کد خبر: ۱۱۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
دبیر ستاد بحران شهرستان سپیدان خبرداد؛

مهار آتش در مناطق کوهستانی سپیدان

آتش سوزی در منطقه شول وسنگر شهرستان سپیدان با حضور نیروهای مردمی ؛ امدادی ؛ آتش نشانی سپیدان مهار شد.

به گزارش شیرازه، عارفی دبیر ستاد بحران شهرستان سپیدان در گفتگو باخبرنگار ماراظهار داشت: آتش سوزی  درمنطقه شول وسنگر شهرستان سپیدان با حضور نیروهای  مردمی ؛ امدادی ؛ آتش نشانی مهار شد .

عارفی گفت: این حادثه به علت سهل انگاری در دامنه کوه رخ داده و میزان خسارت هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است.                                                                                 

وی خاطرنشان کرد: پس از اطلاع از آتش‌سوزی، نیروهای امدادی ومردمی در صحنه آتش‌سوزی حضور یافتند و اقدام به خاموش کردن آتش‌سوزی کردند.

دبیر ستاد بحران شهرستان سپیدان عنوان کرد: میزان خسارت وارده و عوامل ایجاد حریق از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.مناطق یادشده که یک منطقه پردرخت با پوشش گیاهی مناسب است به علتی نامشخص دچارحریق شدند.

 عارفی اظهار داشت: متاسفانه در این فصل آتش سوزی ، خسارت زیادی به منابع طبیعی و جنگلهای شهرستان وارد شد.که به علت کوهستانی بودن منطقه میزان وشدت خسارت وارده در دست بررسی است .

وی افزود: مردم باید در این راستا همکاری و دقت لازم را داشته باشند که یک سهل انگاری منجر به آتش سوزی عظیم جنگلها می شود.

دبیر ستاد بحران شهرستان سپیدان بیان داشت: مردم وگردشگران باید به حفاظت از منابع طبیعی و طبیعت اطراف خود توجه بیشتری داشته باشند چرا که این نعمتهای خدادادی امانتی برای نسلهای آینده هستند.

عارفی بیان کرد: وزش باد، ناهموار بودن سطح زمین و وجود علف های هرز و خشک و سرعت گسترش آتش، عملیات اطفا حریق را با مشکل رو برو کرد

دبیر ستاد بحران شهرستان سپیدان: مساحتی که در آتش سوزی خسارت دیده و میزان خسارات نیز در روزهای آینده با برآوردهای کارشناسان مربوطه اعلام خواهد شد.

منبع: مارگون

برچسب ها: اتش ، سپیدان ، کوهستان
نظرات بینندگان