از این موضوع انتقاد شدید کرد و با تصویری از وزیر ورزش و جوانان به دنبال مقصر این ماجرا گشت.

در گزارش آفتاب یزد آمده است که برخی نمایندگان زن مجلس به دنبال طرح سئوال از وزیر ورزش به دلیل ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه آزادی هستند.

این روزنامه در مطلبی دلسوزانه و پر از ناراحتی نوشت:‌ «مشاهده صحنه عبور زنان سوری از درهای آهنین ورزشگاه آزادی و انتظار زنان ایرانی پشت همان درها برای آنکه معجزه‌ای رخ دهد تا آنها نیز بتوانند همپای سوری‌ها به تماشای مستقیم بازی بپردازند، خشم زنان این مرز و بوم را به عنوان نیمی از جمعیت کشورشان برانگیخت.»

این روزها روزنامه آفتاب یزد در حالی به حامی پروپاقرص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بدل شده که همین جریده در زمان دولت نهم رویه‌ای دیگر را پیش گرفته بود و علیه ورود زنان به ورزشگاه مطالبی را منتشر می‌کرد.

در یکی از شماره‌های همین روزنامه در چند مطلب به ورود زنان به ورزشگاه و دستور محمود احمدی‌نژاد در این راستا اعتراض شده بود و این روزنامه هم در تیتر یک و هم در سرمقاله با عنوان « یک دست دستور چند اشکال»‌ نسبت به این واکنش منفی نشان داده است.

در بخشی از سرمقاله این روزنامه آمده که این دستور رئیس‌جمهور در اولویت کارهای کشوری نیست و اصولگرایان که این انتقادات را به کار دولت اصلاحات وارد می‌کردند خود نیز بایستی به این موضوع واقف باشند که اولویت‌های کشور چیز دیگری است.

همچنین، ولی الله شجاع‌پوریان نماینده مجلس ششم و فعال اصلاح‌طلب نیز بیان کرده که «اگر این موضوع در دوران اصلاحات به وقوع می‌پیوست کفن‌پوشان در خیابان‌ها راه می‌افتادند.»

اینکه با گذشت زمان این روزنامه اصلاح‌طلب مواضع تند خود علیه ورود زنان به ورزشگاه را فراموش کرده و حالا به حامی درجه یک این مسئله تبدیل شده است، میزان پایبندی اصلاح‌طلبان به مواضع خود را به خوبی نشان می‌دهد.


منبع: مشرق

نظرات بینندگان