کد خبر: ۱۱۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

تربیت صد هزار حافظ قرآن در موسسه بیت‌الاحزان / برگزاری شانزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كریم در استهبان

شاهسونی گفت: در موسسه بیت الاحزان قریب به صد هزار حافظ جزء‌ و کل تربیت شده که از این تعداد یک هزار و 650 نفر حافظان کل قرآن کریم هستند.
به گزارش شیرازه؛ حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) امروز ظهر در جمع خبرنگاران، گفت: موسسه قرآنی بیت الاحزان سال 75 فعالیت خود را از روستای ماه‌فرخان استهبان آغاز کرد و امروز بعنوان یک الگوی توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کشور محسوب می‌شود. در طی سال‌های گذشته سعی کردیم روستاها و شهرهای اطراف خود را تحت تاثیر قرار دهیم و از سال 86 پا را از استان فارس فراتر گذاشته و اولین شعبه خود را  استان در سیستان و بلوچستان افتتاح و کم کم به یک موسسه ملی شناخته شدیم. اکنون در 12 استان کشور قریب به 160 شعبه منتسب به موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) فعالیت دارند.


علیرضا شاهسونی افزود: از آغاز به فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س)، قریب به صد هزار حافظ جزء‌ و کل در نقاط مختلف کشور تربیت شده که از این تعداد یک هزار و 650 نفر حافظان کل قرآن کریم هستند. همچنین ‌در سال 80 با تاسیس مراکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم فعالیت تخصصی و ویژه‌ای در راستای تربیت حافظان قرآن آغاز شده که با اجرای یک طرح یک‌ساله حافظان کل قرآن تربیت می‌شوند.‌ هم اکنون 9 مرکز شبانه‌روزی این موسسه در شهرهای مختلف کشور تاسیس و در حال فعالیت است.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته تعداد حافظان قرآن کریم موسسه معمولا 200 نفر بود و امسال با رشد 25 درصدی به 248 نفر رسیده که این افراد از 27 استان كشور و دو كشور پاكستان و لبنان هستند. البته لازم به ذکر است بیشترین تعداد حفاظ از روستان محمدآباد استهبان است که این روستا به نام روستای قرآنی کشور معروف شده است.


وی تصریح کرد: قرآن‌آموزانی از کشورهای مختلف هند، پاکستان، اندونزی، لبنان و آمریکا در موسسه بیت الاحزان فعالیت دارند. همچنین 25 جوان عراقی با عضویت در موسسه و گذراندن دوره‌های لازم قصد دارند شعبه‌‌ای از موسسه بیت الاحزان را در کشور عراق تاسیس و به فعالیت‌های قرآنی از جمله حفظ و تفسیر بپردازند‌. لازم به ذکر است، در مدارس شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن كریم به شركت‌كنندگان خارج از کشور هیچگونه مدرك بین‌المللی معتبر اعطا نمی‌شود و قرآن‌آموزان صرفا به دلیل ماهیت كار و کسب تجربه‌های قرآنی در این مراكز حضور می‌یابند.


شاهسونی ادامه داد: شانزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كریم در تاریخ 23 شهریورماه در سالن دانشگاه آزاد اسلامی استهبان برگزار خواهد شد و افرادی كه در طی یكسال گذشته موفق به حفظ كل قرآن شده و در آزمون‌های مربوطه نمره قبولی را اخذ کرده باشند مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. در این جشن از پنج هزار نفر دعوت شده که اکثریت شخصیت‌های مطرح قرآنی کشور، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های فارس حضور خواهند داشت. در واقع این نشست به عنوان بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن كریم كشور شناخته می‌شود.

نظرات بینندگان