کد خبر: ۱۱۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

خاموشی 4 ساعته پمپ های کشاورزی در اوج بار و برق رایگان

مدیر اداره برق شهرستان بوانات گفت: کشاورزان می توانند با خاموشی 4 ساعته پمپ های کشاورزی در اوج بار برق مصرفی خود را رایگان استفاده کنند.

به گزارش شیرازه، با ازدیاد جمعیت شهر ها و اضافه شدن مصرف روزانه برق های خانگی و لوازم برقی پر مصرف باید مدیریت مصرف صورت گیرد تا منابع انرژی برای آیندگان نیز ماندگار باشد. در همین راستا طرح خاموشی 4 ساعته پمپ های کشاورزی در ساعات اوج بار اجرا می شود.

به همین منظور خبرنگار ما گفتگویی با مدیر اداره برق شهرستان بوانات صورت داده و جزییات این طرح را جویا شده است:

با سلام جناب کریمی بفرمایید که جزییات طرح برق رایگان و خاموشی 4 ساعته اوج بار پمپ های کشاورزی چیست؟

_ من هم عرض سلام دارم خدمت شما و اعیاد قربان و غدیر را خدمت شما و مردم عزیز شهرستان بوانات، خوب با توجه به بالا رفتن مصرف برق در جامعه و محدودیت منابع انرژی لازم هست که مدیریت مصرف صورت گیرد و در همین راستا طرح نصب کنتور هوشمند و کلید برق مکانیکی جهت پمپ های برقی کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

با توجه به اینکه در شهرستان بوانات 520 حلقه چاه کشاورزی با پمپ برقی مشغول فعالیت هستند که بیش از 70 درصد برق مصرفی در ساعات اوج بار شهرستان در بخش کشاورزی است لذا با اجرای این طرح 360 حلقه چاه کشاورزی در سطح شهرستان به کنتور هوشمند و کلید فرمان مجهز شدند.

برای اجرای این طرح و تشویق کشاورزان طرح خاموشی 4 ساعته و مصرف ما بقی ساعات روز چاه های کشاورزی رایگان می باشد که کشاورزان عزیز می توانند با خاموشی 4 ساعته پمپ های کشاورزی در اوج بار یعنی از ساعت 12 تا 16 عصر برق مصرفی مابقی ساعات روز را رایگان استفاده کنند و نمی خواهد هزینه ای پرداخت کنند.

بفرمایید که با اجرای این طرح چقدر در مصرف برق صرفه جویی می شود؟

_ با توجه به اینکه بیش از 70 درصد برق مصرفی شهرستان بوانات در اوج بار در بخش کشاورزی است با خاموشی 4 ساعته پمپ های کشاورزی در اوج بار بیش از 7 کیلو وات ساعت برق به پیک سایی برق شهرستان کمک خواهد شد.

و سخن آخر...

_ من از عموم کشاورزان شهرستان درخواست دارم تا با نصب کنتور هوشمند و کلید فرمان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و هزینه های خود را نیز کاهش دهند.

منبع:  حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، پمپ ، کشاورزی
نظرات بینندگان