کد خبر: ۱۱۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فارس مطرح کرد؛

نیاز به تشکیل ناتوی اسلامی برای دفاع از انسانیت/ به‌روزکردن اینستاگرام دردی از مردم میانمار دوا نمی‌کند!

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان فارس لازمه برقراری عدالت در سراسر جهان را تشکیل یک ارتش عدالت‌خواه برای دفاع از انسانیت عنوان کرد.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سید محمد انجوی‌نژاد در جمع اعضای کانون رهپویان وصال شیراز ضمن اشاره به فجایع میانمار و کشتار دسته‌جمعی مسلمانان از مسئولان ملت مسلمان ایران خواست تا فکری برای تشکیل یک ارتش عدالت‌خواه کنند؛ چراکه محکوم کردن به‌تنهایی و ابراز همدردی هنرمندان و ورزشکاران در صفحه‌های شخصی‌شان در فضای مجازی، دردی از مسلمانان میانمار دوا نمی‌کند.

وی با تأکید بر لزوم ادامه جهاد در هر زمانی، به سخنان امام خمینی (ره) استناد کرد و اظهار داشت: در سال 67 پس از اتمام جنگ هشت‌ساله بین ایران و عراق، امام فرمودند که جنگ بین ایران و عراق تمام شد اما جهاد ادامه دارد؛ همچنان که اوج سخنان رهبری نیز نشان می‌دهد که ما برای دستیابی به تعالی و حکومت عدالت در کره خاکی نیاز به بسیج 20 میلیون نفری در کشور و در جهان اسلام داریم؛ باید قوای متحدی داشته باشیم که در هر نقطه از عالم بی‌عدالتی شد این قوا وارد عمل شود؛ چراکه میل به عدالت روزبه‌روز در میان مردم جهان بیشتر می‌شود و این عدالت با دفاع از ناموس و امنیت بشریت نمایان خواهد شد.

مسؤول کانون فرهنگی رهپویان وصال در بخش دیگری از سخنان خود به فراموشی جهاد توسط مردم کشورمان طی یک دهه پس از جنگ هشت‌ساله اشاره و اذعان کرد: پس از جنگ و بعد از امضای قطعنامه این تصور شکل گرفت که جنگ تمام و دوران سازندگی آغازشده است و لذا باید به شادمانی و دوری از آن فضا پرداخت و این جریان بیش از ده سال کشورمان را از مسئله جهاد در مقابل دشمن دور کرد و جوانان ما که هشت سال با دستان خالی و تنها با غیرت و مردانگی مقابل نه عراق بلکه کل جهان ایستادند و اسطوره مسلمانان و جوانان جهان شدند، طی این ماجرا عقب کشیدند.

انجوی‌نژاد افزود: اینجا بود که دولت اسلامی داعش وارد میدان شد و این خلأ را پر کرد. اینجا بود که داعش از اقصی نقاط جهان مسلمانان را جمع کرد و لشکر آماده کرد؛ اما مدت‌زمان زیادی طول کشید تا همگان بفهمند که داعش چقدر پست و پلید است؛ اما این واقعیتی تلخ است که تنها داعش توانست مسلمانان را از کل دنیا جمع کند تا به‌اصطلاح خودشان علیه ظلم بجنگند؛ چراکه جمهوری اسلامی از فرصتی که در اختیار داشت غافل شد و تصور کرد که اگر بخواهد لشکر برای دفاع از حکومت امام زمان (عج) آماده کند باید شبانه‌روز در جنگ باشد! و متأسفانه در این مسیر هرچه به مردم توضیح داده شد که این ماجرا لطمه‌ای به زندگی عادی شما وارد نمی‌کند، ماجرا تغییری نکرد. درحالی‌که اگر کسی بخواهد برای دفاع از اسلام به خارج از مرزها برود تصمیم شخصی اوست و ربطی به دیگرانی که اظهارنظر می‌کنند، ندارد، لذا نهایت این اتفاقات مبارزه با فجایعی چون میانمار است که آن‌هم تنها به محکوم کردن ختم شده است!

وی با اشاره به پخش تصاویر مستهجن تعرض نظامیان آمریکا به مسلمانان عراق در سال 1389 گفت: در آن سال همگان تصور کردند اینها عکس‌های لو رفته در صفحه‌های شخصی نظامیان آمریکایی است، حال‌آنکه لو رفتنی در کار نبود و این اقدام، دندان نشان دادن گرگ جهانی بود که هیچ‌کس نمی‌تواند کاری انجام دهد و واقعاً هم نتوانستیم انجام دهیم زیرا سپاه عدالت جهانی وجود نداشت.

