کد خبر: ۱۱۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

جزای نقدی حکم سه فرماندار متخلف فارس

تخلفات انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که در اواخر اردبیهشت ماه 96 برگزار شد تا حدی بود که پای قوه قضائیه را برای رسیدگی به این موضوع باز کرد.
جزای نقدی حکم سه فرماندار متخلف فارس
به گزارش شیرازه، تخلفات انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که در اواخر اردبیهشت ماه 96 برگزار شد تا حدی بود که پای قوه قضائیه را برای رسیدگی به این موضوع باز کرد. ورود دادگستری به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی معمولا در زمانی است که تخلفات جنبه مجرمانه داشته باشد.

علی القاصی‌مهر رییس کل دادگستری فارس 19 خردادماه در مورد تخلف انتخاباتی در استان فارس گفته بود:«119 پرونده تخلف انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در فارس در حال پیگیری است، که 289 نفر متهم شناخته شدند که 41 پرونده در دادگستری فارس و 78 پرونده در دادسرای استان بررسی شده و برای 8 پرونده قرار منع تعقیب صادر شده است.

وی اتهامات را مربوط به فعالیت‌های تبلیغی غیرمجاز، افترا و خرید و فروش رای دانسته و اعلام کرد: 23 پرونده مربوط به مدیران دولتی، 31 پرونده تخلف مربوط به مسؤولان استانی و 7 پرونده مربوط به فرمانداران شهرستان های فارس است.رییس کل دادگستری فارس همچنین گفته بود که گزارشی بر علیه استاندار فارس هم به دستگاه قضایی ارائه شده که برای بررسی به تهران ارسال شده است.

شنیده های شیرازه حاکی از آن است که سه فرماندار استان فارس به دلیل تخلف انتخاباتی محکوم به جزای نقدی بدل از حبس شده اند.
البته هنوز هیچ منبع رسمی این مطلب را تایید نکرده است.

گفتنی است بازگشایی این تعداد پرونده تخلف انتخاباتی مدیران دولتی در استان فارس بی سابقه و یک رکورد تلخ است که جا دارد افشانی استاندار فارس که این روزها آماده  ترک استان است در مورد عملکرد و کارنامه فرماندارانش توضیحاتی ارائه دهد.

نظرات بینندگان