انجوی‌نژاد به نامه‌ای که خودش دراین‌باره به رئیس‌جمهوری وقت نوشته بود اشاره‌ای کرد و ضمن گلایه از بی‌توجهی به موضوع آن نامه، علی‌رغم اهمیت موضوع تأکید کرد: در آن زمان ایران سرپرست جنبش عدم تعهد شد و بهترین فرصت برای شکل دادن سپاهی منسجم از دل این جنبش در جهت دفاع از عدالت و انسانیت بود. لذا بنده نامه‌ای را به رئیس‌جمهوری وقت نوشتم که اهمیتی داده نشد و به‌جای توجه به موضوعی به این مهمی، تصاویر بازدید از گلخانه و گل‌وبلبل در سایت‌ها منتشر شد؛ فرصتی بود که از دست رفت تا به امروز که اتفاقاتی چون میانمار را مشاهده می‌کنیم و تنها راه مقابله ما با این فجایع می‌شود محکوم کردن و محکوم کردن!

وی افزود: اوج ماجرا نیز آنجاست که هنرمندان و ورزشکاران ما صفحه اینستاگرام خود را در جهت محکوم کردن این فجایع به‌روز کنند و از دیگران لایک بگیرند! حتی راهپیمایی که جمعه گذشته در همه جای کشور علیه این ماجرا برگزار شد نیز در شیراز برپا نشد!

انجوی نژاد افزود: همه این مسائل یک‌طرف و پخش اخبار و تصاویری از ورود مجاهدین اسلام به میانمار از طرف دیگر! که این مجاهدین اسلام همان داعش است که سپاه اسلام دست اوست!

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در فارس تصریح کرد: وقتی سخن از داعش می‌آید که برای دفاع از مسلمانان وارد ماجرا شده است یعنی یک پروژه آمریکایی در حال اجراست. بدین شرح که به دلیل نفوذ زیاد چین به میانمار و راه‌اندازی جنگ میان بودایی‌ها و مسلمانان، داعش به اسم دفاع از مسلمانان وارد ماجرا می‌شود و مسلمان می‌شود تروریسم! لذا آن چهار درصد مسلمان هم محو می‌شوند و تحت عنوان مبارزه با تروریسم پایگاه‌های ناتوی آمریکایی هم در میانمار تأسیس می‌شود و داستان نفت میانمار و نفوذ چین در میانمار هم به حول قوه الهی حل خواهد شد!

انجوی نژاد تأکید کرد: با مشاهده این موارد تازه می‌فهمیم که وقتی در سال 1367 امام می‌فرمود جهان نیازمند ارتش عدالت‌خواه جهانی است یعنی چه؟ تازه می‌فهمیم وقتی می‌گفت نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در کوچه‌پس‌کوچه‌ها گم شوند، آن‌ها را ببرید و به کار بگیرید، یعنی چه؟

وی ادامه داد: این ماجرا ادامه می‌یابد تا اینکه فردا به بحرین حمله شود، پس‌فردا به افغانستان و ... امروز و در حال حاضر یک ارتش اسلامی در جهان تعریف‌شده است به نام داعش که بازی آمریکاست. ارتشی که مسلمانان جهان در آن ثبت‌نام می‌کنند و لذا اینجاست که بحث ناتوی اسلامی بحث درستی است و ما امروز به آن نیاز داریم. امروز کشورهای عربی متحجر و تحت تسلط آمریکا، گروه تشکیل می‌دهند و به بحرین، یمن و ... حمله می‌کنند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد. لذا ما تا کی باید بگوییم جنگ نمی‌خواهیم؟!

مسؤول کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز گفت: ما نمی‌گوییم کسی به جنگ برود، بلکه می‌گوییم فکری به حال تشکیل ارتش عدالت‌خواهی کنید که بتواند از انسانیت و عدالت ورای مسلمان و بودائی و هر دین دیگری بودن در سراسر جهان دفاع کند.

وی افزود: به‌روز کردن پست‌های اینستاگرام دردی از مردم میانمار دوا نمی‌کند، بلکه آن‌ها قدرتی می‌خواهند که از حقشان در برابر ظلم دفاع کند و این همان ارتشی است که لزومش سال‌هاست احساس می‌شود تا پا را فراتر از مرزها بگذارد و فریاد عدالت‌خواهی سر دهد، چراکه ما مدافع حرمت انسانیت هستیم و برایمان شیعه و سنی و حتی بودائی فرقی نمی‌کند تا ظالم حق ظلم کردن را به خود ندهد؛ قاعده علی (ع) هم همین بود که برای حفظ حرمت انسانیت جنگ هم بشود.

انجوی نژاد در پایان با اشاره به از دست رفتن فرصت‌های خوب خواستار توجه ویژه به تشکیل ارتش عدالت خواه شد تا دیگر ظالم توان و حق ظلم کردن نداشته باشد و حرمت انسانیت حفظ شود.

نظرات بینندگان